O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Sve veći interes za metanol u pomorskom prometu: Krenula pomama za skupim novogradnjama

Svi najveći svjetski brodari masovno naručuju nove brodove s pogonom na metanol

Zanimanje za metanol kao alternativno gorivo u pomorskom prometu poraslo je u pomorskoj industriji, koja nastoji postići nultu neto emisiju do 2050. godine.

Sve stroža pravila Međunarodne pomorske organizacije (IMO) tjeraju brodare na pronalaženje ekološki prihvatljivijih rješenja od fosilnih goriva, a metanol tu nije loša opcija. Prvi brod s pogonom na metanol bit će isporučen već ove godine.

Metanol je dobra alternativa fosilnim gorivima iz više razloga. Energetski naboj metanola je velik u usporedbi s drugim održivim gorivima, a zahvaljujući tekućem stanju, lako se prevozi, skladišti i puni pri atmosferskoj temperaturi i pritisku. Optimalno je jer se u većini slučajeva može iskoristiti postojeća infrastruktura, javlja Reuters, a prenosi portal Energetika.

Tankovi s gorivom, odnosno metanolom, financijski su povoljniji, zahtijevaju manje sigurnosne mjere u usporedbi s vodikom i amonijakom i mogu se fleksibilno rasporediti u velikim brodovima. Za razliku od amonijaka, metanol nije visoko toksičan i siguran je za okoliš. Izgaranje u motoru može biti klimatski neutralno, sa značajnom redukcijom dušikovog oksida, istovremeno eliminirajući potrebu za instalaciju kompleksnih katalizatora za tretiranje ispuha.

Velik interes brodara za nove brodove na metanol

Ne čudi velik interes brodara za novogradnje s pogonom na metanol. Moller-Maersk je naručio 19 novih brodova na metanol, s ciljem postizanja udjela flote s pogonom na zelena goriva od 25% do 2030., a prvi brod bit će isporučen već ove godine. Desetak brodova od ukupno 16.000 TEU bit će isporučeni 2024., a šest od ukupno 17.000 TEU planirano je za 2025.

Francuski brodar CMA CGM je naručio najmanje 18 plovila na metanol, od čega šest kontejnerskih brodova s isporukom u 2025., 12 brodova s isporukom ove godine, u poslu vrijednom tri milijarde USD s kineskim državnim brodogradilištem CSSC. COSCO Shipping Holdings naručio je 12 brodova 24.000 TEU, vrijednih gotovo tri milijarde USD, s isporukom između 2026. do 2028. HMM je naručio devet brodova 9.000 TEU s isporukom između 2025. i 2026.

STENA BULK je u partnerstvu s proizvođačem metanola Promanom i napravila je prvi pretovar metanola na brod u Houstonskoj luci u travnju.

COSCO i CMA CGM potpisali su memeorandum o razumijevanju za dobavu i opskrbu zelenog metanola u svim velikim lukama u Kini, a sličan ugovor potpisao je i Maersk za svoje kontejnerske brodove od iduće godine. Ove godine očekuje se prvo pilot postrojenje za bunkering metanola u Singapuru, a slično planira i luka u Melbourneu i šveskom Gothenburgu. Norveški Scatec pokreće proizvodnju metanola u Aleksandiji u Egiptu s tamošnjom petrokemijskom industrijom ANRPC, javlja Reuters.

Svi najveći svjetski brodari masovno naručuju nove brodove s pogonom na metanol

Zanimanje za metanol kao alternativno gorivo u pomorskom prometu poraslo je u pomorskoj industriji, koja nastoji postići nultu neto emisiju do 2050. godine.

Sve stroža pravila Međunarodne pomorske organizacije (IMO) tjeraju brodare na pronalaženje ekološki prihvatljivijih rješenja od fosilnih goriva, a metanol tu nije loša opcija. Prvi brod s pogonom na metanol bit će isporučen već ove godine.

Metanol je dobra alternativa fosilnim gorivima iz više razloga. Energetski naboj metanola je velik u usporedbi s drugim održivim gorivima, a zahvaljujući tekućem stanju, lako se prevozi, skladišti i puni pri atmosferskoj temperaturi i pritisku. Optimalno je jer se u većini slučajeva može iskoristiti postojeća infrastruktura, javlja Reuters, a prenosi portal Energetika.

Tankovi s gorivom, odnosno metanolom, financijski su povoljniji, zahtijevaju manje sigurnosne mjere u usporedbi s vodikom i amonijakom i mogu se fleksibilno rasporediti u velikim brodovima. Za razliku od amonijaka, metanol nije visoko toksičan i siguran je za okoliš. Izgaranje u motoru može biti klimatski neutralno, sa značajnom redukcijom dušikovog oksida, istovremeno eliminirajući potrebu za instalaciju kompleksnih katalizatora za tretiranje ispuha.

Velik interes brodara za nove brodove na metanol

Ne čudi velik interes brodara za novogradnje s pogonom na metanol. Moller-Maersk je naručio 19 novih brodova na metanol, s ciljem postizanja udjela flote s pogonom na zelena goriva od 25% do 2030., a prvi brod bit će isporučen već ove godine. Desetak brodova od ukupno 16.000 TEU bit će isporučeni 2024., a šest od ukupno 17.000 TEU planirano je za 2025.

Francuski brodar CMA CGM je naručio najmanje 18 plovila na metanol, od čega šest kontejnerskih brodova s isporukom u 2025., 12 brodova s isporukom ove godine, u poslu vrijednom tri milijarde USD s kineskim državnim brodogradilištem CSSC. COSCO Shipping Holdings naručio je 12 brodova 24.000 TEU, vrijednih gotovo tri milijarde USD, s isporukom između 2026. do 2028. HMM je naručio devet brodova 9.000 TEU s isporukom između 2025. i 2026.

STENA BULK je u partnerstvu s proizvođačem metanola Promanom i napravila je prvi pretovar metanola na brod u Houstonskoj luci u travnju.

COSCO i CMA CGM potpisali su memeorandum o razumijevanju za dobavu i opskrbu zelenog metanola u svim velikim lukama u Kini, a sličan ugovor potpisao je i Maersk za svoje kontejnerske brodove od iduće godine. Ove godine očekuje se prvo pilot postrojenje za bunkering metanola u Singapuru, a slično planira i luka u Melbourneu i šveskom Gothenburgu. Norveški Scatec pokreće proizvodnju metanola u Aleksandiji u Egiptu s tamošnjom petrokemijskom industrijom ANRPC, javlja Reuters.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here