O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Noviji brodski motori više zagađuju zrak nego stariji strojevi, pokazuje novo istraživanje

Nova studija Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz (ICCT) otkriva da noviji, tzv. Tier II brodski motori imaju značajno veće stope emisija dušikovog oksida (NOx) od starijih Tier I motora. Štoviše, studija je otkrila da nema statistički značajne razlike u stopama NOx emisija između nereguliranih Tier 0 strojeva i Tier II strojeva.

U radnom dokumentu ICCT-a analizirano je 615 uzoraka NOx emisija s ukupno 545 brodova koji su 2019. plovili danskim vodama između Sjevernog i Baltičkog mora. Emisije su se mjerile pomoću uređaja pričvršćenih na helikoptere, koji su potom letjeli iznad brodova, a podaci uključuju mjerenja s brodova svih razreda (eng. Tiers I, II, III), prenosi Splash247.

Standardi Tier I primjenjuju se na strojeve na brodovima izgrađenima između 2000. i 2010. godine. Tier II primjenjuje se na plovila izgrađena od 2011., a ograničenja emisija postavljena su na približno 15–20% ispod razina Tier I. Tier III ograničenja emisija postavljena su 80% ispod Tier I ograničenja, ili približno 75% ispod Tier II, a odnose se na motore na brodovima izgrađenima 2016. ili kasnije.

Kako se navodi u istraživanju, najveće prosječne emisije NOx zabilježene su na brodovima koji su plovili s radnim opterećenjem glavnog stroja ispod 25%, što je dio radnog ciklusa koji je isključen iz shema certificiranja usklađenosti sa standardima NOx emisija za većinu motora. Postojeći ciklusi ispitivanja NOx emisija pretpostavljaju da brodski motori najčešće rade pri većim opterećenjima. Međutim, ova studija otkriva da strojevi obično rade pri manjim radnim opterećenjima. Štoviše, tehnologije kontrole NOx emisija, kao što je selektivna katalitička redukcija, neučinkovite su pri niskim radnim opterećenjima strojeva.

“To znači da kada plove sporije, kao što je to obično slučaj kada su blizu obale, brodovi ispuštaju veće količine štetnih emisija i onečišćenja zraka, što pojačava negativne utjecaje pomorskog prometa na kvalitetu obalnog zraka i ljudsko zdravlje”, navodi se u izvješću.

Podsjetimo, NOx ili dušikov oksid doprinosi stvaranju smoga i kiselih kiša, a utječe i na troposferski ozon.

Think tank sa sjedištem u Washingtonu DC poziva Međunarodnu pomorsku organizaciju (IMO) da razmotri implementaciju standarda zabrane prekoračenja (NTE) za strojeve na novim i postojećim brodovima, s posebnim fokusom na niska radna opterećenja, uključujući ona ispod 25%.

“Jasno je da IMO-ov pristup reguliranju NOx emisija ne funkcionira kako je planirano. IMO-ov ciklus ispitivanja NOx emisija omogućuje proizvođačima strojeva da prilagode svoje motore kako bi prošli test emisija u laboratoriju, čime se dobiju lažni podaci o motorima s niskim emisijama. U stvarnosti, noviji strojevi više onečišćuju zrak od starijih motora”, rekao je dr. Bryan Comer, voditelj pomorskog odjela ICCT-a.

Nova studija Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz (ICCT) otkriva da noviji, tzv. Tier II brodski motori imaju značajno veće stope emisija dušikovog oksida (NOx) od starijih Tier I motora. Štoviše, studija je otkrila da nema statistički značajne razlike u stopama NOx emisija između nereguliranih Tier 0 strojeva i Tier II strojeva.

U radnom dokumentu ICCT-a analizirano je 615 uzoraka NOx emisija s ukupno 545 brodova koji su 2019. plovili danskim vodama između Sjevernog i Baltičkog mora. Emisije su se mjerile pomoću uređaja pričvršćenih na helikoptere, koji su potom letjeli iznad brodova, a podaci uključuju mjerenja s brodova svih razreda (eng. Tiers I, II, III), prenosi Splash247.

Standardi Tier I primjenjuju se na strojeve na brodovima izgrađenima između 2000. i 2010. godine. Tier II primjenjuje se na plovila izgrađena od 2011., a ograničenja emisija postavljena su na približno 15–20% ispod razina Tier I. Tier III ograničenja emisija postavljena su 80% ispod Tier I ograničenja, ili približno 75% ispod Tier II, a odnose se na motore na brodovima izgrađenima 2016. ili kasnije.

Kako se navodi u istraživanju, najveće prosječne emisije NOx zabilježene su na brodovima koji su plovili s radnim opterećenjem glavnog stroja ispod 25%, što je dio radnog ciklusa koji je isključen iz shema certificiranja usklađenosti sa standardima NOx emisija za većinu motora. Postojeći ciklusi ispitivanja NOx emisija pretpostavljaju da brodski motori najčešće rade pri većim opterećenjima. Međutim, ova studija otkriva da strojevi obično rade pri manjim radnim opterećenjima. Štoviše, tehnologije kontrole NOx emisija, kao što je selektivna katalitička redukcija, neučinkovite su pri niskim radnim opterećenjima strojeva.

“To znači da kada plove sporije, kao što je to obično slučaj kada su blizu obale, brodovi ispuštaju veće količine štetnih emisija i onečišćenja zraka, što pojačava negativne utjecaje pomorskog prometa na kvalitetu obalnog zraka i ljudsko zdravlje”, navodi se u izvješću.

Podsjetimo, NOx ili dušikov oksid doprinosi stvaranju smoga i kiselih kiša, a utječe i na troposferski ozon.

Think tank sa sjedištem u Washingtonu DC poziva Međunarodnu pomorsku organizaciju (IMO) da razmotri implementaciju standarda zabrane prekoračenja (NTE) za strojeve na novim i postojećim brodovima, s posebnim fokusom na niska radna opterećenja, uključujući ona ispod 25%.

“Jasno je da IMO-ov pristup reguliranju NOx emisija ne funkcionira kako je planirano. IMO-ov ciklus ispitivanja NOx emisija omogućuje proizvođačima strojeva da prilagode svoje motore kako bi prošli test emisija u laboratoriju, čime se dobiju lažni podaci o motorima s niskim emisijama. U stvarnosti, noviji strojevi više onečišćuju zrak od starijih motora”, rekao je dr. Bryan Comer, voditelj pomorskog odjela ICCT-a.