O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Istraga pokazala: Teretni brod se nasukao jer je pijani časnik spavao na straži

Ogranak za istraživanje pomorskih nesreća Ujedinjenog Kraljevstva (MAIB) objavio je jučer izvješće u kojem se istražuje slučaj nasukanog teretnog broda na zapadnoj obali Škotske 2021. godine.

U izvještaju su identificirani problemi broda koji uključuju činjenicu da je časnik na straži vjerojatno bio pijan i spavao kada se brod nasukao, kao i probleme krivotvorenja zapisa i onesposobljavanja alarma na mostu broda. Naveli su da je lokalna kontrolna stanica također bila preopterećena i ometena drugim dužnostima.

Zaključci su dovoljno alarmantni, stoga je MAIB uputio svoje specifične preporuke njemačkoj brodarskoj tvrtki, Briese Schiffahrts i Agenciji za pomorsku i obalnu stražu, te upozorio na opasnosti “zaobilaženja mjera zaštite plovidbe”. Pozivaju vlasnike i upravitelje brodova da izvrše detaljne i precizne preglede držanja straže i navigacijskih sustava, ističući u izvješću česta kršenja ili krivotvorenje zapisa. Problem brodova koji zanemaruju izviđanje noću i u situacijama slabe vidljivosti, pojavljuje se i u drugim slučajevima, primjerice kobni sudar brodova Scot Carrier i Karin Høj u Sjevernom moru u prosincu 2021.

Pročitajte više: Najnovije informacije: Hrvatski pomorac pušten na slobodu, stižu novi detalji o nesreći

Izvješće na 46 stranica detaljno opisuje istragu nasukavanja BBC Marmare, višenamjenskog broda za rasuti teret od 5.344 GT, izgrađenog 2010. i registriranog u Portugalu. U pravilu bi na brodu trebala biti posada od 12 članova, no brod je imao odgovarajuće osoblje od 11 ruskih i ukrajinskih državljana te jednog Nijemca.

Brod je isplovio iz Irske 23. srpnja 2021., noseći 1.407 metričkih tona armiranobetonskih greda i plovio je prema Škotskoj. Odobrena ruta zahtijevala je da brod plovi škotskom obalom do luke Scrabster na sjevernoj strani.

Navečer 24. srpnja, drugi časnik, 37-godišnji Ukrajinac koji je radio za kompaniju Briese od 2014., bio je u kabini zajedno s još dvojicom kolega. Kasnije je priznao da je pio pivo i Jagermeister, njemačko piće koje sadrži 35 posto alkohola, tri sata prije straže. Nešto prije ponoći otišao je na most i obavio primopredaju i razgovor s masterom broda prije preuzimanja straže. Izvješće ne govori o tome je li master primijetio bilo kakve znakove pijenja alkohola.

Piće, međutim, tu nije stalo. Ubrzo nakon što je počela njegova straža, dvojica kolega su mu se pridružili na mostu broda i pili su pivo. Prema izvješću, razgovarali su i puštali glazbu.

Ubrzo nakon 2 sata ujutro, BBC Marmara je prekoračio planiranu promjenu kursa, zbog čega su se oglasili elektronički prikaz karata (ECDIS) i Information System alarm koji je zvonio 15 puta prije nego što je izvršena korekcija kursa. Otprilike 40 minuta kasnije, plovilo je propustilo poziv stanice za praćenje prometa, a u 03:30h, ECDIS-ov look ahead alarm se uključio. Plovilo se kretalo brzinom od 11,2 čvora i dvije minute kasnije nasukalo se uzrokujući ono što MAIB opisuje kao “značajnu štetu”. Pregledom broda je utvrđeno probijanje pramčanog propelera i forepeak tanka.

Foto: MAIB report / The Maritime Executive

Tijekom istrage, pregledom snimke brodskog snimača podataka, u 02:48h čulo se “glasno hrkanje” koje se nastavilo povremeno dok je plovilo prelazilo planiranu putanju. Unatoč Brieseovoj pisanoj politici koja kaže da je promatranje obavezno tijekom mraka i ograničene vidljivosti, otkrili su da je časnik bio sam na mostu osim kratkog razdoblja kada se družio. Također su primijetili da politika brodske kompanije zabranjuje konzumaciju pića iznad 19 posto alkohola.

MAIB piše u izvješću: “Postala je prihvaćena praksa na brodu krivotvoriti dokumentaciju kako bi se zadovoljili zahtjevi države luke, države zastave pod kojom brod plovi, te interne revizije i inspekcije.” Također su otkrili da je posada smatrala Alarmni sustav navigacijske straže na mostu “nezgodnom smetnjom” i često su ga onesposobljavali, kao i postavljali “neprikladna” ograničenja na ECDIS.

Na ova saznanja reagirali su vlasnik broda i Agencija za pomorstvo i obalnu stražu poduzimajući konkretne mjere. MAIB međutim poziva na studiju kadrovskih pitanja i utjecaja zadataka za MCA, dok poziva Briese da provede napore u pogledu resursa posade te da pregleda i implementira alate za osiguranje upravljanja. U isto vrijeme upozoravaju širu industriju da ovaj i drugi slični slučajevi naglašavaju potrebu pridržavanja mjera zaštite plovidbe.

Ogranak za istraživanje pomorskih nesreća Ujedinjenog Kraljevstva (MAIB) objavio je jučer izvješće u kojem se istražuje slučaj nasukanog teretnog broda na zapadnoj obali Škotske 2021. godine.

U izvještaju su identificirani problemi broda koji uključuju činjenicu da je časnik na straži vjerojatno bio pijan i spavao kada se brod nasukao, kao i probleme krivotvorenja zapisa i onesposobljavanja alarma na mostu broda. Naveli su da je lokalna kontrolna stanica također bila preopterećena i ometena drugim dužnostima.

Zaključci su dovoljno alarmantni, stoga je MAIB uputio svoje specifične preporuke njemačkoj brodarskoj tvrtki, Briese Schiffahrts i Agenciji za pomorsku i obalnu stražu, te upozorio na opasnosti “zaobilaženja mjera zaštite plovidbe”. Pozivaju vlasnike i upravitelje brodova da izvrše detaljne i precizne preglede držanja straže i navigacijskih sustava, ističući u izvješću česta kršenja ili krivotvorenje zapisa. Problem brodova koji zanemaruju izviđanje noću i u situacijama slabe vidljivosti, pojavljuje se i u drugim slučajevima, primjerice kobni sudar brodova Scot Carrier i Karin Høj u Sjevernom moru u prosincu 2021.

Pročitajte više: Najnovije informacije: Hrvatski pomorac pušten na slobodu, stižu novi detalji o nesreći

Izvješće na 46 stranica detaljno opisuje istragu nasukavanja BBC Marmare, višenamjenskog broda za rasuti teret od 5.344 GT, izgrađenog 2010. i registriranog u Portugalu. U pravilu bi na brodu trebala biti posada od 12 članova, no brod je imao odgovarajuće osoblje od 11 ruskih i ukrajinskih državljana te jednog Nijemca.

Brod je isplovio iz Irske 23. srpnja 2021., noseći 1.407 metričkih tona armiranobetonskih greda i plovio je prema Škotskoj. Odobrena ruta zahtijevala je da brod plovi škotskom obalom do luke Scrabster na sjevernoj strani.

Navečer 24. srpnja, drugi časnik, 37-godišnji Ukrajinac koji je radio za kompaniju Briese od 2014., bio je u kabini zajedno s još dvojicom kolega. Kasnije je priznao da je pio pivo i Jagermeister, njemačko piće koje sadrži 35 posto alkohola, tri sata prije straže. Nešto prije ponoći otišao je na most i obavio primopredaju i razgovor s masterom broda prije preuzimanja straže. Izvješće ne govori o tome je li master primijetio bilo kakve znakove pijenja alkohola.

Piće, međutim, tu nije stalo. Ubrzo nakon što je počela njegova straža, dvojica kolega su mu se pridružili na mostu broda i pili su pivo. Prema izvješću, razgovarali su i puštali glazbu.

Ubrzo nakon 2 sata ujutro, BBC Marmara je prekoračio planiranu promjenu kursa, zbog čega su se oglasili elektronički prikaz karata (ECDIS) i Information System alarm koji je zvonio 15 puta prije nego što je izvršena korekcija kursa. Otprilike 40 minuta kasnije, plovilo je propustilo poziv stanice za praćenje prometa, a u 03:30h, ECDIS-ov look ahead alarm se uključio. Plovilo se kretalo brzinom od 11,2 čvora i dvije minute kasnije nasukalo se uzrokujući ono što MAIB opisuje kao “značajnu štetu”. Pregledom broda je utvrđeno probijanje pramčanog propelera i forepeak tanka.

Foto: MAIB report / The Maritime Executive

Tijekom istrage, pregledom snimke brodskog snimača podataka, u 02:48h čulo se “glasno hrkanje” koje se nastavilo povremeno dok je plovilo prelazilo planiranu putanju. Unatoč Brieseovoj pisanoj politici koja kaže da je promatranje obavezno tijekom mraka i ograničene vidljivosti, otkrili su da je časnik bio sam na mostu osim kratkog razdoblja kada se družio. Također su primijetili da politika brodske kompanije zabranjuje konzumaciju pića iznad 19 posto alkohola.

MAIB piše u izvješću: “Postala je prihvaćena praksa na brodu krivotvoriti dokumentaciju kako bi se zadovoljili zahtjevi države luke, države zastave pod kojom brod plovi, te interne revizije i inspekcije.” Također su otkrili da je posada smatrala Alarmni sustav navigacijske straže na mostu “nezgodnom smetnjom” i često su ga onesposobljavali, kao i postavljali “neprikladna” ograničenja na ECDIS.

Na ova saznanja reagirali su vlasnik broda i Agencija za pomorstvo i obalnu stražu poduzimajući konkretne mjere. MAIB međutim poziva na studiju kadrovskih pitanja i utjecaja zadataka za MCA, dok poziva Briese da provede napore u pogledu resursa posade te da pregleda i implementira alate za osiguranje upravljanja. U isto vrijeme upozoravaju širu industriju da ovaj i drugi slični slučajevi naglašavaju potrebu pridržavanja mjera zaštite plovidbe.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here