O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

U devet mjeseci 2023., Luka Koper s petinom manjom dobiti

IZVORSEEbiz
IZVORSEEbiz

Grupa Luka Koper u devet je mjeseci zabilježila 47,5 milijuna eura čiste dobiti, što je 20 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju. S 233,9 milijuna eura prihodi su ostali približno na istoj razini. Iz tvrtke su rezultate ocijenili dobrima i dodali da je globalna logistička situacija još uvijek složena, prenosi SEEbiz.

Luka Kopar u odnosu na prethodnu godinu ostvarila je veće prihode zahvaljujući višim cijenama prekrcajnih usluga, većem brodskom prekrcaju kontejnera i automobila, većem obujmu usluga punjenja i pražnjenja kontejnera te ostalih dodatnih usluga za robu.

Međutim, prihodi od ležarina smanjeni su za 17,8 milijuna eura. Kako stoji u izvješću o poslovanju objavljenom na stranicama Ljubljanske burze, zbog smirivanja situacije na globalnom logističkom tržištu smanjilo se vrijeme zadržavanja kontejnera u skladištu.

Operativna dobit (EBIT) u devet mjeseci iznosila je 51,6 milijuna eura i bila je 22 posto niža na godišnjoj razini. Na pad su utjecali i rast troškova kao posljedica inflatornih pritisaka, rast broja zaposlenih te promijenjena struktura poslovanja, objasnili su.

U prvih devet mjeseci zabilježen je veći promet obje strateške grupe proizvoda. Prekrcano je 812.000 kontejnera, što je četiri posto više nego u 2022., te 692.600 automobila, što je 22 posto više nego u istom razdoblju 2022. Ukupni brodski promet, mjeren u tonama, bio je četiri posto manji u odnosu na isto razdoblje prošle godine, navodi SEEbiz.

Kako ističu, u prvih devet mjeseci svi financijski pokazatelji premašili su planirane pokazatelje za to razdoblje. Neto prihodi od prodaje veći su od planiranih za osam posto, prihodi od ležarina premašili su planirane za 38 posto, a EBIT je veći za 92 posto.

Prema planu, ostvarili su 27 posto veći promet automobila, dok je promet kontejnera zaostao za planom za jedan posto. Ukupni brodski promet, mjeren u tonama, bio je tri posto manji od planiranog.

Luka Koper je u devet mjeseci ostvarila 231,2 milijuna prihoda od prodaje, što je slično kao u istom lanjskom razdoblju, dok je neto dobit iznosila 45,8 milijuna eura, 21 posto manje.

Prema riječima Luke, početak godine bio je obećavajući u smislu oporavka gospodarstva. Situacija na energetskim tržištima se smirila, cijene energije pale. Kinesko tržište ponovno se otvorilo, ali je globalni gospodarski rast tijekom godine umjeren. Ojačao je utjecaj strože monetarne politike, okrenulo se povjerenje tvrtki i potrošača, a poslovno okruženje se urušilo.

Iako su međunarodne institucije predviđale jačanje gospodarske aktivnosti u drugoj polovici godine, oporavak u drugom i trećem tromjesečju bio je sporiji od predviđanja, pišu. Prognoze do kraja godine predviđaju spor i neujednačen rast te nastavak trenda pada cijena energenata.

Situacija u logistici na globalnoj razini i dalje je složena. Dolasci kontejnerskih brodova, kako na izravnim vezama s Dalekim istokom tako i s lukama na Mediteranu, povremeno su još uvijek netočni, a cijene kontejnerskih karata i dalje padaju.

Brodari za posljednje mjesece godine najavljuju smanjene usluge na relaciji Daleki istok – Europa, jer namjeravaju smanjiti kapacitet plovidbenog područja. Luke u Europi i dalje se suočavaju s velikim zasićenjem posebno terminalima za pretovar automobila.

U međuvremenu, moguće zaoštravanje sukoba na Bliskom istoku predstavlja dodatni rizik u pogledu logističkih rješenja za tokove robe koja se transportira Sueskim kanalom, istaknuli su u Luci Kopar.

Od investicija u prvih devet mjeseci u Luci su istaknuli uređenje skladišnih prostora na području kazete 5A te izgradnju novih pristaništa za hladnjače kontejnere. Do kraja 2023. godine očekuje se završetak još dvije velike investicije, a to su izgradnja novog vanjskog kamionskog terminala na ulazu Sermin te modernizacija sustava hlađenja i gašenja na spremnicima metanola.

U tijeku su i javni ugovori za provedbu investicija poput izgradnje 12. veza, skladišta 54 i solarnih elektrana te jaružanja podmorja i probnog prijenosa morskog sedimenta.

Luka je objavila i procjenu poslovanja u cijeloj 2023. godini te poslovni plan za 2024. godinu. Ovogodišnji prihodi od prodaje trebali bi iznositi 302,8 milijuna eura, što bi bilo tri posto manje nego lani, a neto dobit trebala bi se zaustaviti na 45,1 milijun eura, što bi bilo 39 posto manje nego lani.

Očekuje se da će se prihodi grupe sljedeće godine zaustaviti na 324,5 milijuna eura, što bi prema prognozi za ovu godinu predstavljalo rast od sedam posto. Očekivano povećanje prometa i rast prodajnih cijena doprinijet će većim prihodima, napisali su. Očekuje se da će neto operativna dobit Grupe Luka Koper u 2024. biti sedam posto veća od procjene za ovu godinu.

Središnji investicijski projekti u 2024. godini bit će vezani uz nastavak aktivnosti povećanja kapaciteta kontejnerskog terminala, izgradnju dodatnih.

Grupa Luka Koper u devet je mjeseci zabilježila 47,5 milijuna eura čiste dobiti, što je 20 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju. S 233,9 milijuna eura prihodi su ostali približno na istoj razini. Iz tvrtke su rezultate ocijenili dobrima i dodali da je globalna logistička situacija još uvijek složena, prenosi SEEbiz.

Luka Kopar u odnosu na prethodnu godinu ostvarila je veće prihode zahvaljujući višim cijenama prekrcajnih usluga, većem brodskom prekrcaju kontejnera i automobila, većem obujmu usluga punjenja i pražnjenja kontejnera te ostalih dodatnih usluga za robu.

Međutim, prihodi od ležarina smanjeni su za 17,8 milijuna eura. Kako stoji u izvješću o poslovanju objavljenom na stranicama Ljubljanske burze, zbog smirivanja situacije na globalnom logističkom tržištu smanjilo se vrijeme zadržavanja kontejnera u skladištu.

Operativna dobit (EBIT) u devet mjeseci iznosila je 51,6 milijuna eura i bila je 22 posto niža na godišnjoj razini. Na pad su utjecali i rast troškova kao posljedica inflatornih pritisaka, rast broja zaposlenih te promijenjena struktura poslovanja, objasnili su.

U prvih devet mjeseci zabilježen je veći promet obje strateške grupe proizvoda. Prekrcano je 812.000 kontejnera, što je četiri posto više nego u 2022., te 692.600 automobila, što je 22 posto više nego u istom razdoblju 2022. Ukupni brodski promet, mjeren u tonama, bio je četiri posto manji u odnosu na isto razdoblje prošle godine, navodi SEEbiz.

Kako ističu, u prvih devet mjeseci svi financijski pokazatelji premašili su planirane pokazatelje za to razdoblje. Neto prihodi od prodaje veći su od planiranih za osam posto, prihodi od ležarina premašili su planirane za 38 posto, a EBIT je veći za 92 posto.

Prema planu, ostvarili su 27 posto veći promet automobila, dok je promet kontejnera zaostao za planom za jedan posto. Ukupni brodski promet, mjeren u tonama, bio je tri posto manji od planiranog.

Luka Koper je u devet mjeseci ostvarila 231,2 milijuna prihoda od prodaje, što je slično kao u istom lanjskom razdoblju, dok je neto dobit iznosila 45,8 milijuna eura, 21 posto manje.

Prema riječima Luke, početak godine bio je obećavajući u smislu oporavka gospodarstva. Situacija na energetskim tržištima se smirila, cijene energije pale. Kinesko tržište ponovno se otvorilo, ali je globalni gospodarski rast tijekom godine umjeren. Ojačao je utjecaj strože monetarne politike, okrenulo se povjerenje tvrtki i potrošača, a poslovno okruženje se urušilo.

Iako su međunarodne institucije predviđale jačanje gospodarske aktivnosti u drugoj polovici godine, oporavak u drugom i trećem tromjesečju bio je sporiji od predviđanja, pišu. Prognoze do kraja godine predviđaju spor i neujednačen rast te nastavak trenda pada cijena energenata.

Situacija u logistici na globalnoj razini i dalje je složena. Dolasci kontejnerskih brodova, kako na izravnim vezama s Dalekim istokom tako i s lukama na Mediteranu, povremeno su još uvijek netočni, a cijene kontejnerskih karata i dalje padaju.

Brodari za posljednje mjesece godine najavljuju smanjene usluge na relaciji Daleki istok – Europa, jer namjeravaju smanjiti kapacitet plovidbenog područja. Luke u Europi i dalje se suočavaju s velikim zasićenjem posebno terminalima za pretovar automobila.

U međuvremenu, moguće zaoštravanje sukoba na Bliskom istoku predstavlja dodatni rizik u pogledu logističkih rješenja za tokove robe koja se transportira Sueskim kanalom, istaknuli su u Luci Kopar.

Od investicija u prvih devet mjeseci u Luci su istaknuli uređenje skladišnih prostora na području kazete 5A te izgradnju novih pristaništa za hladnjače kontejnere. Do kraja 2023. godine očekuje se završetak još dvije velike investicije, a to su izgradnja novog vanjskog kamionskog terminala na ulazu Sermin te modernizacija sustava hlađenja i gašenja na spremnicima metanola.

U tijeku su i javni ugovori za provedbu investicija poput izgradnje 12. veza, skladišta 54 i solarnih elektrana te jaružanja podmorja i probnog prijenosa morskog sedimenta.

Luka je objavila i procjenu poslovanja u cijeloj 2023. godini te poslovni plan za 2024. godinu. Ovogodišnji prihodi od prodaje trebali bi iznositi 302,8 milijuna eura, što bi bilo tri posto manje nego lani, a neto dobit trebala bi se zaustaviti na 45,1 milijun eura, što bi bilo 39 posto manje nego lani.

Očekuje se da će se prihodi grupe sljedeće godine zaustaviti na 324,5 milijuna eura, što bi prema prognozi za ovu godinu predstavljalo rast od sedam posto. Očekivano povećanje prometa i rast prodajnih cijena doprinijet će većim prihodima, napisali su. Očekuje se da će neto operativna dobit Grupe Luka Koper u 2024. biti sedam posto veća od procjene za ovu godinu.

Središnji investicijski projekti u 2024. godini bit će vezani uz nastavak aktivnosti povećanja kapaciteta kontejnerskog terminala, izgradnju dodatnih.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here