O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Butković najavio: “Proširit ćemo luke u Rijeci i Vukovaru zbog lakšeg transporta ukrajinskog žita”

Hrvatska vlada planira iskoristiti dogovor s Ukrajinom oko prijevoza ukrajinskog žita kako bi proširila kapacitete luka u Vukovaru i Rijeci. Potvrdio je to Nacionalu potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te je dodao da u ovom trenutku još ne postoje informacije da bi novac za proširenje dviju luka mogao stići iz europskih fondova. Butković je ujedno otkrio da se manje količine ukrajinskog žita već neko vrijeme prevoze preko Hrvatske i da preko Luke Rijeka odlaze na druga tržišta.

Sve ovo Butković je izjavio nekoliko dana nakon što je hrvatsko diplomatsko izaslanstvo predvođeno ministrom vanjskih poslova Gordanom Grlićem Radmanom, bivšom predsjednicom Kolindom Grabar-Kitarović i bivšim ministrom vanjskih poslova Matom Granićem u Kijevu razgovaralo o prijedlogu da Hrvatska postane glavni koridor za prijevoz ukrajinskog žita. Riječ je o inicijativi koju je osobno pokrenuo premijer Andrej Plenković te je na njegov prijedlog u Kijev hrvatska delegacija s uglednim imenima hrvatske diplomacije i otišla, što pokazuje koliko je Plenkoviću stalo da sporazumi s Ukrajinom u konačnici i uspiju.

No, iako se u hrvatskoj javnosti do sada spominjao samo dogovor oko prijevoza ukrajinskog žita, Nacional je od visokog diplomatskog izvora bliskog samom vrhu Vlade doznao da se prilikom posjeta hrvatske delegacije Kijevu razgovaralo i o još jednoj suradnji u kojoj bi Hrvatska mogla imati važnu ulogu u poslijeratnoj obnovi Ukrajine. Naime, u Kijevu je predloženo i da Hrvatska postane međunarodni koordinator za razminiranje Ukrajine, što znači da će Hrvatska imati ključnu ulogu u razminiranju Ukrajine te će biti glavni ukrajinski partner kada je u pitanju ovaj veliki problem.

Visoki diplomatski izvor za Nacional o tomu je rekao:

“Sve ono što je dogovoreno u Kijevu došlo je na inicijativu hrvatske strane, bez ikakvog utjecaja Ukrajine, i oni su odmah te naše prijedloge prihvatili. Kada je u pitanju prijevoz žita, jasno je da trenutno nemamo potrebne kapacitete, ali mislim da se uz pomoć Europske unije to može prilično brzo riješiti. Budući da je problem izvoza ukrajinskog žita, a ujedno i rast cijena na svjetskim tržištima, trenutno jedan od većih problema, očekujemo pomoć EU-a u smislu financiranja proširenja kapaciteta luka u Vukovaru i Rijeci.”

No, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u kratkom je razgovoru za Nacional rekao da on u ovome trenutku ne računa na europske novce te da je trenutni plan da hrvatska sama financira proširenje dviju luka. Butković je na ovu temu dodao:

“Naravno da trebamo obnoviti i željezničku infrastrukturu, ali to nam je ionako u planu i to ne možemo napraviti preko noći. Plan je da kompletnu obnovu završimo u razdoblju od otprilike 10 godina. Kada su u pitanju luke u Vukovaru i Rijeci, ja bih bio najsretniji kada bismo njihovo proširenje mogli financirati europskim novcem, ali ja trenutno nemam informacija da bi se to moglo dogoditi, pa na te novce i ne računam. Ako se u međuvremenu nešto promijeni i ako EU ipak odobri sredstva, onda ćemo lako preusmjeriti ta sredstva. No ponavljam da u ovom trenutku takvu informaciju nemam.”


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.


Boris Bilas / Nacional

Hrvatska vlada planira iskoristiti dogovor s Ukrajinom oko prijevoza ukrajinskog žita kako bi proširila kapacitete luka u Vukovaru i Rijeci. Potvrdio je to Nacionalu potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te je dodao da u ovom trenutku još ne postoje informacije da bi novac za proširenje dviju luka mogao stići iz europskih fondova. Butković je ujedno otkrio da se manje količine ukrajinskog žita već neko vrijeme prevoze preko Hrvatske i da preko Luke Rijeka odlaze na druga tržišta.

Sve ovo Butković je izjavio nekoliko dana nakon što je hrvatsko diplomatsko izaslanstvo predvođeno ministrom vanjskih poslova Gordanom Grlićem Radmanom, bivšom predsjednicom Kolindom Grabar-Kitarović i bivšim ministrom vanjskih poslova Matom Granićem u Kijevu razgovaralo o prijedlogu da Hrvatska postane glavni koridor za prijevoz ukrajinskog žita. Riječ je o inicijativi koju je osobno pokrenuo premijer Andrej Plenković te je na njegov prijedlog u Kijev hrvatska delegacija s uglednim imenima hrvatske diplomacije i otišla, što pokazuje koliko je Plenkoviću stalo da sporazumi s Ukrajinom u konačnici i uspiju.

No, iako se u hrvatskoj javnosti do sada spominjao samo dogovor oko prijevoza ukrajinskog žita, Nacional je od visokog diplomatskog izvora bliskog samom vrhu Vlade doznao da se prilikom posjeta hrvatske delegacije Kijevu razgovaralo i o još jednoj suradnji u kojoj bi Hrvatska mogla imati važnu ulogu u poslijeratnoj obnovi Ukrajine. Naime, u Kijevu je predloženo i da Hrvatska postane međunarodni koordinator za razminiranje Ukrajine, što znači da će Hrvatska imati ključnu ulogu u razminiranju Ukrajine te će biti glavni ukrajinski partner kada je u pitanju ovaj veliki problem.

Visoki diplomatski izvor za Nacional o tomu je rekao:

“Sve ono što je dogovoreno u Kijevu došlo je na inicijativu hrvatske strane, bez ikakvog utjecaja Ukrajine, i oni su odmah te naše prijedloge prihvatili. Kada je u pitanju prijevoz žita, jasno je da trenutno nemamo potrebne kapacitete, ali mislim da se uz pomoć Europske unije to može prilično brzo riješiti. Budući da je problem izvoza ukrajinskog žita, a ujedno i rast cijena na svjetskim tržištima, trenutno jedan od većih problema, očekujemo pomoć EU-a u smislu financiranja proširenja kapaciteta luka u Vukovaru i Rijeci.”

No, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u kratkom je razgovoru za Nacional rekao da on u ovome trenutku ne računa na europske novce te da je trenutni plan da hrvatska sama financira proširenje dviju luka. Butković je na ovu temu dodao:

“Naravno da trebamo obnoviti i željezničku infrastrukturu, ali to nam je ionako u planu i to ne možemo napraviti preko noći. Plan je da kompletnu obnovu završimo u razdoblju od otprilike 10 godina. Kada su u pitanju luke u Vukovaru i Rijeci, ja bih bio najsretniji kada bismo njihovo proširenje mogli financirati europskim novcem, ali ja trenutno nemam informacija da bi se to moglo dogoditi, pa na te novce i ne računam. Ako se u međuvremenu nešto promijeni i ako EU ipak odobri sredstva, onda ćemo lako preusmjeriti ta sredstva. No ponavljam da u ovom trenutku takvu informaciju nemam.”


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.


Boris Bilas / Nacional

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here