Već dugo kuha na “brodskoj liniji” između stanovnika šibenskih otoka Zlarina i Prvića i brodara Jadrolinije odnosno Agencije za obalni linijski promet oko ne-pristajanja aktualnog broda Lara koji drži liniju 505 na relaciji Šibenik – Zlarin – Prvić Luka – Prvić Šepurina – Vodice i natrag.
Da ne ponavljamo napisano – idemo s pričom dalje.
U jednoj od nedavnih prilika – a bila je velika kiša i, govore Prvićani, niti veliki vjetar niti velika plima – Lara nije pristala za prvinsku rivu u Luci, navodi Otvoreno more.
Predsjednica MO Prvić Luke Jagoda Bokulić Junek govori:
Loše stanje oko pristajanja broda počelo je već s početkom loših meteoroloških prilika, a košmari su se počeli redati jedan za drugim. Sve dok toga dana, prije desetak dana, nije nastao baš incident u kojem su ljudi vikali a mjesni trgovac pobacao kruh u more. Taj je dan zaista samo padala kiša, nije bilo velikog vitra a ni plime, pajeti su bili na rivi i – napominjem po nama, stanovnicima koji imaju iskustva jer tu žive- brod bi inače pristao. Taj put ponovno- nije.
I to je bio okidač.
Toga dana jedan 71-godišnji Lučanin morao je u grad zbog holter aparata no samo je dobro pokisao, uhvatio upalu pluća i umro. U trenutku kad nastaje ovaj tekst bit će sahranjen u svom mistu.
– Čovjek je bio bolestan i nije, naravno, presudio holter niti tadašnji nedolazak broda, nego upala pluća koju je nakon toga dobio i- evo! Danas u kapsi stiže na otok, skoro će sahrana pa žurim- kaže Jagoda Bokulić Junek.
Nažalost, poklopilo se – govori predsjednica MO Prvić objašnjavajući što je sve bio neposredni okidač da Mjesni odbor krene u akciju i pokuša stati na kraj ovakvu stanju.
I stali su.
Tražili su hitan sastanak s predstavnicima Jadrolinije, Agencije za obalni linijski promet i Gradom Vodice, na sastanku su iz Rijeke bila tri Jadrolinijina predstavnika, a podršku je dao i gradonačelnik Vodica Ante Cukrov Desto koji kaže:
– Dogovoreno je da Lara bude zamjenjena drugim brodom, a Grad Vodice će, s nadležnim Ministarstvom i Lučkom upravom financirati preuređenje glave rive kako bi i veći brodovi mogli normalno pristajati.
Do tada, usvojeno je i traženje Lučana da brod pristaje po potrebi i s unutrašnje strane rive u periodu od 1. studenoga do 31. ožujka dok još ne funkcionira privezište za jahte. Za to još čekaju potrebne suglasnosti.
-Također- govori Jagoda Bokulić Junek – tražili smo da brod u Luci pristaje i kad nema putnika za Luku. Zatim, ako se vidi da brod zaista ne može pristati u Luci, da s broda čim izađe iz Kanala sv. Ante obavijeste agenta u Luci kako bi mještani imali dovoljno vremena pješke otići do Šepurine i ukrcati se u brod. To treba javiti i u Mjesni odbor a mi ćemo staviti na FB – govori agilna Jagoda Bokulić Junek.
Jer, nedavno se dogodilo i ovo: ne očekujući pristajanje u Luci, ljudi su krenuli pješke u Šepurinu, među njima i predsjednica Mjesnog odbora:
– U putu, ljudi su me molili da nazovem brod i zamolim da ih čeka jer sve je naposljetku bilo na knap. Ja sam sa službenog broja nazvala službeni broj kapetana s tom molbom. On je počeo strašno vikati na mene, derao se da on neće nikoga čekati, i da tko je rekao da neće pristati u Luci…Molila sam da ljude pričeka, kao što mi, i to jako, jako dugo, čekamo na brod koji nenormalno kasni u ljetnim mjesecima.. On se samo nastavio derati na mene, ali, ljudi su uspjeli stići… Eto, tako je sve to kuhalo danima i tjednima ove zime a onda se dogodio taj incidant s bacanjem kruha u more i svime što se tada događalo, dogodio se zatim i sastanak koji smo tražili s Gradom i Jadrolinijom čiji su predstavnici napokon dobro shvatili u kakvom smo problemu. Dogodila se napokon i neka “dobra vibra” među nama…
Evo što su tom prilikom dogovorili: da Lara s istekom godine ili početkom nove bude zamjenjena Premudom, da će posebnu pažnju posvetiti i dogovore postići sa zapovjednicima broda osobito ako bude trebalo pristajati s unutarnje strane lučke rive – dok se ne rekonstruira glava rive i ne produži na 37 metara kako bi brod mogao normalno pristajati.
Trebalo je, naprosto, nekome prekipjeti- u ovom slučaju stanovnicima Prvić Luke- pa da prijevoznik Jadrolinija i nadležna Agencija za obalni linijski promet shvate nešto tako lako shvatljivo i naprosto-neodrživo.
Pa nisu otočani stoka sitnog zuba koju može strići kako kome padne napamet- a po mnogo čemu često jesu.
Bilo je jasno da se ništa neće postići bez ovakve jedne pobune- kamo sreće da su se otoci udružili u njoj i možda još sveobuhvatnije riješili ovaj problem čiji je sastavni dio svakako i Zlarin.
No nisu, pa je sve- barem za sebe- riješila malena Prvić Luka.
Zašto u ovoj državi ponešto ipak profunkcionira samo na pogon “pobune”? – pitaju se ljudi u očekivanju da će u ovoj epizodi ipak biti ispravljene neke nepravde i neodrživa stanja.