Isporuke novih kontejnerskih brodova tijekom prvih sedam mjeseci ove godine dosegnule su novi rekord od 1,2 milijuna TEU, što je nadmašilo prethodni rekord za 0,2 milijuna TEU, pokazuju podaci iz BIMCO-a.
Budući da se brodovi i dalje manje recikliraju, kapacitet flote porastao je za 4,3% od siječnja, prenosi Offshore Energy.
Pomama brodara za novogradnjama smanjila se u odnosu na rekordnu 2021. godine, no i dalje je broj ugovorenih poslova dvostruko veći nego u periodu od 2010. do 2019. godine. Samo ove godine ugovorena je izgradnja novogradnji ukupnog kapaciteta od 1,3 milijuna TEU. Knjiga narudžbi i dalje je na visokoj razini, a kapacitet naručene flote trenutno je za samo 3.000 TEU manji od apsolutnog rekorda od 7,6 milijuna TEU zabilježenog u ožujku ove godine.
U stvarnosti, knjiga narudžbi novih kontejnerskih brodova toliko je velika da se predviđa da će iduće tri godine zaredom količina novogradnji isporučenih tijekom godine premašiti prethodni rekord od 1,7 milijuna TEU. Na temelju procjena, očekuje se isporuka ukupno od 2,4 milijuna TEU tijekom 2023., 2,9 tijekom 2024. te 1,9 milijuna TEU-a tijekom 2025. godine.
Kako javlja Offshore Energy, očekuje se da će se količina recikliranih brodova u narednim godinama povećati, s obzirom da će energetski učinkovitiji brodovi zamijeniti one manje učinkovite kako bi se smanjile emisije stakleničkih plinova.
Unatoč recikliranju starijih brodova, očekuje se da će flota porasti za oko 4,5 milijuna TEU-a od početka 2023. do početka 2025., čime će se kapacitet ukupne svjetske flote povećati za gotovo 18%. Porast kapaciteta flote dolazi u trenutku kada se trenutni rast trgovine u mnogim ključnim regijama smanjuje, a izgledi za rast globalne ekonomije u godinama koje dolaze su slabi, kako je objasnio glavni analitičar za pomorstvo u BIMCO-u, Niels Rasmussen.
Prema podacima Container Trades Statistics, ukupna količina kontejnera obrađenih diljem svijeta pala je za 4,3% tijekom prve polovice 2023. u odnosu na isto razdoblje lani, a bila je tek 0,2% veća nego u prvoj polovici 2019. godine. Promet na važnim međunarodnim i regionalnim trgovačkim rutama pao je za ukupno 4,9% u odnosu na prethodnu godinu, ali je i dalje 3,1% veći nego tijekom prvog polovice 2019. godine.
Srećom, promet na ovim važnim rutama popravio se u drugom tromjesečju. Došlo je do smanjenja količine tereta od 2% u odnosu na prethodnu godinu, ali je promet i dalje za 5,3% veći nego 2019.
“Ističući pad trenutnog charter tržišta i vozarina, obujam prometa na trgovačkim rutama porastao je za 5,3% u usporedbi s drugim tromjesečjem 2019., dok je kapacitet flote porastao za 17%. Budući rast opskrbe možda će biti ugrožen zbog smanjenja brzine plovidbe, ali daljnji rast kapaciteta flote od oko 15% u sljedećih godinu i pol dokaz je kako će rast opskrbe ostati izazov za vlasnike i operatore brodova”, rekao je Rasmussen.