O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kraj zlatnog doba: HMM ‘reže troškove’ nakon pada dobiti od čak 90 posto

Nakon što je izvijestio o padu dobiti od čak 90 posto u prvom kvartalu, južnokorejski brodar HMM odlučio je smanjiti troškove kako bi se prilagodio stanju na tržištu i kraju razdoblja rekordne zarade za pomorski prijevoz.

Obujam prometa na glavnim trgovačkim rutama istok-zapad strmoglavo je opao otkako je krajem prošle godine došao kraj procvatu kojeg je uzrokovala pandemija, unatoč naporima brodara da prilagode kapacitete.

Južnokorejski brodar HMM izvijestio je o padu prihoda u prvom kvartalu od 58 posto u odnosu na godinu ranije, dok je profitabilnost pala još više, za čak 90 posto u istom razdoblju. Doduše, kompanija je u ovom kvartalu ipak ostvarila dobit od 230 milijuna dolara, ali te brojke nisu ni blizu dobiti od nevjerojatnih 2,4 milijarde dolara, koju je HMM ostvario početkom 2022. godine, javlja The Maritime Executive.

Ti se dani neće tako skoro vratiti, ako je vjerovati većini analitičara. Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) vratio se na normalnu razinu od oko 1000 bodova, 80 posto manje nego u isto vrijeme prošle godine. Ovo je sjajna vijest za otpremnike i potrošače, ali za brodare to znači povratak na nižu dobit.

HMM predviđa dugotrajno razdoblje niske potražnje, potaknuto inflacijom cijena energije i sirovina. Brodar vjeruje da će se silazni trend globalnog gospodarstva nastaviti i “ne vidi nikakve ohrabrujuće znakove vraćanja povjerenja potrošača u bliskoj budućnosti”.

Kako bi uskladio svoje troškove sa stanjem na tržištu, HMM planira “široki raspon mjera za smanjenje troškova i povećanje operativne učinkovitosti” kako bi osigurao konkurentnost. Maersk je objavio slične smjernice, navodeći da je usredotočen na “proaktivno upravljanje troškovima”.

S padom u sektoru kontejnerskog prijevoza, HMM bi se uskoro mogao proširiti na popularni sektor – LNG brodove. Bivša podružnica HMM-a u LNG sektoru odvojila se prije deset godina kako bi se prikupila sredstva, no prošlog je tjedna HMM podnio obavijest o namjeri za nadmetanje za otkup podružnice od sadašnjeg vlasnika, IMM Holdingsa.

Nakon što je izvijestio o padu dobiti od čak 90 posto u prvom kvartalu, južnokorejski brodar HMM odlučio je smanjiti troškove kako bi se prilagodio stanju na tržištu i kraju razdoblja rekordne zarade za pomorski prijevoz.

Obujam prometa na glavnim trgovačkim rutama istok-zapad strmoglavo je opao otkako je krajem prošle godine došao kraj procvatu kojeg je uzrokovala pandemija, unatoč naporima brodara da prilagode kapacitete.

Južnokorejski brodar HMM izvijestio je o padu prihoda u prvom kvartalu od 58 posto u odnosu na godinu ranije, dok je profitabilnost pala još više, za čak 90 posto u istom razdoblju. Doduše, kompanija je u ovom kvartalu ipak ostvarila dobit od 230 milijuna dolara, ali te brojke nisu ni blizu dobiti od nevjerojatnih 2,4 milijarde dolara, koju je HMM ostvario početkom 2022. godine, javlja The Maritime Executive.

Ti se dani neće tako skoro vratiti, ako je vjerovati većini analitičara. Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) vratio se na normalnu razinu od oko 1000 bodova, 80 posto manje nego u isto vrijeme prošle godine. Ovo je sjajna vijest za otpremnike i potrošače, ali za brodare to znači povratak na nižu dobit.

HMM predviđa dugotrajno razdoblje niske potražnje, potaknuto inflacijom cijena energije i sirovina. Brodar vjeruje da će se silazni trend globalnog gospodarstva nastaviti i “ne vidi nikakve ohrabrujuće znakove vraćanja povjerenja potrošača u bliskoj budućnosti”.

Kako bi uskladio svoje troškove sa stanjem na tržištu, HMM planira “široki raspon mjera za smanjenje troškova i povećanje operativne učinkovitosti” kako bi osigurao konkurentnost. Maersk je objavio slične smjernice, navodeći da je usredotočen na “proaktivno upravljanje troškovima”.

S padom u sektoru kontejnerskog prijevoza, HMM bi se uskoro mogao proširiti na popularni sektor – LNG brodove. Bivša podružnica HMM-a u LNG sektoru odvojila se prije deset godina kako bi se prikupila sredstva, no prošlog je tjedna HMM podnio obavijest o namjeri za nadmetanje za otkup podružnice od sadašnjeg vlasnika, IMM Holdingsa.