O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Šteta od 3,4 milijuna dolara: Kako je došlo do sudara u kojem je teško oštećen bulker Atlantske plovidbe?

Kvar sustava i lažni alarm, koji je uslijed vremenskih uvjeta i visoke vlažnosti zraka doveo do gašenja glavnog stroja, uzrok je sudara koji se u kolovozu 2022. godine u Sabine Passu u Teksasu dogodio između bulkera AP Revelin u vlasništvu dubrovačke Atlantske plovidbe i nizozemskog teretnog broda. Sudarom je na hrvatskom bulkeru prouzročena šteta od 3,4 milijuna dolara, prema izvješću koje je u četvrtak objavio National Transportation Safety Board.

Prije gotovo godinu dana, točnije 21. kolovoza 2022., teretni brod pod nizozemskom zastavom Damgracht (18.143 dwt) uplovljavao je u luku Beaumont u Teksasu brzinom od 15 čvorova s peljarom na mostu. Tijekom tranzita prolazom Sabine Pass, brod je pretrpio gubitak pogona kada se glavni stroj automatski ugasio nakon što je detektor uljnih para (Oil Mist Detector ili OMD) detektirao visoke razine para. Dok je upravitelj stroja pregledavao sustave kako bi utvrdio uzrok alarma, posada je uputila emergency signal, navodi The Maritime Executive.

Pročitajte i: FOTO: Pogledajte štetu na bulk carrieru “AP Revelin” nakon sudara s nizozemskim teretnjakom

Damgracht se nakon gubitka propulzije kretao brzinom od oko 7,4 čvorova te je nekontrolirano otplutao prema bulkeru AP Revelin (38.700 dwt), koji je isplovljavao iz Beaumonta brzinom od 9,3 čvorova. U sudaru je brod hrvatskog brodara pretrpio značajnu materijalnu štetu, srećom bez ljudskog stradanja i posljedica za okoliš.

Američki National Transportation Safety Board utvrdio je da je sudar bilo nemoguće izbjeći, unatoč naporima peljara Damgrachta i posade AP Revelina, prenosi gCaptain.

Šteta na AP Revelinu procijenjena je na 3,4 milijuna dolara. Brod je isporučen u brodogradilište STEHMO u gradu Pascagoula u saveznoj državi Mississippi na hitni popravak, gdje je proveo 35 dana. AP Revelin je napustio brodogradilište 14. listopada prošle godine, nakon sljedećih radova: popravak tanka za vodu, popravak oštećenog skladišta, zamjena brodice za spašavanje i uklanjanje soha, popravak emergency generatora i zamjena izolacije, popravak i ponovna instalacija Fairleada, izrada i zamjena rukohvata, postavljanje privremenih splavi za spašavanje, izvijestila je Atlantska plovidba u listopadu.

Pročitajte i: FOTO: ‘AP Revelin’ ponovno zaplovio nakon nesreće u teksaškoj luci

Istraga je pokazala da je Damgracht, koji je prevozio cement i dijelove za elektranu, dan prije nesreće pretrpio kvar stroja zbog visoke temperature u sustavu rashladne vode te je bio prisiljen tijekom noći ostati u luci radi popravka. Popravci su završeni i posada je poduzela testiranja. Kad se pilot ujutro ukrcao na brod, rečeno mu je da je to bilo rutinsko održavanje i da je sve “u dobrom stanju”.

NTSB piše da je kvar vjerojatno omogućio curenje vode u cilindar, čime su kontaminirani ostali sustavi te su unutrašnji dijelovi motora izloženi vlažnim uvjetima. Prema NTSB-u, vlažnost je te večeri bila u prosjeku oko 90%, što je također moglo doprinijeti kontaminaciji sustava ulja za podmazivanje.

Upravitelj stroja Damgrachta rekao je NTSB-u da je nakon alarma i gašenja stroja utvrdio da je temperatura i tlak unutar stroja na normalnim razinama. Očistio je senzor OMD-a, što je omogućilo ponovno pokretanje stroja, no sve je to učinio tek nakon sudara.

“Kada određene komponente stroja, kao što su brtve glave cilindra, zakažu, rashladna voda može prodrijeti u sustave ulja za podmazivanje motora. Okolišni uvjeti, poput visoke vlažnosti ili ekstremno niskih temperatura, također mogu povećati sadržaj vode u sustavu. Povećana količina vode u sustavima može dovesti do lažnih alarma u detektorima uljnih para te dovesti do gašenja motora. Nakon što se kućište radilice motora otvori i izloži vremenskim uvjetima tijekom održavanja i popravka, preporučuje se da posada pregleda i testira sustav ulja za podmazivanje te osigura da oprema za pročišćavanje radi ispravno radi kako bi se uklonila voda ili drugi izvori kontaminacije”, stoji u izvješću.

Kvar sustava i lažni alarm, koji je uslijed vremenskih uvjeta i visoke vlažnosti zraka doveo do gašenja glavnog stroja, uzrok je sudara koji se u kolovozu 2022. godine u Sabine Passu u Teksasu dogodio između bulkera AP Revelin u vlasništvu dubrovačke Atlantske plovidbe i nizozemskog teretnog broda. Sudarom je na hrvatskom bulkeru prouzročena šteta od 3,4 milijuna dolara, prema izvješću koje je u četvrtak objavio National Transportation Safety Board.

Prije gotovo godinu dana, točnije 21. kolovoza 2022., teretni brod pod nizozemskom zastavom Damgracht (18.143 dwt) uplovljavao je u luku Beaumont u Teksasu brzinom od 15 čvorova s peljarom na mostu. Tijekom tranzita prolazom Sabine Pass, brod je pretrpio gubitak pogona kada se glavni stroj automatski ugasio nakon što je detektor uljnih para (Oil Mist Detector ili OMD) detektirao visoke razine para. Dok je upravitelj stroja pregledavao sustave kako bi utvrdio uzrok alarma, posada je uputila emergency signal, navodi The Maritime Executive.

Pročitajte i: FOTO: Pogledajte štetu na bulk carrieru “AP Revelin” nakon sudara s nizozemskim teretnjakom

Damgracht se nakon gubitka propulzije kretao brzinom od oko 7,4 čvorova te je nekontrolirano otplutao prema bulkeru AP Revelin (38.700 dwt), koji je isplovljavao iz Beaumonta brzinom od 9,3 čvorova. U sudaru je brod hrvatskog brodara pretrpio značajnu materijalnu štetu, srećom bez ljudskog stradanja i posljedica za okoliš.

Američki National Transportation Safety Board utvrdio je da je sudar bilo nemoguće izbjeći, unatoč naporima peljara Damgrachta i posade AP Revelina, prenosi gCaptain.

Šteta na AP Revelinu procijenjena je na 3,4 milijuna dolara. Brod je isporučen u brodogradilište STEHMO u gradu Pascagoula u saveznoj državi Mississippi na hitni popravak, gdje je proveo 35 dana. AP Revelin je napustio brodogradilište 14. listopada prošle godine, nakon sljedećih radova: popravak tanka za vodu, popravak oštećenog skladišta, zamjena brodice za spašavanje i uklanjanje soha, popravak emergency generatora i zamjena izolacije, popravak i ponovna instalacija Fairleada, izrada i zamjena rukohvata, postavljanje privremenih splavi za spašavanje, izvijestila je Atlantska plovidba u listopadu.

Pročitajte i: FOTO: ‘AP Revelin’ ponovno zaplovio nakon nesreće u teksaškoj luci

Istraga je pokazala da je Damgracht, koji je prevozio cement i dijelove za elektranu, dan prije nesreće pretrpio kvar stroja zbog visoke temperature u sustavu rashladne vode te je bio prisiljen tijekom noći ostati u luci radi popravka. Popravci su završeni i posada je poduzela testiranja. Kad se pilot ujutro ukrcao na brod, rečeno mu je da je to bilo rutinsko održavanje i da je sve “u dobrom stanju”.

NTSB piše da je kvar vjerojatno omogućio curenje vode u cilindar, čime su kontaminirani ostali sustavi te su unutrašnji dijelovi motora izloženi vlažnim uvjetima. Prema NTSB-u, vlažnost je te večeri bila u prosjeku oko 90%, što je također moglo doprinijeti kontaminaciji sustava ulja za podmazivanje.

Upravitelj stroja Damgrachta rekao je NTSB-u da je nakon alarma i gašenja stroja utvrdio da je temperatura i tlak unutar stroja na normalnim razinama. Očistio je senzor OMD-a, što je omogućilo ponovno pokretanje stroja, no sve je to učinio tek nakon sudara.

“Kada određene komponente stroja, kao što su brtve glave cilindra, zakažu, rashladna voda može prodrijeti u sustave ulja za podmazivanje motora. Okolišni uvjeti, poput visoke vlažnosti ili ekstremno niskih temperatura, također mogu povećati sadržaj vode u sustavu. Povećana količina vode u sustavima može dovesti do lažnih alarma u detektorima uljnih para te dovesti do gašenja motora. Nakon što se kućište radilice motora otvori i izloži vremenskim uvjetima tijekom održavanja i popravka, preporučuje se da posada pregleda i testira sustav ulja za podmazivanje te osigura da oprema za pročišćavanje radi ispravno radi kako bi se uklonila voda ili drugi izvori kontaminacije”, stoji u izvješću.