Nakon što je tijekom pandemije koronavirusa svjetski kontejnerski pomorski prijevoz eksplodirao, danas se brodarske kompanije nalaze u posve drugačijoj situaciji.
Slabi gospodarski rast i prodaja zaliha nakon pandemije uzrokovale su oštar pad potražnje za tom vrstom prijevoza. Situaciju na tržištu jasno dočaravaju rezultati poslovanja danske brodarske grupacije A.P. Moller-Maersk. Grupacija je, naime, u trećem tromjesečju, zabilježila snažan pad dobiti i prihoda, prenosi Poslovni dnevnik.
Dobit se istopila
Financijski rezultati pokazuju da im je prihod u razdoblju od srpnja do rujna bio gotovo upola manji nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, potonuvši s lanjskih 22,8 milijardi dolara na 12,1 milijardu. Neto dobit gotovo se istopila, s 8,9 milijardi na samo 554 milijuna dolara. Dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije smanjila se 83% posto na 1,9 milijardi dolara.
“Naš sektor suočen je s novim normalnim kojeg karakteriziraju prigušena potražnja, povratak cijena na povijesne razine i inflacijski pritisak na troškovnu bazu”, naveo je u priopćenju izvršni direktor Maerska Vincent Clerc, prenosi Reuters. Ističe i da je prosječna vozarina u pomorskom prijevozu prepolovljena u odnosu na treće prošlogodišnje tromjesečje.
Rezanje troškova
Iz kompanije tako najavljuju da će, zbog nižih vozarina i slabije potražnje za kontejnerskim prijevozom, podijeliti dodatnih 3500 otkaza. Od početka godine iz Maerska je već otišlo 6500 tisuća zaposlenih pa danski brodar trenutno broji 103.500 zaposlenih.
Smanjene broja radnika, u najvećoj će mjeri biti provedeno do kraja ove godine do kada bi kompaniju trebalo napustiti 2500 tisuće ljudi. Ostatak će biti otpušten sljedeće godine.
Ovim će potezom, kažu iz Maerska, troškove u 2024. srezati za 600 milijuna dolara. Kompanija do kraja godine očekuje EBITDA-u u rasponu od 9,5 do 11 milijardi dolara i dobit prije kamata i poreza između 3,5 i pet milijardi dolara.