O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Iz Hapag-Lloyda upozoravaju: Dolazi do pada kontejnerskog prijevoza

Industriju kontejnerskog prijevoza očekuje nekoliko godina problema zbog niskih vozarina, slabog europskog gospodarstva i sve većih geopolitičkih previranja, rekao je čelnik petog najvećeg svjetskog prijevoznika, piše gCaptain.

“Zabrinut sam za sljedećih 24-36 mjeseci jer mislim da ćemo doživjeti pad prijevoza”, rekao je glavni izvršni direktor Hapag-Lloyd AG Rolf Habben Jansen u intervjuu u četvrtak. “Smatram da će tržište ostati pod značajnim pritiskom.”

Cijene prijevoza robe u kontejnerima kreću se na neodrživo niskim razinama i nemoguće je znati kada će se to promijeniti, rekao je.

“Ne znam radi li se o ratu cijenama, ali su svakako niske”, rekao je Jansen, ističući da je tvrtka već najavila obustavu nekih usluga.

Ipak, kada je riječ o količini isporuka, istaknuo je da je po tom pitanju malo optimističniji, jer misli da će se vidjeti razuman rast, kako u četvrtom tromjesečju, tako i u 2024. godini.

Tako je kazao nakon što je kompanija Hapag-Lloyd objavila prihode za treće tromjesečje koji su bili ispod prosječne procjene analitičara. Njihove su dionice pale čak 6,4% u ranom trgovanju, a nakon što su izbrisali gubitke, popeli su se za više od 2%.

Tvrtke za prekooceanski teret, koje upravljaju s četiri petine svjetske robne trgovine, ostvarile su neočekivanu dobit 2021. godine i početkom 2022. zbog povećane potražnje potrošača za robom. Hapag-Lloyd, A.P. Moller-Maersk A/S i drugi prijevoznici od tada su vidjeli kako rekordno visoke stope za kontejnere padaju ispod razine rentabilnosti, navodi gCaptain.

Drugi prijevoznik sa sjedištem u Kopenhagenu, Maersk, prošlog je tjedna objavio da ukida najmanje 10.000 radnih mjesta kako bi zaštitio svoju profitabilnost na tržištu koje bi moglo ostati slabo do 2026. godine.

Jansen je kazao da Hapag-Lloyd u ovoj fazi ne planira otpuštanja, iako se poduzimaju radnje za smanjenje troškova.

Što se tiče ishoda globalnog gospodarstva, izrazio je zabrinutost zbog pitanja koja opterećuju poslovanje i raspoloženje potrošača.

“Novi sukob na Bliskom istoku – ne pomaže doprinosu povjerenja koje ljudi imaju u budućnost”, rekao je. “Također vjerujem da moramo vidjeti još pomaka u pravom smjeru prije nego što se vidi učinak na globalnu trgovinu.”

U međuvremenu, gospodarstvo SAD-a “još uvijek je prilično dobro”, a tržišta u razvoju kao što su Indija i neka mjesta u jugoistočnoj Aziji napreduju “prilično dobro”, dodao je Jansen.

Industriju kontejnerskog prijevoza očekuje nekoliko godina problema zbog niskih vozarina, slabog europskog gospodarstva i sve većih geopolitičkih previranja, rekao je čelnik petog najvećeg svjetskog prijevoznika, piše gCaptain.

“Zabrinut sam za sljedećih 24-36 mjeseci jer mislim da ćemo doživjeti pad prijevoza”, rekao je glavni izvršni direktor Hapag-Lloyd AG Rolf Habben Jansen u intervjuu u četvrtak. “Smatram da će tržište ostati pod značajnim pritiskom.”

Cijene prijevoza robe u kontejnerima kreću se na neodrživo niskim razinama i nemoguće je znati kada će se to promijeniti, rekao je.

“Ne znam radi li se o ratu cijenama, ali su svakako niske”, rekao je Jansen, ističući da je tvrtka već najavila obustavu nekih usluga.

Ipak, kada je riječ o količini isporuka, istaknuo je da je po tom pitanju malo optimističniji, jer misli da će se vidjeti razuman rast, kako u četvrtom tromjesečju, tako i u 2024. godini.

Tako je kazao nakon što je kompanija Hapag-Lloyd objavila prihode za treće tromjesečje koji su bili ispod prosječne procjene analitičara. Njihove su dionice pale čak 6,4% u ranom trgovanju, a nakon što su izbrisali gubitke, popeli su se za više od 2%.

Tvrtke za prekooceanski teret, koje upravljaju s četiri petine svjetske robne trgovine, ostvarile su neočekivanu dobit 2021. godine i početkom 2022. zbog povećane potražnje potrošača za robom. Hapag-Lloyd, A.P. Moller-Maersk A/S i drugi prijevoznici od tada su vidjeli kako rekordno visoke stope za kontejnere padaju ispod razine rentabilnosti, navodi gCaptain.

Drugi prijevoznik sa sjedištem u Kopenhagenu, Maersk, prošlog je tjedna objavio da ukida najmanje 10.000 radnih mjesta kako bi zaštitio svoju profitabilnost na tržištu koje bi moglo ostati slabo do 2026. godine.

Jansen je kazao da Hapag-Lloyd u ovoj fazi ne planira otpuštanja, iako se poduzimaju radnje za smanjenje troškova.

Što se tiče ishoda globalnog gospodarstva, izrazio je zabrinutost zbog pitanja koja opterećuju poslovanje i raspoloženje potrošača.

“Novi sukob na Bliskom istoku – ne pomaže doprinosu povjerenja koje ljudi imaju u budućnost”, rekao je. “Također vjerujem da moramo vidjeti još pomaka u pravom smjeru prije nego što se vidi učinak na globalnu trgovinu.”

U međuvremenu, gospodarstvo SAD-a “još uvijek je prilično dobro”, a tržišta u razvoju kao što su Indija i neka mjesta u jugoistočnoj Aziji napreduju “prilično dobro”, dodao je Jansen.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here