O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Barska plovidba kupuje dva trajekta za linije prema Italiji

Upravni odbor kompanije Barska plovidba zaokružio je financijsku konstrukciju za kupovinu dva feribota koji bi plovili iz Bara do talijanskih gradova Bari i Ancona.

Upravni odbor tražit će na Skupštini dioničara ove države firme, koja je zakazana za kraj lipnja, dopunu dnevnog reda s točkom koja se odnosi na ovaj projekt, saznaje portal Vijesti od izvora koji su uključni u ovaj posao.

Uz to, tijekom ljetne sezone od 28. lipnja do 6. rujna, obale Italije i Crne Gore povezivat će trajektna linija, koju će umjesto riječke Jadrolinije obavljati kompanija Tnitsea Shipping Ltd Madeira iz Portugala, i to s brodom Ionian Star, za koji će barska kompanija biti agent.

“Bit će tražena dopuna dnevnog reda sjednice i, što je bitno naglasiti, Odbor direktora ima podršku manjinskih dioničara za kupovinu brodova bez pomoći Vlade. Plan je da se zgrada Barske plovidbe, u centru Bara, renovira te da se na tržištu prodaju 32 stana u ovoj zgradi koja stoji napuštena 20 godina. U toj zgradi je nekada bila Prekookeanska plovidba. Od tog novca, uz dodatni novac koji prihoduje kompanija od najmanje dva teretna broda, financirala bi se kupovina brodova za obnovu veze s Italijom. Dnevni najam dva broda je 23.275.000 eura. Time bi se došlo do sume između pet i šest milijuna za kupovinu brodova starosti od 40 do 50 godina. Za renoviranje zgrade u centru Bara ovih će dana biti raspisan javni poziv za izvođača radova, koji posao treba završiti za 120 dana”, objasnio je izvor za portal Vijesti.

Izvor navodi da je plan da se brodovi kupe od kompanija Adria Ferry (veći brod) i Korzika Ferry (manji brod).

Iznos rate kredita koju Barska plovidba treba sredinom srpnja platiti kineskoj Exim banci za kupovinu teretnih brodova je 1,8 milijuna i taj novac je osiguran, kazao je izvor.

“Ono što treba istaknuti kada je u pitanju starost brodova je da su brodovi koji plove između Hrvatske i Italije te Albanije i Italije stariji. Jadrolinija plovi do Italije brodovima Marko Polo (50 godina) i Mobi Zaza (42 godine). Od Albanije do Italije plove dvije kompanije Venturis, čija su dva broda starosti po 43 godina (Rigel II, Rigel III), i jedan od 29 godina (Rigel VII) i brodovi kompanije Adria Ferry – Francesca (44 godine) i Marina (30 godina), kazao je izvor.

On je dodao da Barska plovidba ima imovinu koja nije stavljena u funkciju skoro 20 godina, a koja se nalazi u centru Beograda u zgradi nekašanje Borbe u blizini Trga Nikole Pašića. Upravni odbor sada radi na tome da se i taj prostor osposobi za izdavanje, a koji je pored prostora u vlasništvu Luke Bar.

Barska plovidba od prodaje trajekta Sveti Stefan II u rezalište u svibnju 2017. nema adekvatan brod kojim bi održavala redovnu pomorsku liniju između Crne Gore i Italije. Stoga je u posljednjih nekoliko godina surađivala s najvećim hrvatskim putničkim brodarom – Jadrolinijom. U međuvremenu je i taj posao završen, jer je Jadrolinija prodala trajekt Dubrovnik koji je plovio na liniji Bar-Bari.

Brodu Sveti Stefan II su 2016. godine talijanske vlasti oduzele klasu jer nije bio siguran za plovidbu.

Izvršni direktor Barske plovidbe Mirsan Tršić kazao je da će povezivanje obala Italije i Crne Gore putem trajektne linije ove godine, umjesto Jadrolinije obavljati kompanija Tnitsea Shipping Ltd Madeira iz Portugala, s brodom Ionian Star, čiji su operater. Uz Ionian Star, starosti od 52 godine, portugalska kompanija u svom vlasništvu ima i brod Europia Star, stare 42 godine.

“U konkretnom slučaju ne radi se o najmu (charteru) trajekta, već je naša kompanija agent za navedeni brod. Dakle, angažirani smo na identičan način kao Jadrolinijom. Brod Ionion Star plovit će u ljetnoj sezoni ove godine, s planiranim prvim uplovljenjem u Bar 28. lipnja, zaključno sa 6. rujna kada je planirano posljednje putovanje. Ovaj trajekt će u početku ploviti na liniji Bar-Brindizi, dok se ne otkloni nastali iznenadni i neočekivani tehnički problem na drugom brodu kompanije, koji redovno plovi na liniji Valona-Brindizi. Nadamo se da će brodar uspjeti riješiti probleme kako bi se realizirala linija Bar-Bari koja je dogovarena, ali tehnički problemi su primorali brodara da za sada realizira ovu liniju na navedeni način”, pojasnio je Tršić.

Red vožnje i cjenik za ljetnu sezonu za brod Ionian Star su sastavni dio dogovora i bit će objavljeni ovih dana na stranicama kompanije.

Dodaje da upravni odbor već mjesecima radi na nabavi adekvatnog feribota, prati sve dostupne informacije na tržištu slobodnih plovila koja se prodaju te istovremeno vrši neposredni obilazak i pregled više plovila.

Tršić je kazao da je Barska plovidba nastavila s trendom pozitivnog poslovanja.

“Rezultat poslovanja za prva tri mjeseca ove godine je oko 1,2 milijuna eura. To je nastavak trenda pozitivnog poslovanja i u ovoj godini, jer je financijski rezultat poslovanja za prošlu godine pozitivan i iznosi nešto više od 2,3 milijuna eura”, rekao je Tršić.

Upravni odbor kompanije Barska plovidba zaokružio je financijsku konstrukciju za kupovinu dva feribota koji bi plovili iz Bara do talijanskih gradova Bari i Ancona.

Upravni odbor tražit će na Skupštini dioničara ove države firme, koja je zakazana za kraj lipnja, dopunu dnevnog reda s točkom koja se odnosi na ovaj projekt, saznaje portal Vijesti od izvora koji su uključni u ovaj posao.

Uz to, tijekom ljetne sezone od 28. lipnja do 6. rujna, obale Italije i Crne Gore povezivat će trajektna linija, koju će umjesto riječke Jadrolinije obavljati kompanija Tnitsea Shipping Ltd Madeira iz Portugala, i to s brodom Ionian Star, za koji će barska kompanija biti agent.

“Bit će tražena dopuna dnevnog reda sjednice i, što je bitno naglasiti, Odbor direktora ima podršku manjinskih dioničara za kupovinu brodova bez pomoći Vlade. Plan je da se zgrada Barske plovidbe, u centru Bara, renovira te da se na tržištu prodaju 32 stana u ovoj zgradi koja stoji napuštena 20 godina. U toj zgradi je nekada bila Prekookeanska plovidba. Od tog novca, uz dodatni novac koji prihoduje kompanija od najmanje dva teretna broda, financirala bi se kupovina brodova za obnovu veze s Italijom. Dnevni najam dva broda je 23.275.000 eura. Time bi se došlo do sume između pet i šest milijuna za kupovinu brodova starosti od 40 do 50 godina. Za renoviranje zgrade u centru Bara ovih će dana biti raspisan javni poziv za izvođača radova, koji posao treba završiti za 120 dana”, objasnio je izvor za portal Vijesti.

Izvor navodi da je plan da se brodovi kupe od kompanija Adria Ferry (veći brod) i Korzika Ferry (manji brod).

Iznos rate kredita koju Barska plovidba treba sredinom srpnja platiti kineskoj Exim banci za kupovinu teretnih brodova je 1,8 milijuna i taj novac je osiguran, kazao je izvor.

“Ono što treba istaknuti kada je u pitanju starost brodova je da su brodovi koji plove između Hrvatske i Italije te Albanije i Italije stariji. Jadrolinija plovi do Italije brodovima Marko Polo (50 godina) i Mobi Zaza (42 godine). Od Albanije do Italije plove dvije kompanije Venturis, čija su dva broda starosti po 43 godina (Rigel II, Rigel III), i jedan od 29 godina (Rigel VII) i brodovi kompanije Adria Ferry – Francesca (44 godine) i Marina (30 godina), kazao je izvor.

On je dodao da Barska plovidba ima imovinu koja nije stavljena u funkciju skoro 20 godina, a koja se nalazi u centru Beograda u zgradi nekašanje Borbe u blizini Trga Nikole Pašića. Upravni odbor sada radi na tome da se i taj prostor osposobi za izdavanje, a koji je pored prostora u vlasništvu Luke Bar.

Barska plovidba od prodaje trajekta Sveti Stefan II u rezalište u svibnju 2017. nema adekvatan brod kojim bi održavala redovnu pomorsku liniju između Crne Gore i Italije. Stoga je u posljednjih nekoliko godina surađivala s najvećim hrvatskim putničkim brodarom – Jadrolinijom. U međuvremenu je i taj posao završen, jer je Jadrolinija prodala trajekt Dubrovnik koji je plovio na liniji Bar-Bari.

Brodu Sveti Stefan II su 2016. godine talijanske vlasti oduzele klasu jer nije bio siguran za plovidbu.

Izvršni direktor Barske plovidbe Mirsan Tršić kazao je da će povezivanje obala Italije i Crne Gore putem trajektne linije ove godine, umjesto Jadrolinije obavljati kompanija Tnitsea Shipping Ltd Madeira iz Portugala, s brodom Ionian Star, čiji su operater. Uz Ionian Star, starosti od 52 godine, portugalska kompanija u svom vlasništvu ima i brod Europia Star, stare 42 godine.

“U konkretnom slučaju ne radi se o najmu (charteru) trajekta, već je naša kompanija agent za navedeni brod. Dakle, angažirani smo na identičan način kao Jadrolinijom. Brod Ionion Star plovit će u ljetnoj sezoni ove godine, s planiranim prvim uplovljenjem u Bar 28. lipnja, zaključno sa 6. rujna kada je planirano posljednje putovanje. Ovaj trajekt će u početku ploviti na liniji Bar-Brindizi, dok se ne otkloni nastali iznenadni i neočekivani tehnički problem na drugom brodu kompanije, koji redovno plovi na liniji Valona-Brindizi. Nadamo se da će brodar uspjeti riješiti probleme kako bi se realizirala linija Bar-Bari koja je dogovarena, ali tehnički problemi su primorali brodara da za sada realizira ovu liniju na navedeni način”, pojasnio je Tršić.

Red vožnje i cjenik za ljetnu sezonu za brod Ionian Star su sastavni dio dogovora i bit će objavljeni ovih dana na stranicama kompanije.

Dodaje da upravni odbor već mjesecima radi na nabavi adekvatnog feribota, prati sve dostupne informacije na tržištu slobodnih plovila koja se prodaju te istovremeno vrši neposredni obilazak i pregled više plovila.

Tršić je kazao da je Barska plovidba nastavila s trendom pozitivnog poslovanja.

“Rezultat poslovanja za prva tri mjeseca ove godine je oko 1,2 milijuna eura. To je nastavak trenda pozitivnog poslovanja i u ovoj godini, jer je financijski rezultat poslovanja za prošlu godine pozitivan i iznosi nešto više od 2,3 milijuna eura”, rekao je Tršić.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video