O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Prijavio nedostatke: Maersk mora isplatiti više od 700.000 dolara prvom časniku koji je dobio otkaz

Američki ured danskog brodara Maerska mora isplatiti više od 700.000 dolara odštete prvom časniku koji je dobio otkaz nakon što je američkoj Obalnoj straži prijavio nedostatke na kontejnerskom brodu Maersk Tennessee (ex: Safmarine Mafadi), odlučila je američka Agencija za zaštitu na radu (Occupational Safety and Health Administration – OSHA).

Nakon razmirica s kapetanom oko navodne konzumacije alkohola na brodu, prvi časnik broda Safmarine Mafadi je 29. prosinca 2020. odlučio obavijestiti obalnu stražu o stanju broda. Prema riječima prvog časnika, dijelovi opreme brodica za spašavanje bili su neispravni, članovi posade su konzumirali ili posjedovali alkohol, protupožarna pumpa za hitne slučajeve nije funkcionirala, vježbenici (kadeti) ostajali su sami na straži bez nadzora, a kaljužni sustav u teretnom prostoru izazivao je poplave, prenosi The Maritime Executive.

Inspekcijski tim Obalne straže istog dana stigao je na brod, gdje su zabilježili curenje u glavnom protupožarnom vodu, napuknuća sigurnosne ograde i nedostatke na brodicama za spašavanje koje trebalo zamijeniti.

Odmah po završetku inspekcije, zapovjednik je suspendirao prvog časnika i naredio mu da napusti brod, navodi OSHA. Časnik je tri mjeseca kasnije dobio otkaz jer je prijavio probleme Obalnoj straži “bez da je probleme raspravio s nadzornikom te Fleet Group i Marine Standards timovima”, čime je prekršio pisana pravila kompanije.

Agencija OSHA je presudila da ova politika Maersk Line Limiteda i odluka o uručenju otkaza prvom časniku krše američki Zakon o zaštiti pomoraca. Zakon dopušta pomorcima na trgovačkim brodovima da američkoj Obalnoj straži prijave probleme na brodovima pod zastavom SAD-a, bez prethodne konzultacije s internim timovima kompanije – čak i ako kompanija to zabrani.

“Zakon štiti pravo pomorca da prijavi sigurnosne nedostatke federalnim regulatornim agencijama, što je činjenica koju svaki poslodavac u pomorskoj industriji i vlasnik plovila mora znati. Nepoštivanje ovih prava može dovesti do kulture zastrašivanja koja bi mogla imati katastrofalne ili smrtonosne posljedice”, rekao je regionalni upravitelj OSHA-e Eric S. Harbin.

OSHA je utvrdila da bi časnik, da se nije obratio Obalnoj straži, dosad vjerojatno bio promaknut u zapovjednika, na temelju njegovih procjena učinka i korespondencije. Otpuštanje pomorca okarakterizirano kao “nezakonit postupak” koji je pomorcu prouzročio “ekstremne poteškoće, financijski stres i patnju”.

U svom odgovoru, Maersk Line Limited utvrdio je da ISM Kodeks zahtijeva od članova posade da prijave probleme kompaniji te je da je časnik prijavu podnio u lošoj vjeri (u pravu tzv. mala fide). Napomenulo je da je Obalna straža nakon inspekcije dopustila isplovljavanje broda.

Međutim, OSHA je naredila da Maersk Line Limited mora ponovno zaposliti prvog časnika, unaprijediti ga zapovjednika i isplatiti mu oko 460.000 dolara zaostalih plaća, kamata i odštete, plus sudske troškove. Agencija je tome dodala maksimalnu moguću odštetu od 250.000 dolara zbog, kako kažu, “zastrašujućih posljedica koje ima nezakonita politika kompanije”, te je naredila Maersku da revidira svoja interna pravila.

Maersk Line Limited ima mogućnost žalbe na odluku OSHA-e.

“Obalna straža SAD-a predana je suradnji s OSHA-om u pogledu zaštite zviždača i provođenju Zakona o zaštiti pomoraca. Potičemo sve u pomorskoj industriji da podrže i poštuju ove odredbe”, rekao je Wayne Arguin, Assistant Commandant for Prevention Policy američke Obalne straže.

Američki ured danskog brodara Maerska mora isplatiti više od 700.000 dolara odštete prvom časniku koji je dobio otkaz nakon što je američkoj Obalnoj straži prijavio nedostatke na kontejnerskom brodu Maersk Tennessee (ex: Safmarine Mafadi), odlučila je američka Agencija za zaštitu na radu (Occupational Safety and Health Administration – OSHA).

Nakon razmirica s kapetanom oko navodne konzumacije alkohola na brodu, prvi časnik broda Safmarine Mafadi je 29. prosinca 2020. odlučio obavijestiti obalnu stražu o stanju broda. Prema riječima prvog časnika, dijelovi opreme brodica za spašavanje bili su neispravni, članovi posade su konzumirali ili posjedovali alkohol, protupožarna pumpa za hitne slučajeve nije funkcionirala, vježbenici (kadeti) ostajali su sami na straži bez nadzora, a kaljužni sustav u teretnom prostoru izazivao je poplave, prenosi The Maritime Executive.

Inspekcijski tim Obalne straže istog dana stigao je na brod, gdje su zabilježili curenje u glavnom protupožarnom vodu, napuknuća sigurnosne ograde i nedostatke na brodicama za spašavanje koje trebalo zamijeniti.

Odmah po završetku inspekcije, zapovjednik je suspendirao prvog časnika i naredio mu da napusti brod, navodi OSHA. Časnik je tri mjeseca kasnije dobio otkaz jer je prijavio probleme Obalnoj straži “bez da je probleme raspravio s nadzornikom te Fleet Group i Marine Standards timovima”, čime je prekršio pisana pravila kompanije.

Agencija OSHA je presudila da ova politika Maersk Line Limiteda i odluka o uručenju otkaza prvom časniku krše američki Zakon o zaštiti pomoraca. Zakon dopušta pomorcima na trgovačkim brodovima da američkoj Obalnoj straži prijave probleme na brodovima pod zastavom SAD-a, bez prethodne konzultacije s internim timovima kompanije – čak i ako kompanija to zabrani.

“Zakon štiti pravo pomorca da prijavi sigurnosne nedostatke federalnim regulatornim agencijama, što je činjenica koju svaki poslodavac u pomorskoj industriji i vlasnik plovila mora znati. Nepoštivanje ovih prava može dovesti do kulture zastrašivanja koja bi mogla imati katastrofalne ili smrtonosne posljedice”, rekao je regionalni upravitelj OSHA-e Eric S. Harbin.

OSHA je utvrdila da bi časnik, da se nije obratio Obalnoj straži, dosad vjerojatno bio promaknut u zapovjednika, na temelju njegovih procjena učinka i korespondencije. Otpuštanje pomorca okarakterizirano kao “nezakonit postupak” koji je pomorcu prouzročio “ekstremne poteškoće, financijski stres i patnju”.

U svom odgovoru, Maersk Line Limited utvrdio je da ISM Kodeks zahtijeva od članova posade da prijave probleme kompaniji te je da je časnik prijavu podnio u lošoj vjeri (u pravu tzv. mala fide). Napomenulo je da je Obalna straža nakon inspekcije dopustila isplovljavanje broda.

Međutim, OSHA je naredila da Maersk Line Limited mora ponovno zaposliti prvog časnika, unaprijediti ga zapovjednika i isplatiti mu oko 460.000 dolara zaostalih plaća, kamata i odštete, plus sudske troškove. Agencija je tome dodala maksimalnu moguću odštetu od 250.000 dolara zbog, kako kažu, “zastrašujućih posljedica koje ima nezakonita politika kompanije”, te je naredila Maersku da revidira svoja interna pravila.

Maersk Line Limited ima mogućnost žalbe na odluku OSHA-e.

“Obalna straža SAD-a predana je suradnji s OSHA-om u pogledu zaštite zviždača i provođenju Zakona o zaštiti pomoraca. Potičemo sve u pomorskoj industriji da podrže i poštuju ove odredbe”, rekao je Wayne Arguin, Assistant Commandant for Prevention Policy američke Obalne straže.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here