O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Ne nasjedajte: Mutni poslodavci od pomoraca ilegalno traže i do 7.500 dolara za “naknade za zapošljavanje”

Novo istraživanje ukazuje na učestalost zahtjeva za plaćanjem ilegalnih naknada za zapošljavanje, koje mutni poslodavci i agencije za posredovanje pri zapošljavanju nezakonito traže od pomoraca u zamjenu za ukrcaj. The Mission to Seafarers naglašava da je riječ o praksi koja se kosi s Konvencijom o radu pomoraca (MLC) te ponovno pokreće pitanje kršenja prava pomoraca.

Istraživanje koje je provelo Sveučilište John Moores u Liverpoolu za dobrotvornu organizaciju sa sjedištem u Velikoj Britaniji, na uzorku od 210 pomoraca otkriva da je gotovo dvije trećine ispitanika (64 posto) reklo da je svjesno postojanja ove prakse.

Foto: Liverpool John Moores University & Mission to Seafarers

Iako su gotovo svi (92 posto) naglasili kako vjeruju da se s tom praksom treba prekinuti, više od petine ispitanika (21,4 posto) izjavilo je da su se susreli sa zahtjevima za plaćanje naknada za zapošljavanje. Na pitanje kako su ova ilegalna potraživanja opisana, više od polovice pomoraca (56 posto) kaže da im je rečeno se radi o “naknadi za uslugu”, a gotovo trećina rekla je da je to “agencijska naknada” ili “naknada za registraciju”. Gotovo trećina je ova potraživanja nazvala i “mitom”.

Foto: Liverpool John Moores University & Mission to Seafarers

Prema istraživanju, prosječan iznos ilegalnih naknada je 1.872 dolara, a neki pomorci susreli su se sa zahtjevima do čak 7.500 dolara. Iznosi variraju, a najniže naknade kreću se između 50 i 100 dolara.

Pomorci su u odgovorima naveli da su doživjeli i to da su im agenti odbijali vraćati ili čak oduzimali dokumente, od raznih potvrda ili pomorskih knjižica do putovnica ili svjedodžbi o osposobljenosti, kako bi ih natjerali da plate ilegalne naknade.

Više od polovice pomoraca koji su doživjeli ovu nezakonitu praksu (58 posto) kažu da se to dogodilo s crewing agentima koje je imenovao brodar. Trećina (31 posto) izjavila je da je to bila osoba povezana s crewing agentom, dok su ostali (11 posto) kazali da je bila riječ o zaposleniku brodara.

Pomorci iz Indije najčešće su se susretali s ilegalnim naknadama (29 posto), kao i pomorci s Filipina, a potom iz Mianmara.

“Ovo izvješće potvrđuje ono što su nam pomorci neslužbeno navodili kada je riječ o ovoj pošasti nezakonitih naknada, koje su mnogi od njih prisiljeni platiti u zamjenu za zaposlenje. Podaci nam pružaju uvid u ovaj fenomen, a osobna iskustva pomoraca dodatno otkrivaju koliko je ovaj problem raširen i štetan za pomorce i njihove obitelji”, rekao je Ben Bailey, direktor programa Mission to Seafarer.

Foto: Liverpool John Moores University & Mission to Seafarers

Istraživanje pod naslovom “Survey on Fees and Charges for Seafarer Recruitment or Placement”, prikupilo je odgovore širokog spektra članova posade na brodovima, a ispitanici su uglavnom bili s Filipina, Indije i Šri Lanke.

Prema čelnicima dobrotvorne organizacije, ova nezakonita praksa često stvara financijske probleme, stres i ugrožava mentalno zdravlje pomoraca. Također može ugroziti njihovu karijeru i pogoršati problem nedostatka radne snage u industriji, ali i dovesti do izrabljivačkih i zlostavljačkih uvjeta rada, navodi Safety4Sea. Prema izvješću, oko 10 posto pomoraca još uvijek je u dugovima zbog ovih naknada.

Istraživanje se koristilo u sklopu rasprave na događaju Global Forum for Responsible Recruitment. Druge rasprave o dobrobiti pomoraca održat će se u sklopu događaja London International Shipping Week 2023.

Mission to Seafarers izvještava da se radi na nizu preporuka za rješavanje ovih problema, uključujući bolje definicije naknada te edukaciju i podizanje svijesti.

Institut za ljudska prava i poslovanje (IHRB) i Sustainable Shipping Initiative (SSI) u travnju 2023. objavili su rezultate slične studije, prenosi The Maritime Executive. Njihovo izvješće pokazalo je da je za većinu pomoraca kršenje njihovih prava počelo već u uredu poslodavca ili agencije za zapošljavanje, gdje su najmanje dvije trećine pomoraca bili prisiljene platiti naknade za zapošljavanje kako bi osigurali posao.

Mission for Seafarers namjerava svoje novo izvješće, zajedno s nedavnom studijom IHRB-a i SSI-ja, koristiti kako bi se pokrenula rasprava o izmjenama i dopunama Konvencije o radu pomoraca i drugih regulatornih propisa koji se bave zapošljavanjem i retencijom pomoraca. Mission to Seafarers također naglašava da raširenost problema također pokazuje važnost financijske pismenosti za pomorce i njihove obitelji.

Novo istraživanje ukazuje na učestalost zahtjeva za plaćanjem ilegalnih naknada za zapošljavanje, koje mutni poslodavci i agencije za posredovanje pri zapošljavanju nezakonito traže od pomoraca u zamjenu za ukrcaj. The Mission to Seafarers naglašava da je riječ o praksi koja se kosi s Konvencijom o radu pomoraca (MLC) te ponovno pokreće pitanje kršenja prava pomoraca.

Istraživanje koje je provelo Sveučilište John Moores u Liverpoolu za dobrotvornu organizaciju sa sjedištem u Velikoj Britaniji, na uzorku od 210 pomoraca otkriva da je gotovo dvije trećine ispitanika (64 posto) reklo da je svjesno postojanja ove prakse.

Foto: Liverpool John Moores University & Mission to Seafarers

Iako su gotovo svi (92 posto) naglasili kako vjeruju da se s tom praksom treba prekinuti, više od petine ispitanika (21,4 posto) izjavilo je da su se susreli sa zahtjevima za plaćanje naknada za zapošljavanje. Na pitanje kako su ova ilegalna potraživanja opisana, više od polovice pomoraca (56 posto) kaže da im je rečeno se radi o “naknadi za uslugu”, a gotovo trećina rekla je da je to “agencijska naknada” ili “naknada za registraciju”. Gotovo trećina je ova potraživanja nazvala i “mitom”.

Foto: Liverpool John Moores University & Mission to Seafarers

Prema istraživanju, prosječan iznos ilegalnih naknada je 1.872 dolara, a neki pomorci susreli su se sa zahtjevima do čak 7.500 dolara. Iznosi variraju, a najniže naknade kreću se između 50 i 100 dolara.

Pomorci su u odgovorima naveli da su doživjeli i to da su im agenti odbijali vraćati ili čak oduzimali dokumente, od raznih potvrda ili pomorskih knjižica do putovnica ili svjedodžbi o osposobljenosti, kako bi ih natjerali da plate ilegalne naknade.

Više od polovice pomoraca koji su doživjeli ovu nezakonitu praksu (58 posto) kažu da se to dogodilo s crewing agentima koje je imenovao brodar. Trećina (31 posto) izjavila je da je to bila osoba povezana s crewing agentom, dok su ostali (11 posto) kazali da je bila riječ o zaposleniku brodara.

Pomorci iz Indije najčešće su se susretali s ilegalnim naknadama (29 posto), kao i pomorci s Filipina, a potom iz Mianmara.

“Ovo izvješće potvrđuje ono što su nam pomorci neslužbeno navodili kada je riječ o ovoj pošasti nezakonitih naknada, koje su mnogi od njih prisiljeni platiti u zamjenu za zaposlenje. Podaci nam pružaju uvid u ovaj fenomen, a osobna iskustva pomoraca dodatno otkrivaju koliko je ovaj problem raširen i štetan za pomorce i njihove obitelji”, rekao je Ben Bailey, direktor programa Mission to Seafarer.

Foto: Liverpool John Moores University & Mission to Seafarers

Istraživanje pod naslovom “Survey on Fees and Charges for Seafarer Recruitment or Placement”, prikupilo je odgovore širokog spektra članova posade na brodovima, a ispitanici su uglavnom bili s Filipina, Indije i Šri Lanke.

Prema čelnicima dobrotvorne organizacije, ova nezakonita praksa često stvara financijske probleme, stres i ugrožava mentalno zdravlje pomoraca. Također može ugroziti njihovu karijeru i pogoršati problem nedostatka radne snage u industriji, ali i dovesti do izrabljivačkih i zlostavljačkih uvjeta rada, navodi Safety4Sea. Prema izvješću, oko 10 posto pomoraca još uvijek je u dugovima zbog ovih naknada.

Istraživanje se koristilo u sklopu rasprave na događaju Global Forum for Responsible Recruitment. Druge rasprave o dobrobiti pomoraca održat će se u sklopu događaja London International Shipping Week 2023.

Mission to Seafarers izvještava da se radi na nizu preporuka za rješavanje ovih problema, uključujući bolje definicije naknada te edukaciju i podizanje svijesti.

Institut za ljudska prava i poslovanje (IHRB) i Sustainable Shipping Initiative (SSI) u travnju 2023. objavili su rezultate slične studije, prenosi The Maritime Executive. Njihovo izvješće pokazalo je da je za većinu pomoraca kršenje njihovih prava počelo već u uredu poslodavca ili agencije za zapošljavanje, gdje su najmanje dvije trećine pomoraca bili prisiljene platiti naknade za zapošljavanje kako bi osigurali posao.

Mission for Seafarers namjerava svoje novo izvješće, zajedno s nedavnom studijom IHRB-a i SSI-ja, koristiti kako bi se pokrenula rasprava o izmjenama i dopunama Konvencije o radu pomoraca i drugih regulatornih propisa koji se bave zapošljavanjem i retencijom pomoraca. Mission to Seafarers također naglašava da raširenost problema također pokazuje važnost financijske pismenosti za pomorce i njihove obitelji.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video