Australska uprava za pomorsku sigurnost (AMSA) na godinu dana je zabranila plovidbu australskim vodama brodu za rasuti teret MSXT Emily pod zastavom Liberije. Kako navode, razlog su ozbiljni problemi oko neisplate plaća, kao i zlostavljanje pomoraca na brodu.
Nakon dojave Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) o zabrinjavajućoj situaciji na brodu, AMSA je izvršila inspekciju bulkera u luci Hay Point u Queenslandu i pronašla dokaze o kršenju Konvencije o radu pomoraca (MLC 2006).
AMSA je objavila da je inspekcijom utvrđeno da pomorci na brodu nisu bili plaćeni u skladu sa svojim ugovorima: četiri su sadržavala očito krivotvorene potpise pomoraca, dok je njih pet bilo prisiljeno potpisati nove ugovore o radu kojima su im smanjene plaće. U jednom slučaju pomorac je potpisao novi ugovor za 50 posto manju plaću, premda je stari bio važeći još četiri mjeseca.
Inspektori su pronašli dokaze o tome da kompanija pomorcima na brodu MSXT Emily duguje više od 77.000 američkih dolara neisplaćenih plaća. Kompanija koja upravlja brodom, MSM ShipManagement Pte LtdChina, pokušala je platiti dugovanja nakon što su saznali da su inspektori AMSA-e bili na brodu. Čini se da je upravitelj broda pokušavao prikriti opetovana kršenja Konvencije i tzv. wage theft, odnosno “krađu plaća”, navodi AMSA.
Brod je unajmio K-Line za utovar tereta ugljena namijenjenog za iskrcaj u Japanu.
“Krađa plaća, krivotvorenje i prisila ozbiljne su stvari. Duboko sam uznemiren uvjetima na MSXT Emily“, rekao je Michael Drake, izvršni direktor AMSA-e, dodajući da se radi o ozbiljnom slučaju zlostavljanja pomoraca.
“Uvjeti u kojima su pomorci radili na ovom brodu su sramotni i AMSA to neće tolerirati u australskim vodama. Zahvaljujemo ITF-u za ukazivanje na ove probleme, kao i na njihovom kontinuiranom zagovaranju za prava i dobrobiti pomoraca.”
Drake je kazao da je jednogodišnja zabrana bila neophodna kako bi se poslala jasna poruka da bi dobrobit pomoraca trebala biti prioritet za svakog brodara i upravitelja.
“Suvremeno gospodarstvo oslanja se na naporan rad pomoraca. Pomorci su mjesecima na moru – ako dođe do pada morala ili lošeg fizičkog i psihičkog zdravlja, to može povećati rizik da nešto pođe po zlu. Cijela industrija, uključujući unajmitelje kao što je K-Line, treba pažljivo razmotriti s kojim će upraviteljima surađivati u Australiji.”
“Uvodimo ovu dugotrajnu zabranu kao jasnu mjeru odvraćanja. Pomorci kao ključni radnici zaslužuju dostojanstvo i poštivanje, poštene plaće i dobre uvjete na radnom mjestu”, zaključio je Drake.
Cjeloviti popis brodova kojima je AMSA zabranila plovidbu australskim vodama, kao i popis brodara koji su dobili opomene zbog lošeg tretiranja pomoraca ili loših radnih uvjeta možete pronaći OVDJE.