O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Talijanski brodar održavat će dodatnu liniju Zadar-Preko, stižu reakcije: “Brod je star i neprikladan”

Agencija za obalni linijski pomorski promet (AZOLPP) donijela je prije nekoliko dana Rješenje kojim se brodarskoj tvrtki Caronte & Tourist Isole Minori iz Milazza na Siciliji u Italiji odobrava red plovidbe na liniji bez obveze javne usluge Zadar – Preko i obratno.

Talijanski brodar ovu trajektu liniju će održavati u razdoblju od lipnja 2023. godine do svibnja 2024. i to trajektom Ulisse. Ovim Rješenjem zapravo se na trajektnoj liniji Zadar – Preko, za koju višegodišnju koncesiju ima Jadrolinija, uvode dodatna isplovljavanja, slotovi, u terminima između termina kojima voze trajekti Jadrolinije, piše Zadarski list.

Zahtjev za odobravanje reda plovidbe Caronte & Tourist Isole Minori podnio je 12. siječnja ove godine temeljem hrvatskog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, a AZOLPP je prošla četiri i pol mjeseca proveo postupak tijekom kojeg su zatražili očitovanja raznih tijela, da bi njihovim pribavljanjem donijeli Rješenje povoljno za talijanskog brodara.

Bunili se protiv starijih trajekata

Općina Preko i Grad Zadar su se tako na zahtjev Agencije očitovali praktično istim odgovorom u kojem su naveli kako je povećanje broja linija na relaciji Zadar – Preko u načelu pozitivno. U Općini Preko su naveli kako je povećanje broja linija sukladno njihovoj viziji razvoja otoka, a u Gradu Zadru kako je to svakako pozitivno zbog bolje povezanosti. Oboje su, međutim, dali negativno mišljenje na Zahtjev talijanskog brodara smatrajući da je trajekt koji su predložili da obavlja ovu liniju star i neprikladan. Naime, trajekt Ulisse je proizveden davne 1978. godine.

– Navode Općine Preko i Grada Zadra kako je njihovo mišljenje na Zahtjev u konačnici negativno iz razloga što je predloženi brod »star i neprikladan«, pri donošenju ovog Rješenja ne možemo uzeti kao valjane razloge jer su dani izvan nadležnosti lokalne samouprave odnosno zadirući u nadležnost lučkih uprava i pomorske administracije, ističu u AZOLPP-u odgovarajući na ova očitovanja u svojem Rješenju.

Komentirajući Rješenje Agencije o uvođenju dodatnih linija ovog talijanskog brodara na trajektnu liniju Zadar – Preko načelnik Općine Preko Jure Brižić kazao je kako oni nisu protiv toga da se u jednom danu uvede pet, šest dodatnih brodskih linija.

– No, nismo za to da se ove linije održavaju trajektom proizvedenim 1978., s obzirom da se naša Općina borila da Jadrolinija na ovoj istoj liniji zamijeni svoje starije trajekte novijima. Ipak, još više nas je strah da će ovog ljeta nastati veliki nered u luci Preko koja nema mogućnosti da se u nju uvede dodatan brodar na liniju Zadar – Preko, budući da nema dovoljno ukrcajnih traka za vozila, tako da će onima koji rade u luci na ukrcaju vozila biti nemoguće organizirati posao. Slutimo da bi zbog toga moglo dolaziti do verbalnih i fizičkih ekscesa između vozača koji čekaju u koloni za ukrcaj. Svima će nam uvođenje dodatnog brodara na ovu liniju prouzročiti problem, kaže načelnik Brižić.

Županijska lučka uprava (ŽLU) Zadar, koja upravlja lukom Preko, je na upit Agencije tražila da ovaj talijanski brodar dostavi dokumentaciju odnosno izjavu kojom potvrđuje da njihov brod može sigurno uploviti u luku Preko pri stanju potpune nakrcanosti; presliku tablice istisnine (odnos gaza, istisnine i nakrcanosti); odobreno stanje stabilnosti pri najvećoj nakrcanosti broda te manevarski dijagram broda. Ovaj brodar je Agenciji dostavio traženu dokumentaciju.

Lučka uprava Zadar (LU) je, pak, u svojem očitovanju navela kako je vez 7 u luci Gaženica jedino mjesto za potencijalni prihvat broda Ulisse, te su tražili da talijanski brodar prilagodi predloženi red plovidbe, u čemu im je udovoljeno. Nakon svih pribavljenih očitovanja o plovidbenom radu, Agencija je u vezi toga pozvala brodara na operativni dogovor.


Goran Šimunov / Zadarski list

Agencija za obalni linijski pomorski promet (AZOLPP) donijela je prije nekoliko dana Rješenje kojim se brodarskoj tvrtki Caronte & Tourist Isole Minori iz Milazza na Siciliji u Italiji odobrava red plovidbe na liniji bez obveze javne usluge Zadar – Preko i obratno.

Talijanski brodar ovu trajektu liniju će održavati u razdoblju od lipnja 2023. godine do svibnja 2024. i to trajektom Ulisse. Ovim Rješenjem zapravo se na trajektnoj liniji Zadar – Preko, za koju višegodišnju koncesiju ima Jadrolinija, uvode dodatna isplovljavanja, slotovi, u terminima između termina kojima voze trajekti Jadrolinije, piše Zadarski list.

Zahtjev za odobravanje reda plovidbe Caronte & Tourist Isole Minori podnio je 12. siječnja ove godine temeljem hrvatskog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, a AZOLPP je prošla četiri i pol mjeseca proveo postupak tijekom kojeg su zatražili očitovanja raznih tijela, da bi njihovim pribavljanjem donijeli Rješenje povoljno za talijanskog brodara.

Bunili se protiv starijih trajekata

Općina Preko i Grad Zadar su se tako na zahtjev Agencije očitovali praktično istim odgovorom u kojem su naveli kako je povećanje broja linija na relaciji Zadar – Preko u načelu pozitivno. U Općini Preko su naveli kako je povećanje broja linija sukladno njihovoj viziji razvoja otoka, a u Gradu Zadru kako je to svakako pozitivno zbog bolje povezanosti. Oboje su, međutim, dali negativno mišljenje na Zahtjev talijanskog brodara smatrajući da je trajekt koji su predložili da obavlja ovu liniju star i neprikladan. Naime, trajekt Ulisse je proizveden davne 1978. godine.

– Navode Općine Preko i Grada Zadra kako je njihovo mišljenje na Zahtjev u konačnici negativno iz razloga što je predloženi brod »star i neprikladan«, pri donošenju ovog Rješenja ne možemo uzeti kao valjane razloge jer su dani izvan nadležnosti lokalne samouprave odnosno zadirući u nadležnost lučkih uprava i pomorske administracije, ističu u AZOLPP-u odgovarajući na ova očitovanja u svojem Rješenju.

Komentirajući Rješenje Agencije o uvođenju dodatnih linija ovog talijanskog brodara na trajektnu liniju Zadar – Preko načelnik Općine Preko Jure Brižić kazao je kako oni nisu protiv toga da se u jednom danu uvede pet, šest dodatnih brodskih linija.

– No, nismo za to da se ove linije održavaju trajektom proizvedenim 1978., s obzirom da se naša Općina borila da Jadrolinija na ovoj istoj liniji zamijeni svoje starije trajekte novijima. Ipak, još više nas je strah da će ovog ljeta nastati veliki nered u luci Preko koja nema mogućnosti da se u nju uvede dodatan brodar na liniju Zadar – Preko, budući da nema dovoljno ukrcajnih traka za vozila, tako da će onima koji rade u luci na ukrcaju vozila biti nemoguće organizirati posao. Slutimo da bi zbog toga moglo dolaziti do verbalnih i fizičkih ekscesa između vozača koji čekaju u koloni za ukrcaj. Svima će nam uvođenje dodatnog brodara na ovu liniju prouzročiti problem, kaže načelnik Brižić.

Županijska lučka uprava (ŽLU) Zadar, koja upravlja lukom Preko, je na upit Agencije tražila da ovaj talijanski brodar dostavi dokumentaciju odnosno izjavu kojom potvrđuje da njihov brod može sigurno uploviti u luku Preko pri stanju potpune nakrcanosti; presliku tablice istisnine (odnos gaza, istisnine i nakrcanosti); odobreno stanje stabilnosti pri najvećoj nakrcanosti broda te manevarski dijagram broda. Ovaj brodar je Agenciji dostavio traženu dokumentaciju.

Lučka uprava Zadar (LU) je, pak, u svojem očitovanju navela kako je vez 7 u luci Gaženica jedino mjesto za potencijalni prihvat broda Ulisse, te su tražili da talijanski brodar prilagodi predloženi red plovidbe, u čemu im je udovoljeno. Nakon svih pribavljenih očitovanja o plovidbenom radu, Agencija je u vezi toga pozvala brodara na operativni dogovor.


Goran Šimunov / Zadarski list

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here