Tjedan dana prije nego što je udario u gradski most oštetivši rukohvat u dužini od desetak metara, turistički brod ”Leut” u vlasništvu Tonča Jureška iz Mrljana sudjelovao je u još jednom pomorskom incidentu: prilikom prekrcaja putnika u Uvali Dražanica uništio je 8-metarsku jedrilicu u vlasništvu Davora Cukora iz Slatine.
– Moj je brod stajao privezan na komunalnom vezu. ”Leut” ga je prilikom manevra jednostavno uništio. Provom je udario u jarbol, a onda su se sajle zakačile za sidro, tako da je cijelu jedrilicu povukao. Šteta je totalna – priča gospodin Cukor koji je o incidentu saznao od svojih susjeda iz Zadra koji na istom mjestu drže svoje brodice, prenosi Zadarski.hr.
– Ja sam bio u Slatini kad su me nazvali susjedi. Oni su svojim očima vidjeli kako mi je jedrilica uništena. Istog sam trena sjeo u auto i došao u Zadar. Moj je brod privezan na istom mjestu već godinama i to uredno plaćam Županijskoj lučkoj upravi. O svemu sam obavijestio i Lučku kapetaniju, no zapovjednik broda, odnosno njegov vlasnik, do danas mi se nisu javili, niti su prijavili nesreću. To je bilo u srijedu, 16. kolovoza, a kasnije sam iz medija saznao da je isti brod 22. kolovoza udario i u gradski most. I odatle su pobjegli prije nego što su nesreću prijavili, a što su dužni učiniti – kaže gospodin Cukor.
U Lučkoj kapetaniji Zadar su nam potvrdili oba incidenta u kojima je sudjelovao ”Leut”. Za slučaj u Dražanici proveden je inspekcijski očevid u sklopu kojeg je obavljen i razgovor sa zapovjednikom broda, kao i za slučaj kod gradskog mosta gdje je oštećen rukohvat.
Vlasnik ”Leuta” Tonči Jureško priznao je sudjelovanje njegovog broda u oba incidenta.
– Incident u Dražanici se dogodio jer je jedrilica dotičnog gospodina bilo nepropisno vezana na mjestu gdje se brod ne smije vezivati. Odnosno nalazila se na koridoru kojeg izletnički brodovi koriste za prekrcaj putnika. Vlasnik broda je zbog toga već bio upozoren. Njegova jedrilica svima koji tu pristaju dolazi pod pramac, slučaj je htio da taj dan zapne baš o moj brod.
Što se tiče incidenta kod mosta, to se dogodilo u jutarnjim satima kod manevra isplovljavanja. Za naš brod je bio privezan još jedan i kad smo izlazili vjetar i struja su nas odnijeli prema mostu. Brod se svojom težinom ”naslonio” na most i iskrivio mu rukohvate. Šteta nije velika i mi ćemo je platiti iz police osiguranja. Za nesreću u Dražanici vidjet ćemo tko će snositi štetu, jer ja smatram da ta jedrilica nije smjela biti na tom mjestu vezana uz operativnu obalu, a naknadu za prijevoz putnika redovito plaćamo Županijskoj lučkoj upravi – tvrdi Jureško i naglašava kako “Leut” nije pobjegao s mjesta događaja.
– Mi smo odgovorni prema našim putnicima i ne smijemo kasniti kod naših usluga. To ne znači da bježimo od odgovornosti i da ne želimo incidente prijaviti Kapetaniji. Uostalom, mi smo se svaki put odazvali pozivu Kapetanije i prihvatili svoju odgovornost – odgovara Jureško.
Vlasnik jedrilice s tim se pak ne slaže.
– Gospodin Jureško može govoriti što god ga je volja, ali ja imam primjerak inspekcijskog očevida u kojem stoji da je moj brod bio propisno privezan na komunalnom vezu, a postupak za naknadu štete sam već pokrenuo – poručuje Davor Cukor.
Jureškovu izjavu pročitao je čitatelj Zadarskog te je poslao dvije fotografije trenutka kada se incident dogodio. Snimljene su kamerom LivecamCroatia s Bagatovog nebodera 22. kolovoza u jutarnjim satima.
“Zabilježeno na kamerama LiveCamCroatia. U trenutku manevriranja, jest vidi se, pa da, bilo je jako vjetrovito, a i struje su bile tu negdje. Tako da je bespomoćni “Leut” zakačio gradski most. Da nije, mosta tko zna gdje bi ovaj brodić završio. Možda u dnu uvale Jazine!? Radi istine i pomorske pravde evo i fotografije tog manevra” napisao je čitatelj u pomalo ironičnom tonu.
Naime, na fotografiji se jasno vidi da na moru nema tragova ni vjetra ni morskih struja koje su “Leut” mogle odnijeti prema gradskom mostu, odnosno da je za nesreću odgovorniji neadekvatan zapovjednikov manevar.
Zadarski dodaje kako su radnici Marexa počeli u ponedjeljak ujutro popravljati rukohvat na gradskom mostu. Popravit će iskrivljeni rukohvat u dužini od desetak metara, a drugi gradski koncesionar, tvrtka Locum, zadužena je za popravak rasvjete na tom dijelu mosta. Radovi će potrajati nekoliko dana, treba još utvrditi hoće li se rukohvat moći popraviti ili će trebati izraditi neke nove dijelove, a kompletni trošak trebao bi pokriti vlasnik “Leuta” Tonči Jureško iz mrljana.