Vodeći južnokorejski brodar HMM napreduje sa svojom poslovnom strategijom unatoč snažnom padu u kontejnerskom sektoru i čekanju da korejske državne banke odluče o konačnoj prodaji, odnosno privatizaciji kompanije. Naime, HMM je potpisao ugovor za izgradnju četiri nova višenamjenska broda za teške terete, dok su ranije najavili izgradnju novih kontejnerskih brodova te brodova za prijevoz automobila, kao i kupnju rabljenih tankera i bulkera.
HMM je potpisao novu narudžbu s podružnicom China State Shipbuilding Corporation Huangpu Wenchong, a riječ je o izgradnji četiri višenamjenska broda za teške terete od 38.000 tona.
Brodovi, koje je dizajnirao Shanghai Merchant Ship Design and Research Institute (SDARI), bit će opremljeni naprednim značajkama, uključujući tri skladišta tereta s kombinacijom hidrauličkih sklopivih i podiznih poklopaca grotla, kao i niz dizalica uključujući 2 seta od 400 tona i 1 set dizalica od 200 tona, navodi Offshore Energy.
Brodovi su također dizajnirani imajući na umu održivost. Naime, bit će opremljeni sustavima za pročišćavanje ispušnih plinova (scrubbers) u skladu s uredbom “IMO 2020” za smanjenje emisija sumpora s brodova koja je stupila na snagu 2020. godine. Plovila će također biti opremljena uređajima za uštedu energije.
HMM je aktivan u sektoru transporta teških tereta još od 2007. i trenutno ima četiri plovila od 30.000 dwt stara 12 godina. Planiraju koristiti nove brodove za širenje u ovom sektoru. Svestrani dizajn ovih brodova čini ih neizostavnim dijelom flote za prijevoz različitih vrsta tereta, od suhog rasutog i teških tereta do kontejnera i opasnih materijala, javlja The Maritime Executive.
Suradnja između Huangpu Wenchonga i HMM-a dolazi u vrijeme rastuće potražnje za brodovima za teške terete na globalnom tržištu. Kako brodarske kompanije traže više specijaliziranih i prilagođenih rješenja, potreba za brodovima za teške terete značajno je porasla.
Osim ove narudžbe novih heavy-lift brodova, HMM pokušava diverzificirati svoju flotu i na druge načine. Tako je južnokorejski brodar s kineskim brodogradilištem GSI Nansha potpisao izgradnju tri broda za prijevoz automobila kapaciteta od 8.600 CEU, koji će biti isporučeni 2026. godine, prenosi Splash247.
U lipnju je južnokorejski brodar najavio da se namjerava vratiti na tržište plina te su dali ponudu za preuzimanje svoje stare podružnice Hyundai LNG Shipping vrijedne 233 milijuna dolara. HMM je također nedavno povećao flotu brodova za rasuti teret kupnjom newcastlemaxa vrijednog 46,5 milijuna dolara od Oldendorff Carriersa.
Brodar također ima pet potencijalnih kandidata koji su zainteresirani za potencijalno preuzimanje kompanije. Naime, za samo tjedan dana ističe prvi rok za prikupljanje ponuda za privatizaciju HMM-a. Korea Development Bank i Korea Ocean Business Corporation objavili su planove za prodaju državnog udjela preuzetog tijekom reorganizacije Hyundai Merchant Marine, a krajnji rok za podnošenje prijava je 21. kolovoza. Vlada planira odabrati jednu kompaniju i započeti pregovore o uvjetima akvizicije, koja se planira finalizirati do 2024. godine.
HMM je najveća brodarska kompanija u Južnoj Koreji, čija se flota sastoji od 88 kontejnerskih brodova, pet brodova za rasuti teret, deset naftnih tankera, četiri broda za prijevoz teških tereta, kao i tri spomenuta broda za prijevoz automobila (PCTC) u izgradnji.