O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Milijuni dolara štete: Kako je jedan mali UHF radio uređaj uništio most tankera

Litij-ionske baterije posljednjih su godina uzrokovale katastrofalne nesreće na mnogim brodovima, prvenstveno na kontejnerašima i brodovima za prijevoz automobila. No, čak i male baterije – poput onih koje napajaju ručne radio postaje – mogu prouzročiti milijune dolara štete.

Američki National Transportation Safety Board (NTSB) objavio je izvješće o požaru koji je prošle godine izbio na zapovjedničkom mostu tankera S-Trust (na slici). Istraga je utvrdila da je vjerojatni uzrok požara zapaljenje litij-ionske baterije u UHF ručnom radio uređaju, prenosi Splash247.

Na tankeru S-Trust nalazilo se 20 UHF ručnih radio uređaja koje je posada koristila za komunikaciju. Dva uređaja koja su se nalazila na mostu bili su Motorola DP4400e (na slici), koji je koristio litij-ionsku bateriju, i Motorola GP328, koji je koristio nikal-metal-hidridnu bateriju.

Tijekom istrage na mostu su pronađeni ostaci tri baterije – jedne nikal-metal-hidridne i dvije litij-ionske. Jedna nikal-metal-hidridna baterija te jedna litij-ionska bile su netaknute, dok je druga litij-ionska baterija eksplodirala.

Eksplozija ćelija litij-ionske baterije obično je uzrokovana tzv. toplinskim bijegom (thermal runaway). Snimka s mosta prikazuje vjerojatni trenutak eksplozije jedne od baterija, popraćene narančastim bljeskom i oblačićem dima. Kako se vatra širila, kamera je uhvatila i drugi bljesak, nakon čega je zapaljeni predmet odletio na drugu stranu mosta, gdje je nastavio gorjeti. Riječ je najvjerojatnije o eksploziji druge litij-ionske ćelije iz iste baterije.

Foto: Splash247

U trenutku nesreće brod se nalazio na terminalu, a operacije prekrcaja tereta već su otpočele, stoga nikoga nije bilo na mostu kada je požar započeo. Posada je shvatila da požar hara mostom tek kada su primijetili da kamera više ne radi.

Toplinski bijeg (thermal runaway) događa se kada se ćelija baterije pregrije i izgori. Riječ je o kemijskoj reakciji koja se može dogoditi na bilo kojoj vrsti baterijske ćelije ako je ista oštećena, pregrijana, neispravna, u kratkom spoju ili prepunjena.

Izvješće Allianz Global Corporate & Specialty ističe opasnosti prevoženja litij-ionskih baterija na brodovima. Prema ovom izvješću, eksplozije i požari bili su na prvom mjestu najskupljih potraživanja pomorskog osiguranja od 2017. do 2021. godine. Istraživanje, objavljeno u studenom 2022., također je otkrilo da postoji sve veća opasnost od požara uzrokovanih litij-ionskim baterijama koje nisu ispravno pohranjene, rukovane ili transportirane.

Litij-ionske baterije posljednjih su godina uzrokovale katastrofalne nesreće na mnogim brodovima, prvenstveno na kontejnerašima i brodovima za prijevoz automobila. No, čak i male baterije – poput onih koje napajaju ručne radio postaje – mogu prouzročiti milijune dolara štete.

Američki National Transportation Safety Board (NTSB) objavio je izvješće o požaru koji je prošle godine izbio na zapovjedničkom mostu tankera S-Trust (na slici). Istraga je utvrdila da je vjerojatni uzrok požara zapaljenje litij-ionske baterije u UHF ručnom radio uređaju, prenosi Splash247.

Na tankeru S-Trust nalazilo se 20 UHF ručnih radio uređaja koje je posada koristila za komunikaciju. Dva uređaja koja su se nalazila na mostu bili su Motorola DP4400e (na slici), koji je koristio litij-ionsku bateriju, i Motorola GP328, koji je koristio nikal-metal-hidridnu bateriju.

Tijekom istrage na mostu su pronađeni ostaci tri baterije – jedne nikal-metal-hidridne i dvije litij-ionske. Jedna nikal-metal-hidridna baterija te jedna litij-ionska bile su netaknute, dok je druga litij-ionska baterija eksplodirala.

Eksplozija ćelija litij-ionske baterije obično je uzrokovana tzv. toplinskim bijegom (thermal runaway). Snimka s mosta prikazuje vjerojatni trenutak eksplozije jedne od baterija, popraćene narančastim bljeskom i oblačićem dima. Kako se vatra širila, kamera je uhvatila i drugi bljesak, nakon čega je zapaljeni predmet odletio na drugu stranu mosta, gdje je nastavio gorjeti. Riječ je najvjerojatnije o eksploziji druge litij-ionske ćelije iz iste baterije.

Foto: Splash247

U trenutku nesreće brod se nalazio na terminalu, a operacije prekrcaja tereta već su otpočele, stoga nikoga nije bilo na mostu kada je požar započeo. Posada je shvatila da požar hara mostom tek kada su primijetili da kamera više ne radi.

Toplinski bijeg (thermal runaway) događa se kada se ćelija baterije pregrije i izgori. Riječ je o kemijskoj reakciji koja se može dogoditi na bilo kojoj vrsti baterijske ćelije ako je ista oštećena, pregrijana, neispravna, u kratkom spoju ili prepunjena.

Izvješće Allianz Global Corporate & Specialty ističe opasnosti prevoženja litij-ionskih baterija na brodovima. Prema ovom izvješću, eksplozije i požari bili su na prvom mjestu najskupljih potraživanja pomorskog osiguranja od 2017. do 2021. godine. Istraživanje, objavljeno u studenom 2022., također je otkrilo da postoji sve veća opasnost od požara uzrokovanih litij-ionskim baterijama koje nisu ispravno pohranjene, rukovane ili transportirane.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here