O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Uskoro kreće gradnja jedne od najvećih i najluksuznijih marina na Jadranu

Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja do kraja ovog tjedna trebalo bi izdati lokacijsku dozvolu za nautičku marinu u riječkom Porto Barošu, čime se ispunjavaju uvjeti za stupanje na snagu koncesijskog ugovora između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i ACI Gitonea, zajedničke tvrtke nacionalnog lanca nautičkih marina i njemačke grupacije Lurssen, a ujedno i za ishođenje građevinske dozvole, nakon čega bi najesen trebali započeti i prvi građevinski radovi u budućoj marini.

Potvrdio je to za Novi list Anđelko Petrinić, direktor ACI Gitonea.

– Ispunili smo sve uvjete, među kojima i pozitivnu ocjenu Studije utjecaja na okoliš buduće marine, platili potrebna davanja te očekujemo da lokacijska dozvola za ACI marinu Rijeka bude izdana do konca ovog tjedna. Ovo je velik korak u realizaciji projekta, imali smo rok od dvije godine za ishođenje lokacijske dozvole, prema uvjetima iz postupka javne nabave za odabir kocesionara uspjeli smo posao odraditi i prije roka. S dobivanjem lokacijske dozvole, uz predočenje ostale potrebne dokumentacije, na snagu će stupiti koncesijski ugovor s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, čije potpisivanje se očekuje idućeg mjeseca. Od trenutka potpisivanja ugovora ACI Gitone postaje koncesionar na području Porto Baroša i upravlja tim prostorom, ističe Petrinić.

ACI Gitone će, prema uvjetima iz natječaja za odabir koncesionara, provedenog prije dvije godine, u izgradnju i opremanje marine u Porto Barošu, u roku od tri godine od potpisivanja koncesijskog ugovora, morati uložiti najmanje 363,7 milijuna kuna, a koncesijski ugovor bit će sklopljen na rok od 30 godina. Područje marine obuhvaća površinu pomorskog dobra i luke od 105,8 tisuća četvornih metara, za što će ACI Gitone plaćati (u eurima) protuvrijednost od pet kuna po četvornom metru godišnje, uz četiri posto od ostvarenih prihoda, pri čemu će se stalni dio koncesijske naknade, nakon petnaeste godine trajanja ugovora, svakih pet godina povećavati za dvije kune godišnje.

Ukupna vrijednost koncesije, koja uključuje ulaganja i prihode od marine, procjenjuje se na milijardu i 165 milijuna kuna, odnosno oko 155 milijuna eura. Natječajem je koncesionaru ostavljena mogućnost da područje marine proširi i na dio riječkog lučkog bazena, od Rive Boduli do DeFranceschijevog gata, odnosno do »bunkera«, za što je interes do sad u više navrata potvrđen i iz ACI-ja i iz Lurssen grupe, a to bi proširenje riječku marinu učinilo jednom od najvećih na Jadranu, pri čemu bi bila i jedna od najluksuznijih, prema planovima ACI Gitonea.

Petrinić ističe da je, osim ishođenja lokacijske dozvole i pozitivne ocjene Studije utjecaja na okoliš, do sad izrađeno i više od 80 posto glavnog projekta.

– Očekujemo da ćemo u srpnju podnijeti zahtjev za izdavanje građevinske dozvole, koja bi trebala biti izdana tijekom rujna ili listopada, što će nam omogućiti da već ove jeseni počnemo s radovima na izgradnji prve faze projekta, kaže Petrinić, objašnjavajući da se prva faza projekta odnosi na morski dio marine, zajedno s obalom, lukobranom na kojemu će, među ostalim, biti smještena i benzinska crpka za opskrbu plovila gorivom te zgradama na Ružićevom gatu.

– Projekt je podijeljen u dvije faze, jer je skladište broj 40 na Senjskom pristaništu zaštićeno kulturno dobro pa nam predstoje razgovori s Konzervatorskim odjelom Ministarstva kulture kako bismo utvrdili na koji način ono može biti obnovljeno i stavljeno u novu funkciju u marini. Radovi na prvoj fazi trebali bi biti završeni prije sezone 2025. godine, kada bi marina, prema planovima, trebala biti u funkciji. Radovi na drugoj fazi započet će 2024. godine, također najesen, a trebali bi biti završeni prije ljeta 2026. godine, kada će marina biti u cijelosti izgrađena, kaže Petrinić.


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.

Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja do kraja ovog tjedna trebalo bi izdati lokacijsku dozvolu za nautičku marinu u riječkom Porto Barošu, čime se ispunjavaju uvjeti za stupanje na snagu koncesijskog ugovora između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i ACI Gitonea, zajedničke tvrtke nacionalnog lanca nautičkih marina i njemačke grupacije Lurssen, a ujedno i za ishođenje građevinske dozvole, nakon čega bi najesen trebali započeti i prvi građevinski radovi u budućoj marini.

Potvrdio je to za Novi list Anđelko Petrinić, direktor ACI Gitonea.

– Ispunili smo sve uvjete, među kojima i pozitivnu ocjenu Studije utjecaja na okoliš buduće marine, platili potrebna davanja te očekujemo da lokacijska dozvola za ACI marinu Rijeka bude izdana do konca ovog tjedna. Ovo je velik korak u realizaciji projekta, imali smo rok od dvije godine za ishođenje lokacijske dozvole, prema uvjetima iz postupka javne nabave za odabir kocesionara uspjeli smo posao odraditi i prije roka. S dobivanjem lokacijske dozvole, uz predočenje ostale potrebne dokumentacije, na snagu će stupiti koncesijski ugovor s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, čije potpisivanje se očekuje idućeg mjeseca. Od trenutka potpisivanja ugovora ACI Gitone postaje koncesionar na području Porto Baroša i upravlja tim prostorom, ističe Petrinić.

ACI Gitone će, prema uvjetima iz natječaja za odabir koncesionara, provedenog prije dvije godine, u izgradnju i opremanje marine u Porto Barošu, u roku od tri godine od potpisivanja koncesijskog ugovora, morati uložiti najmanje 363,7 milijuna kuna, a koncesijski ugovor bit će sklopljen na rok od 30 godina. Područje marine obuhvaća površinu pomorskog dobra i luke od 105,8 tisuća četvornih metara, za što će ACI Gitone plaćati (u eurima) protuvrijednost od pet kuna po četvornom metru godišnje, uz četiri posto od ostvarenih prihoda, pri čemu će se stalni dio koncesijske naknade, nakon petnaeste godine trajanja ugovora, svakih pet godina povećavati za dvije kune godišnje.

Ukupna vrijednost koncesije, koja uključuje ulaganja i prihode od marine, procjenjuje se na milijardu i 165 milijuna kuna, odnosno oko 155 milijuna eura. Natječajem je koncesionaru ostavljena mogućnost da područje marine proširi i na dio riječkog lučkog bazena, od Rive Boduli do DeFranceschijevog gata, odnosno do »bunkera«, za što je interes do sad u više navrata potvrđen i iz ACI-ja i iz Lurssen grupe, a to bi proširenje riječku marinu učinilo jednom od najvećih na Jadranu, pri čemu bi bila i jedna od najluksuznijih, prema planovima ACI Gitonea.

Petrinić ističe da je, osim ishođenja lokacijske dozvole i pozitivne ocjene Studije utjecaja na okoliš, do sad izrađeno i više od 80 posto glavnog projekta.

– Očekujemo da ćemo u srpnju podnijeti zahtjev za izdavanje građevinske dozvole, koja bi trebala biti izdana tijekom rujna ili listopada, što će nam omogućiti da već ove jeseni počnemo s radovima na izgradnji prve faze projekta, kaže Petrinić, objašnjavajući da se prva faza projekta odnosi na morski dio marine, zajedno s obalom, lukobranom na kojemu će, među ostalim, biti smještena i benzinska crpka za opskrbu plovila gorivom te zgradama na Ružićevom gatu.

– Projekt je podijeljen u dvije faze, jer je skladište broj 40 na Senjskom pristaništu zaštićeno kulturno dobro pa nam predstoje razgovori s Konzervatorskim odjelom Ministarstva kulture kako bismo utvrdili na koji način ono može biti obnovljeno i stavljeno u novu funkciju u marini. Radovi na prvoj fazi trebali bi biti završeni prije sezone 2025. godine, kada bi marina, prema planovima, trebala biti u funkciji. Radovi na drugoj fazi započet će 2024. godine, također najesen, a trebali bi biti završeni prije ljeta 2026. godine, kada će marina biti u cijelosti izgrađena, kaže Petrinić.


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video