O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zelenija brodska goriva za teretne i putničke brodove

IZVORMediaS
IZVORMediaS

Europski parlament izglasao je sa 555 glasova za, 48 protiv i 25 suzdržanih nova pravila o čišćim brodskim gorivima, a u sklopu paketa “Spremni za 55 %”. Plan Europske unije, s ciljem dekarbonizacije prometa, smanjenje je emisija stakleničkih plinova do 2030. za najmanje 55 % u usporedbi s razinama iz 1990. godine.

Tijekom pregovora s Vijećem, zastupnici su osigurali da će brodovi morati postupno smanjivati emisije stakleničkih plinova, i to smanjenjem njihova udjela u energiji koju upotrebljavaju, za 2 % (u odnosu na razine iz 2020.) počevši od 2025. pa do 80 % od 2050. To će se odnositi na brodove teže od 5000 bruto tona, koji su u načelu odgovorni za 90 % emisija CO2, te na svu energiju koja se upotrebljava na brodu u europskim lukama ili između njih, kao i na 50 % energije upotrijebljene tijekom plovidbe ako je polazišna ili odredišna luka izvan EU-a ili u najudaljenijim područjima Europske unije, navodi MediaS.

Kako bi se znatno smanjilo onečišćenje zraka u lukama, od 2030. teretni i putnički brodovi morat će koristiti kopnene izvore da zadovolje sve potrebe za električnom energijom dok su privezani u pristaništu u velikim lukama EU-a.

Zahvaljujući Parlamentu utvrđen je i cilj upotrebe 2% obnovljivih goriva od 2034. ako Komisija u izvješću utvrdi da je 2031. udio obnovljivih goriva nebiološkog podrijetla u strukturi izvora energije iznosio manje od 1%.

“Novim pravilima utvrđuje se daleko najambiciozniji put na svijetu prema dekarbonizaciji pomorskog prometa. Time bi trebalo pokriti 90% emisija CO2 iz pomorskog prometa istovremeno štiteći male brodovlasnike i luke od troškova i administrativnog opterećenja. Zahvaljujući ovim pravilima Europa predvodi u stvaranju potražnje za održivim gorivima i poticanju inovacija”, rekao je izvjestitelj za održiva brodska goriva, Jörgen Warborn (EPP, Švedska).

Uredba o održivim brodskim gorivima primjenjivat će se od 1. siječnja 2025.

Europski parlament izglasao je sa 555 glasova za, 48 protiv i 25 suzdržanih nova pravila o čišćim brodskim gorivima, a u sklopu paketa “Spremni za 55 %”. Plan Europske unije, s ciljem dekarbonizacije prometa, smanjenje je emisija stakleničkih plinova do 2030. za najmanje 55 % u usporedbi s razinama iz 1990. godine.

Tijekom pregovora s Vijećem, zastupnici su osigurali da će brodovi morati postupno smanjivati emisije stakleničkih plinova, i to smanjenjem njihova udjela u energiji koju upotrebljavaju, za 2 % (u odnosu na razine iz 2020.) počevši od 2025. pa do 80 % od 2050. To će se odnositi na brodove teže od 5000 bruto tona, koji su u načelu odgovorni za 90 % emisija CO2, te na svu energiju koja se upotrebljava na brodu u europskim lukama ili između njih, kao i na 50 % energije upotrijebljene tijekom plovidbe ako je polazišna ili odredišna luka izvan EU-a ili u najudaljenijim područjima Europske unije, navodi MediaS.

Kako bi se znatno smanjilo onečišćenje zraka u lukama, od 2030. teretni i putnički brodovi morat će koristiti kopnene izvore da zadovolje sve potrebe za električnom energijom dok su privezani u pristaništu u velikim lukama EU-a.

Zahvaljujući Parlamentu utvrđen je i cilj upotrebe 2% obnovljivih goriva od 2034. ako Komisija u izvješću utvrdi da je 2031. udio obnovljivih goriva nebiološkog podrijetla u strukturi izvora energije iznosio manje od 1%.

“Novim pravilima utvrđuje se daleko najambiciozniji put na svijetu prema dekarbonizaciji pomorskog prometa. Time bi trebalo pokriti 90% emisija CO2 iz pomorskog prometa istovremeno štiteći male brodovlasnike i luke od troškova i administrativnog opterećenja. Zahvaljujući ovim pravilima Europa predvodi u stvaranju potražnje za održivim gorivima i poticanju inovacija”, rekao je izvjestitelj za održiva brodska goriva, Jörgen Warborn (EPP, Švedska).

Uredba o održivim brodskim gorivima primjenjivat će se od 1. siječnja 2025.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here