O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Sud proglasio kapetana i kompaniju krivima za nesreću u kojoj je teško stradao peljar

Australija je, u sklopu svog fokusa na pomorsku sigurnost, poduzela neobičan korak kaznenog progona u vezi s nesrećom u kojoj je ozlijeđen peljar. Iako su ovakve nesreće relativno rijetke, Australska uprava za pomorsku sigurnost (AMSA) u ovom slučaju utvrdila je da su brod i kompanija pridonijeli ozljedama pilota.

Teretni brod AAL Dampier od 18.700 dwt, pod zastavom Cipra, 24. kolovoza 2022. isplovljavao je iz luke Fremantle u Australiji. Dok se pilot iskrcavao s broda dugog 149 metara, pao je s visine od preko šest metara na palubu peljarske brodice. Zadobio je teške tjelesne ozljede te je hitno prevezen u bolnicu na liječenje, navodi The Maritime Executive.

Inspektori AMSA-e potom su se ukrcali na AAL Dampier, u vlasništvu AAL Dampier Navigation Co., gdje su utvrdili da je pucanje užadi na boškaini (peljarskim ljestvama) uzrokovalo pad pilota, piše gCaptain.

AMSA je opisala stanje boškaine i užadi “šokantnim”, a utvrđeno je da je loše stanje opreme vjerojatno uzrokovano neprikladnim skladištenjem, ali i neučinkovitim postupcima inspekcijskog održavanja broda.

“Pomorski piloti imaju visokorizičan posao, čak i u najboljim uvjetima. Neophodno je da plovila ispunjavaju sigurnosne standarde kako bi se spriječile ozbiljne ozljede”, rekao je izvršni direktor operacija AMSA-e Michael Drake.

Australska agencija odlučila je kazneno goniti brodara i zapovjednika plovila. Na suđenju u Perthu, 23. svibnja, kompanija AAL Dampier Navigation Co. izjasnila se krivom za prekršaj vezan uz pomorsku sigurnost jer nije osigurala da iskrcaj pilota bude obavljen sigurno i u skladu s relevantnim propisima. Kompanija je novčano kažnjena u iznosu od 30.500 australskih dolara (20.000 američkih dolara).

Zapovjednik plovila priznao je krivnju za dva prekršaja, jedan prema sigurnosnim i pravilima za hitne slučajeve, jer nije osigurao da se iskrcaj pilota obavi u skladu s relevantnim propisima, a drugi prema Zakonu o plovidbi iz 2012., za upravljanje plovilom nesposobnim za plovidbu. Kažnjen je novčanom kaznom od 5.500 australskih dolara (3.600 američkih dolara).

“AMSA je čvrst, ali pošten regulator. Nećemo oklijevati poduzeti mjere kako bismo spriječili opasnost po ljudski život, bilo da se radi o peljarima ili pomorcima”, rekao je Drake. Dodaje je da je zadovoljan odlukom suda te da se nada da će ova osuda osigurati da se drugi brodovi pridržavaju propisa kako bi se osigurala sigurnost peljara.

Australija je, u sklopu svog fokusa na pomorsku sigurnost, poduzela neobičan korak kaznenog progona u vezi s nesrećom u kojoj je ozlijeđen peljar. Iako su ovakve nesreće relativno rijetke, Australska uprava za pomorsku sigurnost (AMSA) u ovom slučaju utvrdila je da su brod i kompanija pridonijeli ozljedama pilota.

Teretni brod AAL Dampier od 18.700 dwt, pod zastavom Cipra, 24. kolovoza 2022. isplovljavao je iz luke Fremantle u Australiji. Dok se pilot iskrcavao s broda dugog 149 metara, pao je s visine od preko šest metara na palubu peljarske brodice. Zadobio je teške tjelesne ozljede te je hitno prevezen u bolnicu na liječenje, navodi The Maritime Executive.

Inspektori AMSA-e potom su se ukrcali na AAL Dampier, u vlasništvu AAL Dampier Navigation Co., gdje su utvrdili da je pucanje užadi na boškaini (peljarskim ljestvama) uzrokovalo pad pilota, piše gCaptain.

AMSA je opisala stanje boškaine i užadi “šokantnim”, a utvrđeno je da je loše stanje opreme vjerojatno uzrokovano neprikladnim skladištenjem, ali i neučinkovitim postupcima inspekcijskog održavanja broda.

“Pomorski piloti imaju visokorizičan posao, čak i u najboljim uvjetima. Neophodno je da plovila ispunjavaju sigurnosne standarde kako bi se spriječile ozbiljne ozljede”, rekao je izvršni direktor operacija AMSA-e Michael Drake.

Australska agencija odlučila je kazneno goniti brodara i zapovjednika plovila. Na suđenju u Perthu, 23. svibnja, kompanija AAL Dampier Navigation Co. izjasnila se krivom za prekršaj vezan uz pomorsku sigurnost jer nije osigurala da iskrcaj pilota bude obavljen sigurno i u skladu s relevantnim propisima. Kompanija je novčano kažnjena u iznosu od 30.500 australskih dolara (20.000 američkih dolara).

Zapovjednik plovila priznao je krivnju za dva prekršaja, jedan prema sigurnosnim i pravilima za hitne slučajeve, jer nije osigurao da se iskrcaj pilota obavi u skladu s relevantnim propisima, a drugi prema Zakonu o plovidbi iz 2012., za upravljanje plovilom nesposobnim za plovidbu. Kažnjen je novčanom kaznom od 5.500 australskih dolara (3.600 američkih dolara).

“AMSA je čvrst, ali pošten regulator. Nećemo oklijevati poduzeti mjere kako bismo spriječili opasnost po ljudski život, bilo da se radi o peljarima ili pomorcima”, rekao je Drake. Dodaje je da je zadovoljan odlukom suda te da se nada da će ova osuda osigurati da se drugi brodovi pridržavaju propisa kako bi se osigurala sigurnost peljara.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video