O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“Naša luka – ne vaš kasino”: Više od dvije tisuće ljudi prosvjedovalo protiv MSC-ovog ulaganja u luku Hamburg

Zaposlenici operatera hamburške luke Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) prosvjedovali su u utorak na ulicama Hamburga, izražavajući nezadovoljstvo planiranom prodajom gotovo polovice tvrtke švicarskom brodaru Mediterranean Shipping Company (MSC). Malo je reći da je odluka grada Hamburga o sklapanju partnerstva teškog 1,4 milijarde dolara s MSC-om dočekana s golemim nezadovoljstvom.

MSC i Hamburg prije tjedan dana objavili su da su ispunjeni uvjeti za sklapanje, kako navode, “strateškog partnerstva” u kojem bi MSC preuzeo 49,99 posto HHLA. Ovu odluku opravdali su navodeći da je riječ o odgovoru na rastući pritisak i potrebu za ulaganjima u luku kako bi se odgovorilo na nove izazove. MSC se obvezao povećati kontejnerski promet kroz luku i premjestiti svoje njemačke urede u Hamburg.

Predložena prodaja uzrokovala je brojne negativne reakcije njemačkih političara. Gradonačelnik Bremena, koji je izjavio za njemačku televiziju NDR da je za dogovor saznao iz medija, potez smatra problematičnim jer MSC trenutno posluje iz Bremena. Dodaje da bi sporazum stvorio konkurenciju umjesto suradnje među njemačkim lukama, prenosi The Maritime Executive.

Moćni sindikat Ver.di organizirao je prosvjed u utorak, izražavajući snažno protivljenje prodaji javne infrastrukture tvrtki sa sjedištem u Švicarskoj. Kritiziraju i strukturu dogovora, pošto predstavnici zaposlenika nisu bili uključeni u pregovore, a i sami su za isti saznali tek iz medija.

“HHLA pripada građanima Hamburga”, rekao je predstavnik sindikata za NDR. Sindikat Ver.di je također kritizirao poslovanje MSC-a i njihov odnos prema zaposlenicima.

Sindikat je izvijestio da je u prosvjedu, koji se održao od sjedišta HHLA do MSC-ovih ureda u Hamburgu, sudjelovalo oko 2.500 ljudi, dok NDR procjenjuje da je na ulicama bilo više od 1.000 ljudi. Na transparentima sindikata pisalo je “Naša luka – ne vaš kasino”, dok su prosvjednici, uz glasno zviždanje, uzvikivali “Nema prodaje gradske imovine”.

MSC je izvijestio da će u roku od nekoliko tjedana regulatorima predstaviti službenu ponudu i očekuje brzo odobrenje, a zatim će dati službenu ponudu za dionica HHLA. Grad Hamburg trenutačno posjeduje 69% HHLA, a nakon prodaje udjel će se smanjiti na 5%.

Nagađalo se o mogućoj konkurentskoj ponudi logističke tvrtke Kuehne Holding u vlasništvu njemačkog milijardera Klaus-Michaela Kuehnea, koji je ujedno i najveći investitor u Hapag-Lloydu. Unatoč najavi planova za proširenje i pokretanje nove terminalske kompanije od siječnja 2024., Hapag-Lloyd Terminal Holding sa sjedištem u Rotterdamu neće dati ponudu za HHLA. Međutim, izvršni direktor Rolf Habben Jansen sugerirao je da bi Hapag u budućnosti mogao prebaciti veći dio svojih brodova u Bremerhaven.

Ovo nije prvi put da se HHLA našao na udaru kritika. Predloženo ulaganje kineske COSCO grupe izazvalo je brojne kritike, no ranije ove godine COSCO-vo ulaganje u jedan od kontejnerskih terminala u Hamburgu je ipak ostvareno.

Zaposlenici operatera hamburške luke Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) prosvjedovali su u utorak na ulicama Hamburga, izražavajući nezadovoljstvo planiranom prodajom gotovo polovice tvrtke švicarskom brodaru Mediterranean Shipping Company (MSC). Malo je reći da je odluka grada Hamburga o sklapanju partnerstva teškog 1,4 milijarde dolara s MSC-om dočekana s golemim nezadovoljstvom.

MSC i Hamburg prije tjedan dana objavili su da su ispunjeni uvjeti za sklapanje, kako navode, “strateškog partnerstva” u kojem bi MSC preuzeo 49,99 posto HHLA. Ovu odluku opravdali su navodeći da je riječ o odgovoru na rastući pritisak i potrebu za ulaganjima u luku kako bi se odgovorilo na nove izazove. MSC se obvezao povećati kontejnerski promet kroz luku i premjestiti svoje njemačke urede u Hamburg.

Predložena prodaja uzrokovala je brojne negativne reakcije njemačkih političara. Gradonačelnik Bremena, koji je izjavio za njemačku televiziju NDR da je za dogovor saznao iz medija, potez smatra problematičnim jer MSC trenutno posluje iz Bremena. Dodaje da bi sporazum stvorio konkurenciju umjesto suradnje među njemačkim lukama, prenosi The Maritime Executive.

Moćni sindikat Ver.di organizirao je prosvjed u utorak, izražavajući snažno protivljenje prodaji javne infrastrukture tvrtki sa sjedištem u Švicarskoj. Kritiziraju i strukturu dogovora, pošto predstavnici zaposlenika nisu bili uključeni u pregovore, a i sami su za isti saznali tek iz medija.

“HHLA pripada građanima Hamburga”, rekao je predstavnik sindikata za NDR. Sindikat Ver.di je također kritizirao poslovanje MSC-a i njihov odnos prema zaposlenicima.

Sindikat je izvijestio da je u prosvjedu, koji se održao od sjedišta HHLA do MSC-ovih ureda u Hamburgu, sudjelovalo oko 2.500 ljudi, dok NDR procjenjuje da je na ulicama bilo više od 1.000 ljudi. Na transparentima sindikata pisalo je “Naša luka – ne vaš kasino”, dok su prosvjednici, uz glasno zviždanje, uzvikivali “Nema prodaje gradske imovine”.

MSC je izvijestio da će u roku od nekoliko tjedana regulatorima predstaviti službenu ponudu i očekuje brzo odobrenje, a zatim će dati službenu ponudu za dionica HHLA. Grad Hamburg trenutačno posjeduje 69% HHLA, a nakon prodaje udjel će se smanjiti na 5%.

Nagađalo se o mogućoj konkurentskoj ponudi logističke tvrtke Kuehne Holding u vlasništvu njemačkog milijardera Klaus-Michaela Kuehnea, koji je ujedno i najveći investitor u Hapag-Lloydu. Unatoč najavi planova za proširenje i pokretanje nove terminalske kompanije od siječnja 2024., Hapag-Lloyd Terminal Holding sa sjedištem u Rotterdamu neće dati ponudu za HHLA. Međutim, izvršni direktor Rolf Habben Jansen sugerirao je da bi Hapag u budućnosti mogao prebaciti veći dio svojih brodova u Bremerhaven.

Ovo nije prvi put da se HHLA našao na udaru kritika. Predloženo ulaganje kineske COSCO grupe izazvalo je brojne kritike, no ranije ove godine COSCO-vo ulaganje u jedan od kontejnerskih terminala u Hamburgu je ipak ostvareno.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here