Sa specijaliziranim brodom za prijevoz sipkog cementa C3 Magnar inspektori ITF-a imali su dosta posla i prijašnjih godina kada je ovaj nekadašnji “obični” teretnjak (građen pod imenom Tainui u njemačkom brodogradilištu Brand Werft u Oldenburgu 1993. godine, a konvertiran za prijevoz cementa prije osam godina), bio pod upravljanjem tvrtke Makar Navis na čelu s notornim Juricom Pevecom.
Posljednjih deset mjeseci C3 Magnar se nalazi na remontu u Trogiru, promijenio je zastavu, a u tijeku je promjena vlasnika. U gomili pravnih zavrzlama oko broda ceh po običaju plaćaju pomorci.
Plaća je isprva redovno isplaćivana, a onda počinje kasniti i posada se početkom svibnja ove godine obraća za pomoć ITF inspektoru Milku Kronji kako bi naplatili potraživanja za ožujak i travanj.
To nije išlo glatko, brod je bez tereta na popravku u brodogradilištu, papiri se nikako ne sređuju, osiguranje je bilo isteklo, a na naplatu dolaze plaće prvo za svibanj pa zatim i za lipanj. Uz to, na brodu je došlo do pomanjkanja hrane, a klima uređaj se usred velikih vrućina pokvario.
Sve je to trebalo riješiti, djelovalo se kombinacijom pritiska na management, obavještavanjem PSC-a u Splitu, najavom njihovog službenog dolaska na brod te njegovim zaustavljanjem ako se ne isplate dužne plaće te stalnim razgovorima s pomorcima.
Uspjelo se naplatiti jednu po jednu plaću te konačno polovicom srpnja repatrirati 8 članova posade koji su to tražili, jasno, s potpuno isplaćenim potraživanjima.
Ukupan iznos naplaćenih zaostalih plaća na brodu C3 Magnar dosegnuo je svotu od 162 633 dolara.
Čeka se dovršetak radova u Trogiru, brod je opskrbljen hranom, pitkom vodom te novim klima uređajima, a novi vlasnik obećava kako više neće biti problema oko isplate plaća.
Na svojim stranicama SPH piše: “Nadamo se da će to tako i biti, a ako ne, inspektori su uvijek spremni za asistenciju pomorcima u nevolji. Još jednom ćemo istaknuti dobru suradnju sa splitskim PSC-om koja je bila od velike pomoći za relativno brzo rješavanje ovog slučaja.”