Kontroverzni dogovor kojim se kineskoj državnoj grupi COSCO dopušta stjecanje manjinskog udjela u kontejnerskom terminalu u Hamburgu je finaliziran, objavio je njemački lučki operater HHLA. Naveli su da su potpisali ugovore s kompanijom COSCO za udio u terminalu Tollerort nakon službene procjene ulaganja. To znači da COSCO sada ima 24,99% udjela u njemačkoj luci.
Dogovor je sklopljen nakon otprilike dvije godine pregovora i žestoke rasprave u Njemačkoj o stranom utjecaju na domaću infrastrukturu, prenosi PlutonLogistics.
Terminal će postati ključna točka rukovanja za COSCO. HHLA je u ponedjeljak priopćila da je uvjerena da će ova suradnja ojačati poziciju Hamburga kao logističkog centra u regiji Sjevernog mora i Baltika.
COSCO je prvobitno htio preuzeti 35% kompanije koja upravlja terminalom. Međutim, nekoliko njemačkih ministarstava pobunilo se zbog toga, pa je u listopadu vlada postavila kvotu na manje od 25%.
Kina je inače najveći trgovinski partner Njemačke. Oko 30% robe koja bi se pretovarila u luci Hamburg dolazi iz Kine ili se u Kinu izvozi. Dogovor se smatrao kontroverznim, jer je se njemačka javnost pribojavala da bi se na ovaj način mogao proširiti kineski strateški utjecaj na njemačku i europsku infrastrukturu, kao i da se tako povećava ovisnost Njemačke o Kini.
Tijekom postupka, HHLA je naglašavala da će rad terminala, sve odnose s klijentima, kao i IT sisteme i dalje centralno kontrolirati grupa, dok COSCO neće imati pristup i neće mu biti dana prava odlučivanja. To se također odnosi na zemljište terminala, koje i dalje u potpunosti pripada gradu Hamburgu.