Ono o čemu se govori već godinama, čini se kako bi uskoro moglo postati stvarnost, jer kako piše Reuters, Meta želi uvesti opcije pretplate za korisnike Instagrama i Facebooka u Europi, što znači da bi korisnici koji bi plaćali pretplatu izbjegli prikazivanje oglasa na tim platformama.
Reuters ističe da se razgovaralo o nekoliko opcija, ali da je zasad plan od 10 eura (10,49 USD) mjesečno najizvediviji. Za mobilne uređaje pretplata bi iznosila 13 eura mjesečno jer bi Meta morala uračunati provizije Applea i Googlea. Za tu cijenu bi pretplatnici imali pristup Instagramu i Facebooku bez oglasa.
Opcija bi trebala biti predstavljena kroz nekoliko mjeseci. Na ovaj način Meta se pokušava uskladiti s propisima Europske unije zbog kojih joj prijeti ograničavanje mogućnosti personalizacije oglasa za korisnike bez njihovog pristanka.
Pretplatu testira i TikTok
O uvođenju pretplate ne razmišljaju samo u Facebooku i Instagramu, već na sličan način razmišljaju i u TikToku. Pretplatu je, piše Android Authority, Tik Tok već počeo testirati, ali zasad samo u SAD-u. Ondje su neki korisnici već dobili opciju da se pretplate na TikTok za 4.99 dolara. Oni koji odaberu besplatnu verziju mogu nastaviti koristiti aplikaciju, samo uz prikazivanje oglasa.
Podsjetimo, X (donedavni Twitter) je već uveo pretplatu, pri čemu naglasak nije na prikazivanju oglasa već na dostupnosti nekih opcija kakve nisu dostupne korisnicima besplatne verzije.
Dnevnik.hr napominje da ako su ove informacije točne, pretplata za te tri mreže iznosila bi više od 20 eura mjesečno, čak i oko 25 eura za pretplatu na mobilnim uređajima, no ona ne bi bila obavezna niti za jednu platformu.
Kakvo je Vaše mišljenje, ako se uvedu mjesečne pretplate za navedene društvene mreže u Hrvatskoj, hoćete li je plaćati kako vam se na toj mreži ne bi prikazivali oglasi?