O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Akcija “Sigurna plovidba”: Orlić najavio promjene u stjecanju prava upravljanja plovilima

Danas od Pule do Dubrovnika na području svih lučkih kapetanija i ispostava bit će među ostalim pojačan nadzor brzine plovidbe i udaljenosti od obale, prekrcanosti putničkih brodova, kontrola koncesija za iznajmljivanje plovila u sklopu akcije Ministarstva mora „Sigurna plovidba 2023“.

Provodit će se nadzor putničkih brodova za jednodnevne izlete, posebno prekrcanost putnika, zatim kontrola koncesija za iznajmljivanje plovila, uređena kupališta, kao i poštivanje propisane označenosti ronilačkih aktivnosti.

Cilj održavanja središnje akcije uz preventivno djelovanje u svrhu sprječavanja prekršaja na moru ima i, kako MMPI navodi, edukativnu komponentu, kako bi se ukazalo na važnost i potrebu nužne educiranosti u vođenju plovila i boravka na moru, poradi opće sigurnosti svih sudionika u pomorskome prometu, čime se uz sankcijsku komponentu ispunjava i edukativno – preventivni cilj same akcije.

U akciji u zadarskom akvatoriju sudjeluje ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe kapetan Siniša Orlić koji je na početku akcije naveo da nije cilj kažnjavati već upozoravati sve koji se nalaze na moru. „Opreza nikad nije dosta, a time štitite sebe i druge“, rekao je kapetan Orlić za HRT.

Komentirajući zadnje nesreće na moru u kojima je smrtno stradalo dvoje ljudi najavio je i promjene u stjecanju prava upravljanja plovilima.

Foto: Filip Matijević / Radio Zadar

Matošić:Najvažnije je da imaju praksu oni koji izdaju brodove u najam

Je li riječ o povećanom broju u odnosu na protekle godine i mogu li se one spriječiti, pojasnio je za HRT radio jedan od naših najvećih stručnjaka za promet na moru, splitski lučki kapetan u mirovini Boris Matošić

„Mislim da smo to i prije imali. Toga je bilo i lani i preklani i prije par godina i, naravno, u zadnje vrijeme to se malo pojačalo jer se pojačava i broj nautičara. Broj čarteraša, svega ima puno više, tako da nažalost tih nesreća ima malo više. A šta preporučiti? Da ne misle da sve znaju, da se stalno educiraju, da samo uče. Najvažnije je po meni, pored ovoga teoretskog dijela, da imaju praksu oni koji izdaju brodove u najam, nekima skiperima. Treba provjeriti ima li taj momak malo prakse? Jedno je kad je skiper jedriličar Labuda ili Splita ili Mornara ili kakvoga kluba. Drugo je kad nikad vidija ni jarbol ni jedra, pa se onda pomalo usput uči.“

Danas od Pule do Dubrovnika na području svih lučkih kapetanija i ispostava bit će među ostalim pojačan nadzor brzine plovidbe i udaljenosti od obale, prekrcanosti putničkih brodova, kontrola koncesija za iznajmljivanje plovila u sklopu akcije Ministarstva mora „Sigurna plovidba 2023“.

Provodit će se nadzor putničkih brodova za jednodnevne izlete, posebno prekrcanost putnika, zatim kontrola koncesija za iznajmljivanje plovila, uređena kupališta, kao i poštivanje propisane označenosti ronilačkih aktivnosti.

Cilj održavanja središnje akcije uz preventivno djelovanje u svrhu sprječavanja prekršaja na moru ima i, kako MMPI navodi, edukativnu komponentu, kako bi se ukazalo na važnost i potrebu nužne educiranosti u vođenju plovila i boravka na moru, poradi opće sigurnosti svih sudionika u pomorskome prometu, čime se uz sankcijsku komponentu ispunjava i edukativno – preventivni cilj same akcije.

U akciji u zadarskom akvatoriju sudjeluje ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe kapetan Siniša Orlić koji je na početku akcije naveo da nije cilj kažnjavati već upozoravati sve koji se nalaze na moru. „Opreza nikad nije dosta, a time štitite sebe i druge“, rekao je kapetan Orlić za HRT.

Komentirajući zadnje nesreće na moru u kojima je smrtno stradalo dvoje ljudi najavio je i promjene u stjecanju prava upravljanja plovilima.

Foto: Filip Matijević / Radio Zadar

Matošić:Najvažnije je da imaju praksu oni koji izdaju brodove u najam

Je li riječ o povećanom broju u odnosu na protekle godine i mogu li se one spriječiti, pojasnio je za HRT radio jedan od naših najvećih stručnjaka za promet na moru, splitski lučki kapetan u mirovini Boris Matošić

„Mislim da smo to i prije imali. Toga je bilo i lani i preklani i prije par godina i, naravno, u zadnje vrijeme to se malo pojačalo jer se pojačava i broj nautičara. Broj čarteraša, svega ima puno više, tako da nažalost tih nesreća ima malo više. A šta preporučiti? Da ne misle da sve znaju, da se stalno educiraju, da samo uče. Najvažnije je po meni, pored ovoga teoretskog dijela, da imaju praksu oni koji izdaju brodove u najam, nekima skiperima. Treba provjeriti ima li taj momak malo prakse? Jedno je kad je skiper jedriličar Labuda ili Splita ili Mornara ili kakvoga kluba. Drugo je kad nikad vidija ni jarbol ni jedra, pa se onda pomalo usput uči.“

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here