O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Suočavamo li se s nestašicom modernih VLCC-ova i zašto ih gotovo nitko ne želi graditi?

Jedna od vodećih tankerskih kompanija na svijetu, Frontline sa sjedištem na Cipru, u polugodišnjem izvješću o svojim rezultatima istaknula je zabrinjavajuće podatke. Naime, knjiga narudžbi novih VLCC-ova (Very Large Crude Carrier) čini svega 1.5% ukupne flote, a novi brodovi neće biti isporučeni prije druge polovice 2026. godine.

“Zabrinjavajuća je činjenica da manjka novih narudžbi za VLCC i Suezmax tankere. Trenutno u globalnoj floti imamo najveći udio brodova starijih od 20 godina ikada zabilježen”, rekao je Lars Barstad, izvršni direktor Frontlinea, tijekom telefonske konferencije o poslovnim rezultatima.

Otprilike 12.3% flote VLCC brodova, točnije 108 brodova, stariji su od 20 godina, dok je kod Suezmax brodova riječ o 14%, odnosno 85 brodova. Premda Suezmax flota ima veći udio brodova starijih od 20 godina, istovremeno ima relativno veću knjigu narudžbi koja čini 4.5% ukupne flote, prenosi SeatradeMaritime.

Uz starenje flote i mali broj narudžbi VLCC-ova, Barstad je naveo i da se za isporuku novogradnji ugovorenih danas mora čekati najmanje do druge polovice 2026. godine

“To je tri godine čekanja. Ova činjenica se zaista ne uklapa u generalna predviđanja o stabilnosti potražnje za naftom narednih 3 do 4 godine”, rekao je Barstad.

I dok brodovlasnici nisu pokazali interes za naručivanjem supertankera, tako su rijetka i brodogradilišta koja su pokazala interes za njihovu izgradnju, čak i kad bi postojala potražnja.

“Izazov ovog tržišta, kada dublje sagledamo industriju brodogradnje, je da brodovlasnici ne pokazuju prevelik interes za naručivanjem VLCC-ova, ali ni brodogradilišta nisu previše zainteresirana za njihovu izgradnju. Sve dok postoje profitabilnije vrste brodova, svi navedeni će se radije opredijeliti za njihovu izgradnju takvih brodova umjesto velikih tankera”, objasnio je Barstad.

Širom svijeta postoji oko 150 do 200 brodogradilišta koja mogu graditi velike trgovačke brodove. Međutim, oko 100 brodogradilišta gradi brodove za rasuti teret, više od 80 brodogradilišta radi na kontejnerskim brodovima. Frontline procjenjuje da samo 13 brodogradilišta u svojim knjigama narudžbi trenutno ima tankere.

Barstad je ističe da je problem činjenica da južnokorejska brodogradilišta ne grade VLCC brodove, pošto su već popunili svoje knjige narudžbi ultra velikim kontejnerskim brodovima (ULCV) i brodovima za prijevoz LNG-a.

Jedna od vodećih tankerskih kompanija na svijetu, Frontline sa sjedištem na Cipru, u polugodišnjem izvješću o svojim rezultatima istaknula je zabrinjavajuće podatke. Naime, knjiga narudžbi novih VLCC-ova (Very Large Crude Carrier) čini svega 1.5% ukupne flote, a novi brodovi neće biti isporučeni prije druge polovice 2026. godine.

“Zabrinjavajuća je činjenica da manjka novih narudžbi za VLCC i Suezmax tankere. Trenutno u globalnoj floti imamo najveći udio brodova starijih od 20 godina ikada zabilježen”, rekao je Lars Barstad, izvršni direktor Frontlinea, tijekom telefonske konferencije o poslovnim rezultatima.

Otprilike 12.3% flote VLCC brodova, točnije 108 brodova, stariji su od 20 godina, dok je kod Suezmax brodova riječ o 14%, odnosno 85 brodova. Premda Suezmax flota ima veći udio brodova starijih od 20 godina, istovremeno ima relativno veću knjigu narudžbi koja čini 4.5% ukupne flote, prenosi SeatradeMaritime.

Uz starenje flote i mali broj narudžbi VLCC-ova, Barstad je naveo i da se za isporuku novogradnji ugovorenih danas mora čekati najmanje do druge polovice 2026. godine

“To je tri godine čekanja. Ova činjenica se zaista ne uklapa u generalna predviđanja o stabilnosti potražnje za naftom narednih 3 do 4 godine”, rekao je Barstad.

I dok brodovlasnici nisu pokazali interes za naručivanjem supertankera, tako su rijetka i brodogradilišta koja su pokazala interes za njihovu izgradnju, čak i kad bi postojala potražnja.

“Izazov ovog tržišta, kada dublje sagledamo industriju brodogradnje, je da brodovlasnici ne pokazuju prevelik interes za naručivanjem VLCC-ova, ali ni brodogradilišta nisu previše zainteresirana za njihovu izgradnju. Sve dok postoje profitabilnije vrste brodova, svi navedeni će se radije opredijeliti za njihovu izgradnju takvih brodova umjesto velikih tankera”, objasnio je Barstad.

Širom svijeta postoji oko 150 do 200 brodogradilišta koja mogu graditi velike trgovačke brodove. Međutim, oko 100 brodogradilišta gradi brodove za rasuti teret, više od 80 brodogradilišta radi na kontejnerskim brodovima. Frontline procjenjuje da samo 13 brodogradilišta u svojim knjigama narudžbi trenutno ima tankere.

Barstad je ističe da je problem činjenica da južnokorejska brodogradilišta ne grade VLCC brodove, pošto su već popunili svoje knjige narudžbi ultra velikim kontejnerskim brodovima (ULCV) i brodovima za prijevoz LNG-a.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here