O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Havarija kod Grčke: Teretni brod potonuo, potraga za članovima posade

Grčka obalna straža je izvijestila da je bulker pod zastavom Komora, koji je imao povijest ozbiljnih nedostataka u inspekciji, potonuo kod otoka Lezbosa, piše The Maritime Executive.

U nedjelju ujutro, brod Raptor plovio je iz egipatske luke El Dekheila prema Istanbulu, prevozeći 6.000 tona soli. Oko 07:00 sati, dok je prolazio oko pet nautičkih milja jugozapadno od Lezbosa, prijavio je mehanički kvar. U 08:20, posada je uputila poziv za pomoć i izvijestila da se brod počeo naginjati, a ubrzo nakon toga nestao je s radara obalnih nadzornih službi.

Na brodu je bilo 14 članova posade, državljani Sirije, Indije i Egipta. Jedan član posade, Egipćanin, spašen je iz vode. Preživjeli je bio dobrog zdravlja, ali u stanju šoka, rekli su dužnosnici za AFP.

Pronađen je jedan preminuli član posade.

Potraga za preostalim članovima posade je u tijeku. Spašavanje se odvija po izazovnim uvjetima zbog olujnog vjetra. Upozorenje na jaku oluju bilo je na snazi za Egejsko more, povezano s “Olujom Bettina”, koja je u Grčku tijekom vikenda donijela vjetrove jačine 10 čvorova.

Raptor je bio teretni brod nosivosti 6.300 tona, opremljen yard-and-stay sistemom, izgrađen 1984. godine. Nedavne fotografije pokazuju da je navedeni sistem uklonjen u nekom trenutku nakon 2014. Imao je povijest nedostataka u inspekciji, uključujući čak 65 problema zabilježenih tijekom 18-dnevnog zadržavanja u Rumunjskoj u kolovozu 2023.

Dužnosnici u Tulcei pronašli su greške na cijelom brodu, poput nedostajućeg certifikata za brodske časnike, nepravilnosti u MARPOL-u, pokvarenog generatora za hitne slučajeve, nedostatak opreme za gašenje požara, neispravan EPIRB, istekle karte, pokvaren HF radio, “probušene” pregrade, “probijen” trup, te ostalo.

Izvor: Equasis / The Maritime Executive

Prije tri godine inspekcija u Turskoj otkrila je slične probleme, ističe The Maritime Executive.

Sjedište vlasnika broda nalazi se u Egiptu, a tvrtka posjeduje još dva broda za prijevoz tereta. Poput Raptora, oba su pri kraju svog četvrtog desetljeća u službi i oba su zadržana u posljednje tri godine, prema evidenciji tvrtke Equasis.

Drugo plovilo navedenog vlasnika, Manassa Moon M, zadržano je zbog napuknutih brodskih pregrada, neispravnih vodonepropusnih vrata i korodiranih ventilacijskih sustava u Pireju u kolovozu 2023. Moon M se također pokvario u Dardanelima 2022., što je zahtijevalo intervenciju tegljača.

Grčka obalna straža je izvijestila da je bulker pod zastavom Komora, koji je imao povijest ozbiljnih nedostataka u inspekciji, potonuo kod otoka Lezbosa, piše The Maritime Executive.

U nedjelju ujutro, brod Raptor plovio je iz egipatske luke El Dekheila prema Istanbulu, prevozeći 6.000 tona soli. Oko 07:00 sati, dok je prolazio oko pet nautičkih milja jugozapadno od Lezbosa, prijavio je mehanički kvar. U 08:20, posada je uputila poziv za pomoć i izvijestila da se brod počeo naginjati, a ubrzo nakon toga nestao je s radara obalnih nadzornih službi.

Na brodu je bilo 14 članova posade, državljani Sirije, Indije i Egipta. Jedan član posade, Egipćanin, spašen je iz vode. Preživjeli je bio dobrog zdravlja, ali u stanju šoka, rekli su dužnosnici za AFP.

Pronađen je jedan preminuli član posade.

Potraga za preostalim članovima posade je u tijeku. Spašavanje se odvija po izazovnim uvjetima zbog olujnog vjetra. Upozorenje na jaku oluju bilo je na snazi za Egejsko more, povezano s “Olujom Bettina”, koja je u Grčku tijekom vikenda donijela vjetrove jačine 10 čvorova.

Raptor je bio teretni brod nosivosti 6.300 tona, opremljen yard-and-stay sistemom, izgrađen 1984. godine. Nedavne fotografije pokazuju da je navedeni sistem uklonjen u nekom trenutku nakon 2014. Imao je povijest nedostataka u inspekciji, uključujući čak 65 problema zabilježenih tijekom 18-dnevnog zadržavanja u Rumunjskoj u kolovozu 2023.

Dužnosnici u Tulcei pronašli su greške na cijelom brodu, poput nedostajućeg certifikata za brodske časnike, nepravilnosti u MARPOL-u, pokvarenog generatora za hitne slučajeve, nedostatak opreme za gašenje požara, neispravan EPIRB, istekle karte, pokvaren HF radio, “probušene” pregrade, “probijen” trup, te ostalo.

Izvor: Equasis / The Maritime Executive

Prije tri godine inspekcija u Turskoj otkrila je slične probleme, ističe The Maritime Executive.

Sjedište vlasnika broda nalazi se u Egiptu, a tvrtka posjeduje još dva broda za prijevoz tereta. Poput Raptora, oba su pri kraju svog četvrtog desetljeća u službi i oba su zadržana u posljednje tri godine, prema evidenciji tvrtke Equasis.

Drugo plovilo navedenog vlasnika, Manassa Moon M, zadržano je zbog napuknutih brodskih pregrada, neispravnih vodonepropusnih vrata i korodiranih ventilacijskih sustava u Pireju u kolovozu 2023. Moon M se također pokvario u Dardanelima 2022., što je zahtijevalo intervenciju tegljača.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video