Projekt je to koji mijenja budućnost grada, ali je i od najvećeg značaja za nautiku u Hrvatskoj te najveća investicija u nautički turizam u povijesti naše zemlje. Preciznije ukupna vrijednost koncesije iznosi 1.165.410,265 kuna bez PDV-a.
Tako se najkraće može opisati gradnja buduće, 23. ACI marine Rijeka u luci Porto Baroš, koja je sve donedavno bila zapuštena i zatvorena. No, kada bude dovršena, marina u Porto Barošu bit će, uvjeraju nas, najluksuznija i tehnološki najnaprednija marina na cijelom Mediteranu. Koncesija za pomorsko dobro prostire se na čak 106 tisuća četvornih metara i dodijeljena je tvrtki ACI-Gitone d.o.o., trgovačkom društvu koje je nastalo kao suradnja ACI-ja i tvrtke Gitone Kvarner, prenosi Otvoreno more.
Posada Nautičkog jedra imala je priliku prva obići ovo, buduće mega gradilište marine koja bi trebala za sobom “povući” i brojna nova radna mjesta, ali i investicije na Kvarneru čime bi, ističu u ACI-ju, koristi imalo cjelokupno gospodarstvo ovog kraja, a ne samo turizam.
Prilikom uručenja ugovora koncesionaru, nakon ishođenja lokacijske dozvole u svibnju i Odluke Vlade o koncesiji početkom lipnja ove godine buduća ACI marina Rijeka je po prvi put otvorila svoja vrata građanima Rijeke. Mnoštvom sadržaja i s oko 230 vezova, buduća ACI marina Rijeka će u potpunosti promijeniti vizuru grada Rijeke i turističku ponudu čitavog Kvarnera, a u prvoj fazi djelovanja planira se i više od 130 novih radnih mjesta.
Direktor buduće marine Anđelko Petrinić s ponosom nam pokazuje projektnu dokumentaciju. Vidi se da jedva čeka početak gradnje, a iako nama prostor Porto Baroša trenutno djeluje samo kao sigurna, lukobranima zaštićena uvala, on već vidi gdje će biti koji brod, kako će izgledati gatovi, vezovi, što će sve moći ponuditi svojim gostima.
Put do nove marine nije bio niti će biti lak, a podijeljen je u četiri faze. Prvo je bilo potrebno prikupiti dokumentaciju, koncesiju, sve potrebne dozvole kako bi se uopće počelo razmišljati o radovima. Sada se i dalje radi na pripremi dokumenata, ali i zatvaranju financijske konstrukcije te organizacijske strukture. No, trebalo je i “fizičkih radova”.
– Mi smo u sklopu priprema izvršili snimanje podvodnog i nadvodnog dijela vanjskih i unutarnjih zidova sa dronom. Utvrdili smo da tu ima dosta otpada, naročito željeza. Cilj nam je sve očistiti, da dno bude spremno za izvođenje radova. Sada ronioci petnaest dana i vizualno snimaju područje buduće marine koje su podijelili u osam zona pa ćemo dobiti pravu sliku – kaže direktor Petrinić.
Zbog svega što će nuditi, marina će biti jedna od tri na Jadranu koja se može pohvaliti najprestižnijom kategorijom u nautici – pet sidara.
No, posebnost je i arhitektura jer će buduće jahte biti vezane na plutajućim pontonima koji su poput ribljih kosti, što će im jamčiti sigurnost, a tu je i planirana gradnja novog, osamdeset metara dugačkog lukobrana. Ujedno, ova će marina biti isključivo morska, odnosno neće biti suhog veza, no radionica s popratnom 32-tonskom dizalicom moći će pomoći nautičarima u slučaju kakvog kvara.
– Cilj nam je prvu etapu staviti u funkciju 18 mjesci od početka radova, da 2025. u sezoni marina bude u funkciji. Sve bi po rokovima koje smo si zadali trebali napraviti do ljeta 2026. Dobit ćemo 226 vezova. U moru ćemo imati mogućnost ugostiti brodove od 12 do 30 metara dužine, očekujemo da je prosjek veličine šesnaest metara. Nautika se mijenja, brodovi su sve veći i širi, moramo o svemu misliti jer ovo je marina koja će dugo biti tu – objašnjava direktor Petrinić ovaj ambiciozni projekt.