Karta globalne pomorske trgovine mijenja se dok brodari i brodovlasnici ponovno procjenjuju alternativne rute za Panamski kanal, vodeni put koji čini 3% globalne trgovine i koji je u procesu prepolovljenja dnevnog tranzita zbog suše.
Analiza koju su proveli Oceanbolt i VesselsValue pokazuje razmjere stalnih preusmjeravanja brodova, pri čemu brodovima sada treba mnogo više vremena da stignu do svojih odredišta, prenosi Pomorstvo.info.
Gledajući alternativne rute, analiza pokazuje da nekoliko sektora bilježi najveću promet u ovom mjesecu od 2018. godine. To uključuje kontejnerske brodove koji idu preko Rta dobre nade i Sueskog kanala, dok je na jugu Magellanov prolaz primio više od 30 dodatnih brodova prošlog mjeseca u odnosu na isti period prošle godine.
Na samom Panamskom kanalu došlo je do jasne promjene u sastavu vrsta brodova koji prolaze. Postoji stvarna mogućnost da veliki tankeri neće moći prolaziti kroz Panamski kanal od početka sljedeće godine, a VLGC će vjerojatno biti prisiljeni napustiti međuoceanski plovni put.
Administratori kanala smanjit će broj tranzita na samo 18 tijekom sljedeća tri mjeseca, što će ostati do daljnjega.
Trenutačno će novijim Neopanamax brodovima prolaza biti manje od 8 dnevno, na kojima će uglavnom boraviti kontejnerski brodovi s povremenim brodovima za prijevoz plina.
“Veliki naftni tankeri više neće biti uključeni u ovu trgovinu. Neće moći planirati unaprijed kao što to rade kontejnerski brodovi i vjerojatno se neće moći natjecati za aukcijska mjesta,” rekao je u izvješću njujorški broker tankera Poten & Partners.
Što se tiče rasutog tereta, postoji sve veći konsenzus da će više velikih brodova tražiti alternativne rute umjesto da čekaju prolaz Panamskim kanalom.