O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Broj narudžbi za izgradnju product tankera drastično raste u 2023. godini

Nakon dugotrajne nestašice novih tankera, posebice product tankera, BIMCO izvještava o značajnom porastu narudžbi u prvom dijelu 2023. godine što je više nego u cijeloj 2022. godini. To uključuje i prve narudžbe u manjoj kategoriji LR1 u proteklih pet godina.

“Rat u Ukrajini, a posebno zabrana EU-a što se tiče ruskih naftnih proizvoda, uzrokovali su povećanu potražnju za product tankerima, što je rezultiralo većim obujmom otpremljenih tereta i duljim plovidbenim udaljenostima. Podigle su se cijene prijevoza i potaknulo povećanje naručivanja novih brodova”, piše analitičar brodarstva Filipe Gouveia.

BIMCO izračunava da je u prvoj polovini 2023. naručeno ukupno 8,9 milijuna dwt u segmentu product tankera. To je porast od “izvanrednih 337 posto u odnosu na prethodnu godinu”, navode.

„Flota product tankera zastarijeva, a prosječan brod ima skoro 13 godina“, primjećuje Gouveia. „Povećanje narudžbi pomoći će sektoru da se suoči s povećanom tržišnom potražnjom.“

Najveći dio narudžbi odnosi se na kategoriju LR2 s većim kapacitetom, brodovi između 80.000 i 160.000 dwt. Do ove godine, BIMCO izvještava o ugovorima za 5,6 milijuna dwt brodova LR2, što predstavlja više od 21 posto ukupne flote brodova LR2.

Također su naručivani medium range tankeri u kategoriji LR1, između 45.000 i 80.000 dwt. Potpisani su ugovori za 10 novih tankera LR1 u prvoj polovici 2023., što su prve narudžbe takve kategorije od 2018. godine.

Zbog ograničenog rasta opskrbe u bliskoj budućnosti, BIMCO očekuje da će cijene prijevoza uglavnom ostati pod utjecajem potražnje, a ne novih narudžbi. Očekuje se da novi brodovi neće doći na tržište do 2025. i 2026. godine zbog dugog perioda izgradnje.

BIMCO upozorava da bi to mogao biti samo kratkotrajni procvat na tržištu, s obzirom na buduću potražnju za naftom. Međunarodna agencija za energiju procjenjuje da bi potražnja za naftom mogla doseći vrhunac već 2028. godine. Kako potražnja usporava, BIMCO pretpostavlja da bi trenutno naručeni brodovi mogli služiti kao zamjena za stariju flotu i smanjenje emisija stakleničkih plinova. Također napominju da bi to moglo dovesti do ograničenog budućeg rasta flote.

Nakon dugotrajne nestašice novih tankera, posebice product tankera, BIMCO izvještava o značajnom porastu narudžbi u prvom dijelu 2023. godine što je više nego u cijeloj 2022. godini. To uključuje i prve narudžbe u manjoj kategoriji LR1 u proteklih pet godina.

“Rat u Ukrajini, a posebno zabrana EU-a što se tiče ruskih naftnih proizvoda, uzrokovali su povećanu potražnju za product tankerima, što je rezultiralo većim obujmom otpremljenih tereta i duljim plovidbenim udaljenostima. Podigle su se cijene prijevoza i potaknulo povećanje naručivanja novih brodova”, piše analitičar brodarstva Filipe Gouveia.

BIMCO izračunava da je u prvoj polovini 2023. naručeno ukupno 8,9 milijuna dwt u segmentu product tankera. To je porast od “izvanrednih 337 posto u odnosu na prethodnu godinu”, navode.

„Flota product tankera zastarijeva, a prosječan brod ima skoro 13 godina“, primjećuje Gouveia. „Povećanje narudžbi pomoći će sektoru da se suoči s povećanom tržišnom potražnjom.“

Najveći dio narudžbi odnosi se na kategoriju LR2 s većim kapacitetom, brodovi između 80.000 i 160.000 dwt. Do ove godine, BIMCO izvještava o ugovorima za 5,6 milijuna dwt brodova LR2, što predstavlja više od 21 posto ukupne flote brodova LR2.

Također su naručivani medium range tankeri u kategoriji LR1, između 45.000 i 80.000 dwt. Potpisani su ugovori za 10 novih tankera LR1 u prvoj polovici 2023., što su prve narudžbe takve kategorije od 2018. godine.

Zbog ograničenog rasta opskrbe u bliskoj budućnosti, BIMCO očekuje da će cijene prijevoza uglavnom ostati pod utjecajem potražnje, a ne novih narudžbi. Očekuje se da novi brodovi neće doći na tržište do 2025. i 2026. godine zbog dugog perioda izgradnje.

BIMCO upozorava da bi to mogao biti samo kratkotrajni procvat na tržištu, s obzirom na buduću potražnju za naftom. Međunarodna agencija za energiju procjenjuje da bi potražnja za naftom mogla doseći vrhunac već 2028. godine. Kako potražnja usporava, BIMCO pretpostavlja da bi trenutno naručeni brodovi mogli služiti kao zamjena za stariju flotu i smanjenje emisija stakleničkih plinova. Također napominju da bi to moglo dovesti do ograničenog budućeg rasta flote.

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video