Opasnosti od požara na moru dobro su poznate, stoga industrija traži nove načine za njihovo rješavanje, posebno onih uzrokovanih iz električnih vozila i litij-ionskih baterija. Japanska kompanija Mitsui O.S.K. Lines najavila je da uvodi vatrogasni sustav temeljen na umjetnoj inteligenciji kojeg je razvio izraelski startup s ciljem poboljšanja sigurnosti od požara na svojim brodovima za prijevoz automobila, piše The Maritime Executive.
Svi MOL-ovi brodovi za prijevoz automobila trenutno su opremljeni protupožarnim alarmima koji se oslanjaju na detektorie dima. Iako su poduzeli korake za povećanje mjera opreza od požara, ipak je došlo do katastrofalnih gubitaka. Jednu takvu nesreću MOL je pretrpio u veljači 2022. kada se njegov car carrier Felicity Ace zapalilo oko 90 nautičkih milja jugozapadno od Faiala, otoka u središtu Azora.
Pogledajte: VIDEO: Car carrier Felicity Ace potonuo u Atlanskom oceanu
Svi su s broda bili evakuirani, a vatra je gorjela danima prije nego što je brod u potpunosti izgorio. Prevozio je oko 4.000 automobila, uključujući marke poput Lamborghini, Audi i Volkswagen, a procjenjuje se da je financijski gubitak bio preko 400 milijuna dolara.
Pročitajte i ovo: Objavljen popis: Na dnu oceana završilo 846 Audija, 589 Porschea, 523 Volkswagena, 190 Bentleya…
Uzrok požara nikada nije utvrđen. Proizvođači električnih vozila tvrde da njihova vozila ne predstavljaju veći rizik, no zapaljenja njihovih baterija predstavljaju veliki izazov, obzirom da brzo dovode do požara kojeg je gotovo nemoguće zaustaviti. To pokazuje činjenica da je nekoliko tjedana nakon požara na drugom brodu za prijevoz automobila Fremantle Highway, koji se dogodio ranije ove godine, jedno od električnih vozila još uvijek gorjelo kad su ga iznijeli s broda.
MOL navodi da će instalirati AI sustav koji je razvila izraelska tvrtka Captain’s Eye na 10 naručenih, novih brodova za prijevoz automobila na LNG pogon. Brodovi će ući u službu 2024., a razmatraju i ugradnju sustava na plovila koja su već u službi. MOL-ovo izvješće iz ožujka ove godine pokazalo je da trenutno u svojoj floti ima 96 brodova za prijevoz automobile, a planira doći do 120.
Izvještavaju da su u suradnji s tvrtkom Captain’s Eye proveli demonstracijske testove kako bi istražili mogućnosti AI sustava za detekciju dima. Ovi sustavi se već koriste za otkrivanje abnormalnosti u strojarnici i na palubi te su uvedeni na trgovačke brodove i druga plovila, uključujući jahte diljem svijeta.
Korištenje kamera u teretnim prostorima instalirano je na brodu za prijevoz automobila Onyx Ace, nosivosti 18.500 DWT, predstavljenom 2012., a ima kapacitet za otprilike 6.500 vozila. U suradnji s Captain’s Eye, MOL kaže da su višestruki testovi pokazali da je poboljšao funkcionalnost sustava i potvrdio njegovu učinkovitost, uključujući i uspješnu detekciju malih količina dima.
Sustav će analizirati slike s kamera koje će biti postavljene oko paluba na kojem se nalaze automobili. Kada otkrije abnormalnosti na slikama, sustav šalje upozorenje članovima posade na brodu i timu za upravljanje brodom na kopnu. MOL vjeruje da će sustav omogućiti bržu detekciju dima te da će slike pomoći posadi na brodu i timu na obali da brže reagiraju i upravljaju opasnostima od požara.
Osiguravateljska kompanija Allianz izdala je izvješće o analizi tržišta ranije ove godine navodeći požare kao jednu od stalnih opasnosti za pomorsku industriju i njezine osiguravatelje. Izračunali su da je 2022. bilo prijavljeno više od 200 požara, što je najveći broj posljednjeg desetljeća. Incidenti uzrokovani požarom, prema Allianzu, porasli su za 17 posto u 2022. i treći su najčešći uzrok incidenata u svijetu. Tijekom proteklih pet godina izvijestili su da su 64 broda potpuno izgorjela u požaru, piše The Maritime Executive.
MOL je istaknuo da nastavlja provoditi napredne mjere za sprječavanje požara u prostorima tereta na svojim brodovima za prijevoz automobila. Vjeruju da će sustav umjetne inteligencije pružiti još jedan alat za ranije otkrivanje potencijalnih opasnosti i odgovora njihovih posada prije nego što incident preraste u potencijalno katastrofalan gubitak.