O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jadrolinijin trajekt ne može pristati u nedavno obnovljenu luku u Susku: Treba opet jaružati?

Iz Jadrolinije su ovog tjedna na upit o pristajanju trajekta u luku Susak odgovorili da zbog plitkog gaza nije moguće uplovljavanja trajekta Sv. Juraj kojeg bi poslali do kupnje novog broda za brodsku liniju, a prije produbljivanja luke.

Međutim, projekt obnove luke Susak u koji spada “Dogradnja pristana i trajektne rampe u luci Susak I. i II. faza”, završen je u kolovozu 2019. godine. Isti, prema projektu, pruža mogućnost adekvatnog priveza linijskim hsc i ro-ro brodovima. Zašto su onda opet potrebni radovi jaružanja, upit je poslao Morski.hr u Županijsku lučku upravu Mali Lošinj.

Građani se, naime pitaju, je li moguće da se prilikom izrade projektne dokumentacije koja je koštala 1.5 milijuna kuna nije vodilo računa o dubini mora koja zadovoljava uvjete pristajanja ro-ro brodova za koje je napravljena ta ista pristupna rampa?

Ravntatelj ŽLU Mali Lošinj Filip Balija odlučio je odgovoriti kronološki:

“ŽLU Mali Lošinj je dovršila dogradnju 1. i 2. faze rive s trajektnom rampom na Susku 2019.godine. U 2023. godini, i to nedavno, u redovnoj uobičajenoj komunikaciji s Jadrolinijom saznajemo da Jadrolinija ima u planu kupiti brod i upotrijebiti ga na liniji 310 kao stalni zamjenski brod umjesto Tijata i Premude. Brod je prema saznanjima trebao početi prometovati od početka travnja 2023., međutim javljeno nam je da se trenutno s njihove strane izjalovilo i da brod ne dolazi do početka rujna već trebaju tražiti novo rješenje.

Nedugo zatim javljaju iz Jadrolinije da će upogoniti trajekt Sveti Juraj dok čekaju novi da dođe. ŽLU je odmah nakon javljanja zatražila od Jadrolinije za dostavom svih tehničkih specifikacija trajekta i pokrenula svu operativno tehničku proceduru da bi uistinu navedeni trajekt mogao pristati na otoke koje linija povezuje sa svih aspekata a najviše sigurnosnog”, pojašnjava Balija.

Predloženo periodično jaružanje, zbog konstantnih nanosa pijeska u luku

“Luka Susak kao i cijeli otok Susak leži na pješčanom sedimentu, a uslijed konfiguracije terena i kontinuiranog rada morskih struja i dinamike valovanja mora neizbježno dolazi do pronosa pijeska na sve morske lokacije otoka Suska što je uobičajeno za Susak. U samom projektu je svojedobno napomenuto da se zbog navedene prirodne radnje razmotri o periodičnom jaružanju sukladno potrebama.

Obzirom na nedavne potrebe i zahtjeve Jadrolinije kao što smo već napomenuli ranije, pokrenuli smo sve potrebne operativno tehničke aktivnosti kako bi trajekt uskoro mogao prometovati na relaciji linije 310. U međuvremenu vozi kontinuirano Premuda.

Isto tako napominjemo da pomorski promet se odvija normalnim tijekom, ali poradi sigurnosnih razloga nakon izračuna i dostave batimetrije na mikrololaciji luke za sada i buduća razdoblja posegnut će se s aktivnosti uklone nanosa pijeska koji se kako smo rekli periodički vrši”, zaključuje šef Županijske lučke uprave Mali Lošinj.

U međuvremenu se i predsjednik Mjesnog odbora Unije Žarko Mrkobrada, koji kaže da na Unijama ne treba raditi ništa i da tekst u kojem se, u kontekstu produbljivanja lučkog područja spominju i Unije, nije točan. Isto je potvrdio i ravnatelj ŽLU Mali Lošinj: “U luci Unije su stvoreni svi preduvjeti” zaključio je Filip Balija.


Jurica Gašpar / Morski.hr

Iz Jadrolinije su ovog tjedna na upit o pristajanju trajekta u luku Susak odgovorili da zbog plitkog gaza nije moguće uplovljavanja trajekta Sv. Juraj kojeg bi poslali do kupnje novog broda za brodsku liniju, a prije produbljivanja luke.

Međutim, projekt obnove luke Susak u koji spada “Dogradnja pristana i trajektne rampe u luci Susak I. i II. faza”, završen je u kolovozu 2019. godine. Isti, prema projektu, pruža mogućnost adekvatnog priveza linijskim hsc i ro-ro brodovima. Zašto su onda opet potrebni radovi jaružanja, upit je poslao Morski.hr u Županijsku lučku upravu Mali Lošinj.

Građani se, naime pitaju, je li moguće da se prilikom izrade projektne dokumentacije koja je koštala 1.5 milijuna kuna nije vodilo računa o dubini mora koja zadovoljava uvjete pristajanja ro-ro brodova za koje je napravljena ta ista pristupna rampa?

Ravntatelj ŽLU Mali Lošinj Filip Balija odlučio je odgovoriti kronološki:

“ŽLU Mali Lošinj je dovršila dogradnju 1. i 2. faze rive s trajektnom rampom na Susku 2019.godine. U 2023. godini, i to nedavno, u redovnoj uobičajenoj komunikaciji s Jadrolinijom saznajemo da Jadrolinija ima u planu kupiti brod i upotrijebiti ga na liniji 310 kao stalni zamjenski brod umjesto Tijata i Premude. Brod je prema saznanjima trebao početi prometovati od početka travnja 2023., međutim javljeno nam je da se trenutno s njihove strane izjalovilo i da brod ne dolazi do početka rujna već trebaju tražiti novo rješenje.

Nedugo zatim javljaju iz Jadrolinije da će upogoniti trajekt Sveti Juraj dok čekaju novi da dođe. ŽLU je odmah nakon javljanja zatražila od Jadrolinije za dostavom svih tehničkih specifikacija trajekta i pokrenula svu operativno tehničku proceduru da bi uistinu navedeni trajekt mogao pristati na otoke koje linija povezuje sa svih aspekata a najviše sigurnosnog”, pojašnjava Balija.

Predloženo periodično jaružanje, zbog konstantnih nanosa pijeska u luku

“Luka Susak kao i cijeli otok Susak leži na pješčanom sedimentu, a uslijed konfiguracije terena i kontinuiranog rada morskih struja i dinamike valovanja mora neizbježno dolazi do pronosa pijeska na sve morske lokacije otoka Suska što je uobičajeno za Susak. U samom projektu je svojedobno napomenuto da se zbog navedene prirodne radnje razmotri o periodičnom jaružanju sukladno potrebama.

Obzirom na nedavne potrebe i zahtjeve Jadrolinije kao što smo već napomenuli ranije, pokrenuli smo sve potrebne operativno tehničke aktivnosti kako bi trajekt uskoro mogao prometovati na relaciji linije 310. U međuvremenu vozi kontinuirano Premuda.

Isto tako napominjemo da pomorski promet se odvija normalnim tijekom, ali poradi sigurnosnih razloga nakon izračuna i dostave batimetrije na mikrololaciji luke za sada i buduća razdoblja posegnut će se s aktivnosti uklone nanosa pijeska koji se kako smo rekli periodički vrši”, zaključuje šef Županijske lučke uprave Mali Lošinj.

U međuvremenu se i predsjednik Mjesnog odbora Unije Žarko Mrkobrada, koji kaže da na Unijama ne treba raditi ništa i da tekst u kojem se, u kontekstu produbljivanja lučkog područja spominju i Unije, nije točan. Isto je potvrdio i ravnatelj ŽLU Mali Lošinj: “U luci Unije su stvoreni svi preduvjeti” zaključio je Filip Balija.


Jurica Gašpar / Morski.hr

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video