O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

UK i Francuska rade na zaštiti prava i dobrobiti pomoraca

Vlada Ujedinjenog Kraljevstva pokrenula je novi pravilnik o radu pomoraca kako bi jamčila poštene plaće, slobodno vrijeme i obuku za tisuće pomoraca koji žive u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Pravilnik se nadovezuje na Zakon o plaćama pomoraca, donesen u ožujku ove godine, koji ne dopušta da se posada isplaćuje ispod nacionalnog minimuma. Dio je šireg plana vlade Ujedinjenog Kraljevstva za zaštitu vlastitih pomoraca pri zapošljavanju, a pokrenut je kao odgovor na iznenadne otkaze koje je P&O Ferries podijelio gotovo 800 zaposlenika na trajektima sa sjedištem u UK-u prošle godine.

Od poslodavaca se zahtijeva da pomorcima plaćaju prekovremeni rad, osiguraju odgovarajuću obuku, mogućnost razvoja i primanje naknada iz sustava socijalne sigurnosti. Također, u obzir moraju uzeti umor pri rasporedu smjena i osigurati slobodno vrijeme te redovne provedbe testiranja na droge i alkohol, piše gCaptain.

Sličnu inicijativu pokrenula je i francuska vlada.

DFDS Ferries, Condor Ferries, Brittany Ferries i Stena su podržali pravilnik.

„Kada je riječ o plaćama i radnim uvjetima, vjerujemo da bi sve trajektne kompanije trebale ciljati na najviše“, rekao je Christophe Mathieu, izvršni direktor Brittany Ferries.

Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) i Europska federacija transportnih radnika (ETF) pozivaju UK i Francusku da provedu obvezna minimalna pravila kako bi se spasio „problematični“ trajektni sektor.

Glavna tajnica ETF-a Livia Spera izjavila je da „ETF poziva na usvajanje obaveznih standarda zapošljavanja pomoraca na europskim pomorskim rutama, uz pravo kolektivnog pregovaranja.”

S njom se složio glavni tajnik ITF-a Stephen Cotton rekavši da „Rješenje koje su predložile Francuska i Ujedinjeno Kraljevstvo se temelji na dobrovoljnom dogovoru kompanija da slijede ‘pravila’. To nije dovoljno, jer na taj način nisu primorane na usklađenost i provedbu pravila.“

Vlada Ujedinjenog Kraljevstva pokrenula je novi pravilnik o radu pomoraca kako bi jamčila poštene plaće, slobodno vrijeme i obuku za tisuće pomoraca koji žive u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Pravilnik se nadovezuje na Zakon o plaćama pomoraca, donesen u ožujku ove godine, koji ne dopušta da se posada isplaćuje ispod nacionalnog minimuma. Dio je šireg plana vlade Ujedinjenog Kraljevstva za zaštitu vlastitih pomoraca pri zapošljavanju, a pokrenut je kao odgovor na iznenadne otkaze koje je P&O Ferries podijelio gotovo 800 zaposlenika na trajektima sa sjedištem u UK-u prošle godine.

Od poslodavaca se zahtijeva da pomorcima plaćaju prekovremeni rad, osiguraju odgovarajuću obuku, mogućnost razvoja i primanje naknada iz sustava socijalne sigurnosti. Također, u obzir moraju uzeti umor pri rasporedu smjena i osigurati slobodno vrijeme te redovne provedbe testiranja na droge i alkohol, piše gCaptain.

Sličnu inicijativu pokrenula je i francuska vlada.

DFDS Ferries, Condor Ferries, Brittany Ferries i Stena su podržali pravilnik.

„Kada je riječ o plaćama i radnim uvjetima, vjerujemo da bi sve trajektne kompanije trebale ciljati na najviše“, rekao je Christophe Mathieu, izvršni direktor Brittany Ferries.

Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) i Europska federacija transportnih radnika (ETF) pozivaju UK i Francusku da provedu obvezna minimalna pravila kako bi se spasio „problematični“ trajektni sektor.

Glavna tajnica ETF-a Livia Spera izjavila je da „ETF poziva na usvajanje obaveznih standarda zapošljavanja pomoraca na europskim pomorskim rutama, uz pravo kolektivnog pregovaranja.”

S njom se složio glavni tajnik ITF-a Stephen Cotton rekavši da „Rješenje koje su predložile Francuska i Ujedinjeno Kraljevstvo se temelji na dobrovoljnom dogovoru kompanija da slijede ‘pravila’. To nije dovoljno, jer na taj način nisu primorane na usklađenost i provedbu pravila.“

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here