O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kraj ere ekstremne profitabilnosti: Brodari bilježe pad zarade od čak 90%

Nakon dvije iznimno profitabilne godine za brodare u kontejnerskom sektoru, tržište se vraća na normalne, “post-pandemijske razine”, izvijestio je Sea-Intelligence.

Dok je četvrti kvartal 2022. godine dao prve uvide u to kako bi vraćanje tržišta u normalu moglo izgledati, prvi kvartal 2023. bio je prvo razdoblje u kojem su brodari zaista osjetili pad operativne dobiti.

Trend se nastavio i tijekom drugog kvartala ove godine, kada je ukupna operativna dobit brodara (EBIT – Earnings Before Interest and Taxes) pala za čak 90% u odnosu na isto razdoblje lani, na nešto više od 3 milijarde američkih dolara.

Dok je većina brodara i dalje poslovala pozitivno, Sea-Intelligence izvještava kako su ZIM i Wan Hai ponovno zabilježili gubitke. Dok je ZIM već imao problema s profitabilnošću u prethodnim kvartalima tijekom posljednjeg desetljeća, ovo je prvi put od 2012. godine da Wan Hai bilježi gubitke.

Foto: Sea-Intelligence

“Nijedna od ovih brodarskih kompanija nije uspjela održati razine svoje operativne dobiti po TEU jedinici (EBIT/TEU) u 2023. godini, pri čemu je najveću dobit najveći u drugom kvartalu 2023. imao OOCL, koji je imao 305 USD po TEU jedinici. Usporedimo to s prošlom godinom, kada je najmanji EBIT po TEU jedinici u drugom kvartalu 2022. iznosio 1.377 USD/TEU”, navode analitičari Sea-Intelligence-a.

Primjerice, brodari kao što su Maersk s dobiti od 207 USD/TEU, Hapag-Lloyd s 298 USD/TEU i ONE sa 137 USD/TEU, zabilježili su znatno manju operativnu dobit po TEU, i to u rasponu od 130 do 300 USD/TEU. S druge strane, ZIM bilježi negativan EBIT po TEU od -195 USD po TEU jedinici. Drugim riječima, ZIM je izgubio 195 USD za svaku prevezenu TEU jedinicu u drugom kvartalu 2023. godine.

Glavni razlog za pad profitabilnosti je smanjenje stopa vozarina, koje su pale za 48% do 67%, prema podacima kompanija koje javno objavljuju ove podatke. Pad apsolutnih količina prevezenih kontejnera također je igrao ulogu u padu profitabilnosti.

“Međutim, ono što je iznenađujuće je da je ZIM, jedna od samo dvije kompanije koje su zabilježile gubitak operativne dobiti, povećao obujam prevezenih kontejnera za 0,5% globalno, i za otprilike 13% na Transpacifičkim rutama te rutama između Azije i Europe”, navode iz Sea-Intelligence-a.

Nakon dvije iznimno profitabilne godine za brodare u kontejnerskom sektoru, tržište se vraća na normalne, “post-pandemijske razine”, izvijestio je Sea-Intelligence.

Dok je četvrti kvartal 2022. godine dao prve uvide u to kako bi vraćanje tržišta u normalu moglo izgledati, prvi kvartal 2023. bio je prvo razdoblje u kojem su brodari zaista osjetili pad operativne dobiti.

Trend se nastavio i tijekom drugog kvartala ove godine, kada je ukupna operativna dobit brodara (EBIT – Earnings Before Interest and Taxes) pala za čak 90% u odnosu na isto razdoblje lani, na nešto više od 3 milijarde američkih dolara.

Dok je većina brodara i dalje poslovala pozitivno, Sea-Intelligence izvještava kako su ZIM i Wan Hai ponovno zabilježili gubitke. Dok je ZIM već imao problema s profitabilnošću u prethodnim kvartalima tijekom posljednjeg desetljeća, ovo je prvi put od 2012. godine da Wan Hai bilježi gubitke.

Foto: Sea-Intelligence

“Nijedna od ovih brodarskih kompanija nije uspjela održati razine svoje operativne dobiti po TEU jedinici (EBIT/TEU) u 2023. godini, pri čemu je najveću dobit najveći u drugom kvartalu 2023. imao OOCL, koji je imao 305 USD po TEU jedinici. Usporedimo to s prošlom godinom, kada je najmanji EBIT po TEU jedinici u drugom kvartalu 2022. iznosio 1.377 USD/TEU”, navode analitičari Sea-Intelligence-a.

Primjerice, brodari kao što su Maersk s dobiti od 207 USD/TEU, Hapag-Lloyd s 298 USD/TEU i ONE sa 137 USD/TEU, zabilježili su znatno manju operativnu dobit po TEU, i to u rasponu od 130 do 300 USD/TEU. S druge strane, ZIM bilježi negativan EBIT po TEU od -195 USD po TEU jedinici. Drugim riječima, ZIM je izgubio 195 USD za svaku prevezenu TEU jedinicu u drugom kvartalu 2023. godine.

Glavni razlog za pad profitabilnosti je smanjenje stopa vozarina, koje su pale za 48% do 67%, prema podacima kompanija koje javno objavljuju ove podatke. Pad apsolutnih količina prevezenih kontejnera također je igrao ulogu u padu profitabilnosti.

“Međutim, ono što je iznenađujuće je da je ZIM, jedna od samo dvije kompanije koje su zabilježile gubitak operativne dobiti, povećao obujam prevezenih kontejnera za 0,5% globalno, i za otprilike 13% na Transpacifičkim rutama te rutama između Azije i Europe”, navode iz Sea-Intelligence-a.