O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Šibenčani spasili Tijat! Od Jadrolinije ga preuzima županija: “Ovo je drugi brod nakon Galeba koji će se spasiti, ali s jednom bitnom razlikom…”

Za nekoliko dana, točnije 4. listopada 2023. godine, legendarni brod Tijat Jadrolinija predaje u vlasništvo Županije Šibensko Kninske, doznaje Morski od zaslužnih Šibenčana koji već devet godina rade na ovoj inicijativi.

– U tijeku su pravne formalnosti oko preuzimanja broda oko čega je najviše angažirana Sanja Slavica Matešić, pročelnica odjela za zaštitu okoliša i komunalne poslove županije Šibensko kninske. Uz to radi na oformljenju posade koja će preuzeti brod Tijat – kazao je za Morski član grupe Tijat u srcu i tajnik udruge pomorskih kapetana i časnika Šibenik, Saša Jurat.

Brod koji je u aktivnoj plovidbi 68 godina čeka kompletna obnova

Ovim potezom te preuzimanjem Tijata, isti će krenuti u obnovu za koji se pripremaju sredstva iz više izvora o čemu je za sada rano govoriti, kaže Jurat i otkriva da će se svakako ići i na apliciranje EU fondova.

– Zasad je to, pored Galeba u Rijeci, drugi takav projekt gdje će se raditi na očuvanju jednog povijesno važnog broda koji još uvijek ima svoju upotrebljivost. Za razliku od Galeba, Tijat je djelo naših inžinjera i graditelja te je 1955. godine izgrađen u Brodogradilištu Split pod imenom Ohrid i bio u aktivnoj plovidbi bez prekida 68 godina.

Taj svojevrsni rekord će za dvije godine dostići brod Premuda koji je također naše djelo, ali pulskog Uljanika i dvije godine kasnije 1957. je ušao u aktivnu plovidbu. Isti bi trebao zamijeniti brod Tijat na liniji 505.

Svi ovi brodovi su dokaz da smo gradili dobre i pouzdane brodove. Uz ova dva klasika spomenimo i brod Postiru koji je ove godine, prvi put nakon 1991. plovio van linije za Elafite gdje je zamijenila od srbočetničke vojske stradali Perast.

Svoju zadaću u šibenskom akvatoriju Postira je odradila besprijekorno prevezući tisuće putnika dnevno. Sve je to donedavno obavljao Tijat.

Premda manji, bio je brod po mjeri šibenskih otoka i mnogi bi ga voljeli vidjeti na liniji 505 naravno obnovljenog. Možda u budućnosti i zaplovi kao zamjena iako je do sada uvijek bio problem zamijeniti Tijata koji je svoju karijeru uz neke sitne havarije odradio besprijekorno – priča Jurat.

Tijekom 68 godina plovidbe Tijat je obišao sve jadranske luke, prevezao stotine tisuća putnika i tona tereta, a ti je i još jedna zanimljivost; nikad nije odustajao zbog vremenskih (ne)prilika, što dokazuje koliko je to kvalitetan brod.

– Odluka Šibensko-kninske županije da brod preuzme i sačuva, odličan je potez i time će se sačuvati važan dio naše pomorske povijesti i pomorske baštine – zaključuje Jurat.


Jurica Gašpar / Morski

Za nekoliko dana, točnije 4. listopada 2023. godine, legendarni brod Tijat Jadrolinija predaje u vlasništvo Županije Šibensko Kninske, doznaje Morski od zaslužnih Šibenčana koji već devet godina rade na ovoj inicijativi.

– U tijeku su pravne formalnosti oko preuzimanja broda oko čega je najviše angažirana Sanja Slavica Matešić, pročelnica odjela za zaštitu okoliša i komunalne poslove županije Šibensko kninske. Uz to radi na oformljenju posade koja će preuzeti brod Tijat – kazao je za Morski član grupe Tijat u srcu i tajnik udruge pomorskih kapetana i časnika Šibenik, Saša Jurat.

Brod koji je u aktivnoj plovidbi 68 godina čeka kompletna obnova

Ovim potezom te preuzimanjem Tijata, isti će krenuti u obnovu za koji se pripremaju sredstva iz više izvora o čemu je za sada rano govoriti, kaže Jurat i otkriva da će se svakako ići i na apliciranje EU fondova.

– Zasad je to, pored Galeba u Rijeci, drugi takav projekt gdje će se raditi na očuvanju jednog povijesno važnog broda koji još uvijek ima svoju upotrebljivost. Za razliku od Galeba, Tijat je djelo naših inžinjera i graditelja te je 1955. godine izgrađen u Brodogradilištu Split pod imenom Ohrid i bio u aktivnoj plovidbi bez prekida 68 godina.

Taj svojevrsni rekord će za dvije godine dostići brod Premuda koji je također naše djelo, ali pulskog Uljanika i dvije godine kasnije 1957. je ušao u aktivnu plovidbu. Isti bi trebao zamijeniti brod Tijat na liniji 505.

Svi ovi brodovi su dokaz da smo gradili dobre i pouzdane brodove. Uz ova dva klasika spomenimo i brod Postiru koji je ove godine, prvi put nakon 1991. plovio van linije za Elafite gdje je zamijenila od srbočetničke vojske stradali Perast.

Svoju zadaću u šibenskom akvatoriju Postira je odradila besprijekorno prevezući tisuće putnika dnevno. Sve je to donedavno obavljao Tijat.

Premda manji, bio je brod po mjeri šibenskih otoka i mnogi bi ga voljeli vidjeti na liniji 505 naravno obnovljenog. Možda u budućnosti i zaplovi kao zamjena iako je do sada uvijek bio problem zamijeniti Tijata koji je svoju karijeru uz neke sitne havarije odradio besprijekorno – priča Jurat.

Tijekom 68 godina plovidbe Tijat je obišao sve jadranske luke, prevezao stotine tisuća putnika i tona tereta, a ti je i još jedna zanimljivost; nikad nije odustajao zbog vremenskih (ne)prilika, što dokazuje koliko je to kvalitetan brod.

– Odluka Šibensko-kninske županije da brod preuzme i sačuva, odličan je potez i time će se sačuvati važan dio naše pomorske povijesti i pomorske baštine – zaključuje Jurat.


Jurica Gašpar / Morski

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video