O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Otočani nezadovoljni Jadrolinijinim katamaranom Novalja, iskusni kapetan tvrdi: “Nije problem samo u brodu”

U Suđurđu na Šipanu za četvrtak u 11 sati najavljen je mirni prosvjed otočana nezadovoljnih brodom Novalja koji prometuje za Elafite. 

Mještani Šipana se žale kako zamjenski brod koji su dobili od Jadrolinije ‘skoro pa više ne plovi prema njihovu otoku sad u svibnju‘ pa se pitaju kako će prometovati zimi kad vremenske prilike budu puno gore.

Podsjetimo, katamaran Novalja je zamjenski broj umjesto Postire koja je, kažu otočani, održavala liniju s Dubrovnikom i po teškim vremenskim uvjetima, prenosi Dubrovački vjesnik.

U travnju je Jadrolinija potvrdila kako je u tijeku javni natječaj za gradnju tri električna broda koji će, između ostalog, biti namijenjeni održavanju državnih linija prema Elafitima.

Odgovor Jadrolinije: Vraća se Postira, ali…

Nakon najave mirnog prosvjeda mještana Šipana koji su nezadovoljni plovidbenim redom Jadrolinijina broda Novalja, oglasili su se iz nacionalnog brodara i potvrdili da ovaj katamaran uskoro napušta liniju za Elafite:

– Jadrolinija svakodnevno održava koordinacije s lokalnim zajednicama, a za sve nedavne promjene na liniji za Elafite održan je sastanak s predstavnicima Grada Dubrovnika, lokalnih otočnih zajednica i Agencijom za obalni linijski pomorski promet. Tako je na zahtjev lokalne zajednice dogovoreno uvođenje brzog plovila umjesto klasičnog broda. Dodatno, dogovoreno je da se radi uvođenja brzog plovila na brodsku liniju Dubrovnik – Koločep – Lopud – Suđurađ, trajektna linija Dubrovnik – Koločep – Lopud – Suđurađ mijenja na način da trajekt svakodnevno održava dvije polazno povratne linije, nedjeljom jednu, s pristajanjima na sve elafitske otoke. Ovime je svakodnevno osigurana veza otoka i kopna ali i opskrba otoka, u slučaju da katamaran nije u mogućnosti održati liniju. Krajem mjeseca svibnja na liniju za vraća brod Dora, kao i prošlu sezonu s još većim kapacitetom putnika. Može ih povesti 350 u odnosu na Novalju sa 316 putnika – izvijestili su iz Jadrolinije.

Tragom negodovanja otočana koji su primijetili da Novalja, iako je svibanj, ‘više ne plovi, nego što plovi‘, pa su se zapitali kako bi plovila tek za zimskih nevremena, Jadrolinija je otkrila i tehničke karakteristike plovila:

– Katamaran Novalja je aluminijski katamaran i konstrukcijski se razlikuje od klasičnog broda. Brza plovila su zbog lagane konstrukcije osjetljivija na bočne udare vjetra, a luka Suđurađ je izložena takvim vjetrovima koji su dosta neuobičajeni za ovo doba godine ali ipak prisutni posljednjih tjedan dana. Katamaran ne može sigurno noćiti na Šipanu pa se vraća u Dubrovnik na siguran noćni vez. Na otoku se također nalazi i Šipanska Luka koja je u boljem položaju u odnosu na vjetrove iz južnih smjerova međutim riva je prekratka – istaknuli su iz nacionalnog brodara.

Dodali su kako se Šipancima omiljena Postira nalazi u remontu i u planu je njen povratak nakon ljetne sezone jer se radi o brodu s većim gazom koji bez problema može ploviti tijekom zimskih mjeseci.

Komentar iskusnog kapetana

– Mještani Suđurđa opravdano se bune. A u ovom slučaju nije problem samo Novalja koja je prelagan brod, već i riva izgrađena na skroz krivom mjestu. Očito ju je projektirao netko iz Zagreba koji nije ni izašao iz ureda obići teren i popričati s mještanima. Da su rivu pomaknuli samo 200 metara naprijed, moglo bi se uplovljavati bez poteškoća i po jakom vjetru i valovima.

Ovako, stiga ulazi u katamaran kojemu fali težine, rizik kod pristajanja je velik, pa svaki kapetan može prema vlastitoj procjeni reći da nije sigurno i da neće uploviti. Suđurđu bi trebao brod većeg gaza i teži, da mu stiga ne smeta – ocijenio je umirovljeni kapetan Ivo Svetac. Iskusni pomorac upozorava kako isti problem sa stigom kao Šipan za južine ima i Lopud.

– Otočanima je najvažnije da svakodnevno imaju brodsku vezu s Dubrovnikom i u tom smislu im bolje odgovara Postira. Brzina pritom nije ključna, nego sigurnost i stabilitet broda – podsjeća Svetac koji je imao prigodu upravljati i brodom Dora koja će prema najavi Jadrolinije preuzeti liniju za Elafite krajem svibnja:

– Ona jest većeg kapaciteta od Novalje, ali to nije presudno. Nažalost, moram reći da je Novalja bolji izbor od Dore koja je jednotrupac. A što se tiče dovođenja e-brodova negdje u budućnosti, ne mogu o tome reći ništa. Mi pomorci uopće nismo upućeni u njihove karakteristike, što ako i oni budu od laganog aluminija? Hoće li se i tad ponoviti Novalja ? – ističe kapetan Ivo Svetac, poznat i kao dugogodišnji zapovjednik ‘None Ane‘.

U Suđurđu na Šipanu za četvrtak u 11 sati najavljen je mirni prosvjed otočana nezadovoljnih brodom Novalja koji prometuje za Elafite. 

Mještani Šipana se žale kako zamjenski brod koji su dobili od Jadrolinije ‘skoro pa više ne plovi prema njihovu otoku sad u svibnju‘ pa se pitaju kako će prometovati zimi kad vremenske prilike budu puno gore.

Podsjetimo, katamaran Novalja je zamjenski broj umjesto Postire koja je, kažu otočani, održavala liniju s Dubrovnikom i po teškim vremenskim uvjetima, prenosi Dubrovački vjesnik.

U travnju je Jadrolinija potvrdila kako je u tijeku javni natječaj za gradnju tri električna broda koji će, između ostalog, biti namijenjeni održavanju državnih linija prema Elafitima.

Odgovor Jadrolinije: Vraća se Postira, ali…

Nakon najave mirnog prosvjeda mještana Šipana koji su nezadovoljni plovidbenim redom Jadrolinijina broda Novalja, oglasili su se iz nacionalnog brodara i potvrdili da ovaj katamaran uskoro napušta liniju za Elafite:

– Jadrolinija svakodnevno održava koordinacije s lokalnim zajednicama, a za sve nedavne promjene na liniji za Elafite održan je sastanak s predstavnicima Grada Dubrovnika, lokalnih otočnih zajednica i Agencijom za obalni linijski pomorski promet. Tako je na zahtjev lokalne zajednice dogovoreno uvođenje brzog plovila umjesto klasičnog broda. Dodatno, dogovoreno je da se radi uvođenja brzog plovila na brodsku liniju Dubrovnik – Koločep – Lopud – Suđurađ, trajektna linija Dubrovnik – Koločep – Lopud – Suđurađ mijenja na način da trajekt svakodnevno održava dvije polazno povratne linije, nedjeljom jednu, s pristajanjima na sve elafitske otoke. Ovime je svakodnevno osigurana veza otoka i kopna ali i opskrba otoka, u slučaju da katamaran nije u mogućnosti održati liniju. Krajem mjeseca svibnja na liniju za vraća brod Dora, kao i prošlu sezonu s još većim kapacitetom putnika. Može ih povesti 350 u odnosu na Novalju sa 316 putnika – izvijestili su iz Jadrolinije.

Tragom negodovanja otočana koji su primijetili da Novalja, iako je svibanj, ‘više ne plovi, nego što plovi‘, pa su se zapitali kako bi plovila tek za zimskih nevremena, Jadrolinija je otkrila i tehničke karakteristike plovila:

– Katamaran Novalja je aluminijski katamaran i konstrukcijski se razlikuje od klasičnog broda. Brza plovila su zbog lagane konstrukcije osjetljivija na bočne udare vjetra, a luka Suđurađ je izložena takvim vjetrovima koji su dosta neuobičajeni za ovo doba godine ali ipak prisutni posljednjih tjedan dana. Katamaran ne može sigurno noćiti na Šipanu pa se vraća u Dubrovnik na siguran noćni vez. Na otoku se također nalazi i Šipanska Luka koja je u boljem položaju u odnosu na vjetrove iz južnih smjerova međutim riva je prekratka – istaknuli su iz nacionalnog brodara.

Dodali su kako se Šipancima omiljena Postira nalazi u remontu i u planu je njen povratak nakon ljetne sezone jer se radi o brodu s većim gazom koji bez problema može ploviti tijekom zimskih mjeseci.

Komentar iskusnog kapetana

– Mještani Suđurđa opravdano se bune. A u ovom slučaju nije problem samo Novalja koja je prelagan brod, već i riva izgrađena na skroz krivom mjestu. Očito ju je projektirao netko iz Zagreba koji nije ni izašao iz ureda obići teren i popričati s mještanima. Da su rivu pomaknuli samo 200 metara naprijed, moglo bi se uplovljavati bez poteškoća i po jakom vjetru i valovima.

Ovako, stiga ulazi u katamaran kojemu fali težine, rizik kod pristajanja je velik, pa svaki kapetan može prema vlastitoj procjeni reći da nije sigurno i da neće uploviti. Suđurđu bi trebao brod većeg gaza i teži, da mu stiga ne smeta – ocijenio je umirovljeni kapetan Ivo Svetac. Iskusni pomorac upozorava kako isti problem sa stigom kao Šipan za južine ima i Lopud.

– Otočanima je najvažnije da svakodnevno imaju brodsku vezu s Dubrovnikom i u tom smislu im bolje odgovara Postira. Brzina pritom nije ključna, nego sigurnost i stabilitet broda – podsjeća Svetac koji je imao prigodu upravljati i brodom Dora koja će prema najavi Jadrolinije preuzeti liniju za Elafite krajem svibnja:

– Ona jest većeg kapaciteta od Novalje, ali to nije presudno. Nažalost, moram reći da je Novalja bolji izbor od Dore koja je jednotrupac. A što se tiče dovođenja e-brodova negdje u budućnosti, ne mogu o tome reći ništa. Mi pomorci uopće nismo upućeni u njihove karakteristike, što ako i oni budu od laganog aluminija? Hoće li se i tad ponoviti Novalja ? – ističe kapetan Ivo Svetac, poznat i kao dugogodišnji zapovjednik ‘None Ane‘.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here