O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Porinut prvi tegljač s pogonom na vodik na svijetu

Luka Antwerpen-Bruges i belgijski CMB.TECH porinuli su prvi tegljač s pogonom na vodik na svijetu, Hydrotug 1, piše Splash247. Radi se o trenutno najvećem brodu koji može raditi isključivo na vodik, a koristit će se i kao testno plovilo pokazujući potencijal vodika kao brodskog goriva.

Hydrotug 1 prvi je tegljač na svijetu kojeg pokreću motori s unutarnjim izgaranjem koji koriste vodik u kombinaciji s tradicionalnim gorivom. To je prvo plovilo koje koristi BeHydro V12 srednje brze dual fuel motore, svaki jačine dva megavata, s najnovijim EU Stage V emisijama. S ovim motorima brod koristi čista goriva, što rezultira ukupnim smanjenjem od 65% tradicionalne potrošnje goriva i povezanih emisija u ukupnom ciklusu tegljača, navodi Splash247. Hydrotug 1 može pohraniti 415 kg stlačnog vodika u šest spremnika instaliranih na palubi.

Foto: CMB.TECH / gCaptain

Hydrotug 1 još je jedan veliki korak prema brodarstvu s nultom emisijom ugljika i dokaz je da postoji živahna industrija energetske tranzicije u Antwerpenu, Belgiji i Europi”, rekao je Alexander Saverys, izvršni direktor CMB.TECH-a.

Projekt je prvi put najavljen 2019. godine, a narudžba za izgradnju tegljača otišla je u brodogradilište Armón u Španjolskoj gdje je porinut 16. svibnja 2022. Prije godinu dana prebacili su brod u Belgiju, odabravši luku Oostende jer je već imala postrojenja za vodik, s obzirom na to da je to matična luka za Hydrocat 48 tvrtke CMB.TECH, prvi brod za transfer posade s pogonom na vodik, piše The Maritime Executive.

Tamo je tegljač prolazio opremanje, uključujući ugradnju njegovih jedinstvenih motora i početno testiranje, prije nego što je stigao u Antwerpen 23. listopada.

“Vodik je jedan od ključeva gospodarstva i društva s minimalnim utjecajem na okoliš. Kao takav jedno je od goriva budućnosti. Luka Antwerpen-Bruges ima za cilj u potpunosti razviti svoj potencijal, obvezujući se kao aktivni pionir u gospodarstvu vodika na europskoj razini,” rekao je izvršni direktor luke Antwerpen-Bruges, Jacques Vandermeiren.

Izvršni direktor lučke uprave Jacques Vandermeiren ističe da je luka sa svojim raznolikim ekosustavom i operacijama “idealna testna platforma” za ovu tehnologiju. Nakon što je proteklih nekoliko mjeseci proveo u Antwerpenu podvrgavajući se konačnom testiranju i certificiranju od strane Lloyd’sa, brod poznat kao Hydrotug 1 bit će u punoj funkciji u luci 2024. godine.

Međutim, luka Antwerpen-Bruges još uvijek istražuje niz novih tehnologija dok nastoji pronaći najbolja rješenja za dekarbonizaciju lučkih operacija. Primjerice, 2024. godine u rad puštaju i prvi tegljač s pogonom na metanol, ističe The Maritime Executive.

Foto: Port of Antwerp-Bruges / The Maritime Executive

Luka Antwerpen-Bruges i belgijski CMB.TECH porinuli su prvi tegljač s pogonom na vodik na svijetu, Hydrotug 1, piše Splash247. Radi se o trenutno najvećem brodu koji može raditi isključivo na vodik, a koristit će se i kao testno plovilo pokazujući potencijal vodika kao brodskog goriva.

Hydrotug 1 prvi je tegljač na svijetu kojeg pokreću motori s unutarnjim izgaranjem koji koriste vodik u kombinaciji s tradicionalnim gorivom. To je prvo plovilo koje koristi BeHydro V12 srednje brze dual fuel motore, svaki jačine dva megavata, s najnovijim EU Stage V emisijama. S ovim motorima brod koristi čista goriva, što rezultira ukupnim smanjenjem od 65% tradicionalne potrošnje goriva i povezanih emisija u ukupnom ciklusu tegljača, navodi Splash247. Hydrotug 1 može pohraniti 415 kg stlačnog vodika u šest spremnika instaliranih na palubi.

Foto: CMB.TECH / gCaptain

Hydrotug 1 još je jedan veliki korak prema brodarstvu s nultom emisijom ugljika i dokaz je da postoji živahna industrija energetske tranzicije u Antwerpenu, Belgiji i Europi”, rekao je Alexander Saverys, izvršni direktor CMB.TECH-a.

Projekt je prvi put najavljen 2019. godine, a narudžba za izgradnju tegljača otišla je u brodogradilište Armón u Španjolskoj gdje je porinut 16. svibnja 2022. Prije godinu dana prebacili su brod u Belgiju, odabravši luku Oostende jer je već imala postrojenja za vodik, s obzirom na to da je to matična luka za Hydrocat 48 tvrtke CMB.TECH, prvi brod za transfer posade s pogonom na vodik, piše The Maritime Executive.

Tamo je tegljač prolazio opremanje, uključujući ugradnju njegovih jedinstvenih motora i početno testiranje, prije nego što je stigao u Antwerpen 23. listopada.

“Vodik je jedan od ključeva gospodarstva i društva s minimalnim utjecajem na okoliš. Kao takav jedno je od goriva budućnosti. Luka Antwerpen-Bruges ima za cilj u potpunosti razviti svoj potencijal, obvezujući se kao aktivni pionir u gospodarstvu vodika na europskoj razini,” rekao je izvršni direktor luke Antwerpen-Bruges, Jacques Vandermeiren.

Izvršni direktor lučke uprave Jacques Vandermeiren ističe da je luka sa svojim raznolikim ekosustavom i operacijama “idealna testna platforma” za ovu tehnologiju. Nakon što je proteklih nekoliko mjeseci proveo u Antwerpenu podvrgavajući se konačnom testiranju i certificiranju od strane Lloyd’sa, brod poznat kao Hydrotug 1 bit će u punoj funkciji u luci 2024. godine.

Međutim, luka Antwerpen-Bruges još uvijek istražuje niz novih tehnologija dok nastoji pronaći najbolja rješenja za dekarbonizaciju lučkih operacija. Primjerice, 2024. godine u rad puštaju i prvi tegljač s pogonom na metanol, ističe The Maritime Executive.

Foto: Port of Antwerp-Bruges / The Maritime Executive

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video