O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Maersk pada na treće mjesto? Francuski CMA CGM uskoro bi mogao postati druga najveća kompanija na svijetu

Francuski brodar CMA CGM uskoro bi mogao prestići Maersk Line i postati druga najveća kontejnerska kompanija na svijetu, zahvaljujući velikoj knjizi narudžbi i kupnjama rabljenih brodova.

Trenutna flota CMA CGM-a sastoji se od 625 brodova od 3,49 milijuna TEU, a trenutna knjiga narudžbi se sastoji od 122 broda od 1,24 milijuna TEU, navodi se u izvješću Alphalinera kojeg prenosi ContainerNews.

U usporedbi s tim, flota Maersk Linea kapaciteta je 4,14 milijuna TEU-a, a Maersk čeka izgradnju tek 32 broda od 400.000 TEU. Ako danska kompanija, koju je u siječnju 2022. s trona ljestvice najvećih kompanija na svijetu ‘svrgnuo’ švicarski Mediterranean Shipping Company (MSC), uskoro ne nabavi više brodova, do 2026. imat će flotu kapaciteta od ‘samo’ 4,54 milijuna TEU, dok bi CMA CGM mogao preteći Maersk Line s 4,73 milijuna TEU.

“Od sredine srpnja, knjiga narudžbi francuskog brodara iznosi 35,5% njegovog postojećeg kapaciteta flote. Za razliku od MSC-a, koji je ubrzao širenje svoje flote kroz novogradnje i preuzimanje goleme količine rabljenih brodova, CMA CGM priklonio se nešto drugačijem pristupu te floti kroz čartere pridružio velik broj kontejnerskih brodova srednje veličine. To uključuje i brodove s tržišta rabljenih plovila i novogradnje koje će se nakon isporuke pridružiti floti”, navodi Alphaliner.

Flota kojom upravlja CMA CGM prvi put je prešla prag od 1 milijun TEU u srpnju 2009., a brodaru je trebalo pet godina da prijeđe granicu od 2 milijuna TEU, što se dogodilo u srpnju 2016. godine.

U to je vrijeme CMA CGM preuzeo Neptune Orient Lines (APL), čime je flota francuske kompanije porasla s 1,79 milijuna TEU na 2,34 milijuna TEU.

Poput MSC-a, CMA CGM započeo je aktivno kupovati rabljena plovila tijekom 2020., kada su se vozarine počele penjati na povijesno visoke razine. Francuski brodar tada je kupio brodove svih veličina ukupnog kapaciteta od 427.000 TEU, a također je od početka 2023. potpisao ugovore za najam 170 plovila, čime je predvodio čarter tržište.

Obzirom da tržište opada, CMA CGM bi vrlo lako mogao tijekom 2024., po isteku čartera, odustati od daljnjeg najma starijih, manje učinkovitih brodova. Međutim, zasigurno će nadoknaditi te kapacitete, obzirom da do kraja 2024. CMA CGM očekuje isporuku oko 500.000 TEU novogradnja.

Prema knjizi narudžbi, tijekom 2025. povećanje flote bit će relativno malo, sa samo 200.000 TEU, dok se 2026. očekuje isporuka dvostruko više kapaciteta, i to 400.000 TEU. Pod pretpostavkom da će polovica knjige narudžbi CMA CGM-a služiti za povećanje, a polovica za zamjenu flote, kapacitet flote francuskog brodara krajem 2026. trebao bi iznositi oko 4,2 milijuna TEU.

Prema istim predviđanjima, Maersk bi u tom periodu trebao imati flotu od oko 4,34 milijuna TEU. No, danska kompanija više puta je navela da ne planira povećavati flotu iznad trenutnih 4,14 milijuna TEU. Maersk Line naglašava da planira novogradnjama zamijeniti brodove na konvencionalna goriva onim modernijim, ekološki prihvatljivijim brodovima koje pokreće zeleni metanol.

Francuski brodar CMA CGM uskoro bi mogao prestići Maersk Line i postati druga najveća kontejnerska kompanija na svijetu, zahvaljujući velikoj knjizi narudžbi i kupnjama rabljenih brodova.

Trenutna flota CMA CGM-a sastoji se od 625 brodova od 3,49 milijuna TEU, a trenutna knjiga narudžbi se sastoji od 122 broda od 1,24 milijuna TEU, navodi se u izvješću Alphalinera kojeg prenosi ContainerNews.

U usporedbi s tim, flota Maersk Linea kapaciteta je 4,14 milijuna TEU-a, a Maersk čeka izgradnju tek 32 broda od 400.000 TEU. Ako danska kompanija, koju je u siječnju 2022. s trona ljestvice najvećih kompanija na svijetu ‘svrgnuo’ švicarski Mediterranean Shipping Company (MSC), uskoro ne nabavi više brodova, do 2026. imat će flotu kapaciteta od ‘samo’ 4,54 milijuna TEU, dok bi CMA CGM mogao preteći Maersk Line s 4,73 milijuna TEU.

“Od sredine srpnja, knjiga narudžbi francuskog brodara iznosi 35,5% njegovog postojećeg kapaciteta flote. Za razliku od MSC-a, koji je ubrzao širenje svoje flote kroz novogradnje i preuzimanje goleme količine rabljenih brodova, CMA CGM priklonio se nešto drugačijem pristupu te floti kroz čartere pridružio velik broj kontejnerskih brodova srednje veličine. To uključuje i brodove s tržišta rabljenih plovila i novogradnje koje će se nakon isporuke pridružiti floti”, navodi Alphaliner.

Flota kojom upravlja CMA CGM prvi put je prešla prag od 1 milijun TEU u srpnju 2009., a brodaru je trebalo pet godina da prijeđe granicu od 2 milijuna TEU, što se dogodilo u srpnju 2016. godine.

U to je vrijeme CMA CGM preuzeo Neptune Orient Lines (APL), čime je flota francuske kompanije porasla s 1,79 milijuna TEU na 2,34 milijuna TEU.

Poput MSC-a, CMA CGM započeo je aktivno kupovati rabljena plovila tijekom 2020., kada su se vozarine počele penjati na povijesno visoke razine. Francuski brodar tada je kupio brodove svih veličina ukupnog kapaciteta od 427.000 TEU, a također je od početka 2023. potpisao ugovore za najam 170 plovila, čime je predvodio čarter tržište.

Obzirom da tržište opada, CMA CGM bi vrlo lako mogao tijekom 2024., po isteku čartera, odustati od daljnjeg najma starijih, manje učinkovitih brodova. Međutim, zasigurno će nadoknaditi te kapacitete, obzirom da do kraja 2024. CMA CGM očekuje isporuku oko 500.000 TEU novogradnja.

Prema knjizi narudžbi, tijekom 2025. povećanje flote bit će relativno malo, sa samo 200.000 TEU, dok se 2026. očekuje isporuka dvostruko više kapaciteta, i to 400.000 TEU. Pod pretpostavkom da će polovica knjige narudžbi CMA CGM-a služiti za povećanje, a polovica za zamjenu flote, kapacitet flote francuskog brodara krajem 2026. trebao bi iznositi oko 4,2 milijuna TEU.

Prema istim predviđanjima, Maersk bi u tom periodu trebao imati flotu od oko 4,34 milijuna TEU. No, danska kompanija više puta je navela da ne planira povećavati flotu iznad trenutnih 4,14 milijuna TEU. Maersk Line naglašava da planira novogradnjama zamijeniti brodove na konvencionalna goriva onim modernijim, ekološki prihvatljivijim brodovima koje pokreće zeleni metanol.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here