Industriju kontejnerskog prijevoza očekuje nekoliko godina problema zbog niskih vozarina, slabog europskog gospodarstva i sve većih geopolitičkih previranja, rekao je čelnik petog najvećeg svjetskog prijevoznika, piše gCaptain.
“Zabrinut sam za sljedećih 24-36 mjeseci jer mislim da ćemo doživjeti pad prijevoza”, rekao je glavni izvršni direktor Hapag-Lloyd AG Rolf Habben Jansen u intervjuu u četvrtak. “Smatram da će tržište ostati pod značajnim pritiskom.”
Cijene prijevoza robe u kontejnerima kreću se na neodrživo niskim razinama i nemoguće je znati kada će se to promijeniti, rekao je.
“Ne znam radi li se o ratu cijenama, ali su svakako niske”, rekao je Jansen, ističući da je tvrtka već najavila obustavu nekih usluga.
Ipak, kada je riječ o količini isporuka, istaknuo je da je po tom pitanju malo optimističniji, jer misli da će se vidjeti razuman rast, kako u četvrtom tromjesečju, tako i u 2024. godini.
Tako je kazao nakon što je kompanija Hapag-Lloyd objavila prihode za treće tromjesečje koji su bili ispod prosječne procjene analitičara. Njihove su dionice pale čak 6,4% u ranom trgovanju, a nakon što su izbrisali gubitke, popeli su se za više od 2%.
Tvrtke za prekooceanski teret, koje upravljaju s četiri petine svjetske robne trgovine, ostvarile su neočekivanu dobit 2021. godine i početkom 2022. zbog povećane potražnje potrošača za robom. Hapag-Lloyd, A.P. Moller-Maersk A/S i drugi prijevoznici od tada su vidjeli kako rekordno visoke stope za kontejnere padaju ispod razine rentabilnosti, navodi gCaptain.
Drugi prijevoznik sa sjedištem u Kopenhagenu, Maersk, prošlog je tjedna objavio da ukida najmanje 10.000 radnih mjesta kako bi zaštitio svoju profitabilnost na tržištu koje bi moglo ostati slabo do 2026. godine.
Jansen je kazao da Hapag-Lloyd u ovoj fazi ne planira otpuštanja, iako se poduzimaju radnje za smanjenje troškova.
Što se tiče ishoda globalnog gospodarstva, izrazio je zabrinutost zbog pitanja koja opterećuju poslovanje i raspoloženje potrošača.
“Novi sukob na Bliskom istoku – ne pomaže doprinosu povjerenja koje ljudi imaju u budućnost”, rekao je. “Također vjerujem da moramo vidjeti još pomaka u pravom smjeru prije nego što se vidi učinak na globalnu trgovinu.”
U međuvremenu, gospodarstvo SAD-a “još uvijek je prilično dobro”, a tržišta u razvoju kao što su Indija i neka mjesta u jugoistočnoj Aziji napreduju “prilično dobro”, dodao je Jansen.