O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zbog situacije u Crvenom moru cijene kontejnera skočile i do 10.000 dolara

IZVORSEEbiz
IZVORSEEbiz

Uz nastavak preusmjeravanja na Crvenom moru od strane brodarskih kompanija, uključujući Maersk, usred rizika od napada Hutija, globalni logistički menadžeri suočeni su s rastom cijena oceanskog i zračnog prijevoza i samog tereta, javlja CNBC, a prenosi Seebiz.

Taj se rast vidi kao prijetnja globalnom opskrbnom lancu nakon tri burne godine inflatornih pritisaka i odgoda uzrokovanih pandemijom Covid-19, za koje se nedavno činilo da su konačno pobijeđeni.

Gornja granica cijena prekooceanskog prijevoza skočila je u četvrtak za nekoliko sati kao rezultat većeg broja brodova koji su skrenuli svoju rutu s Crvenog mora. CNBC je doznao da su menadžeri logistike citirali prekooceansku vozarinu od 10.000 USD po kontejneru od 40 stopa od Šangaja do Ujedinjenog Kraljevstva. Prošlog tjedna cijene su bile 1.900 USD za kontejner od 20 stopa, do 2.400 USD za kontejner od 40 stopa. Cijene kamiona na Bliskom istoku koje se sada navode više su nego dvostruko veće.

Alan Baer, glavni izvršni direktor OL USA, kaže za CNBC da dok se cijene brzo prilagođavaju i prekooceanski prijevoznici rade na nadoknadi dodatnih troškova preusmjeravanja svojih brodova, ove goleme skokove u stopama treba razjasniti jer brodarska zajednica uvoznika i izvoznika, zajedno s državnim regulatorima nastoje bolje razumjeti sveukupne pokretače ovih velikih povećanja.

“Tijekom Covida imali smo sporiji rast cijena prijevoza zbog utjecaja pandemije na globalni lanac opskrbe”, rekao je Baer. “Ovdje doživljavamo da brodovi preusmjeravaju svoje rute, no, bez obzira na to, u određenim trgovačkim pravcima vidite da vozarine rastu između 100 i 300 posto. Čini se da ovo nije u potpunosti potaknuto promjenama u ponudi i potražnji.”

Od četvrtka ujutro, 158 brodova se preusmjerava iz Crvenog mora prevozeći više od 2,1 milijuna teretnih kontejnera, rekao je Kuehne + Nagel za CNBC. Vrijednost ovog tereta na temelju procjena MDS Transmodal od 50.000 USD po kontejneru iznosi 105 milijardi USD.

Napadima se ne nazire skori kraj.

IKEA je među tvrtkama koje su navele da će preusmjeravanje trgovine utjecati na dostupnost proizvoda. Za CNBC je rečeno da, iako ne posjeduje nikakve kontejnerske brodove, surađuje s transportnim partnerima na upravljanju pošiljkama i osiguravanju sigurnosti ljudi koji rade u lancu vrijednosti IKEA-e, navodi SEEbiz.

“Ono što za sada možemo podijeliti jest da će situacija u Sueskom kanalu rezultirati kašnjenjima i može uzrokovati ograničenja dostupnosti određenih IKEA proizvoda”, rekao je glasnogovornik IKEA-e. “Ovo je naš glavni prioritet. U međuvremenu procjenjujemo druge opcije opskrbe kako bismo osigurali dostupnost naših proizvoda i nastavljamo pomno pratiti situaciju u budućnosti.”

Francuska tvrtka za proizvodnju mliječnih i biljnih proizvoda Danone osporava izvješća o utjecajima na njegov opskrbni lanac, a glasnogovornik je CNBC-u poslao e-poruku: “Nije zabilježen značajan kratkoročni utjecaj na aktivnost Danonea. Pomno pratimo situaciju u odnosu s našim dobavljačima i partnerima. Nećemo davati daljnje komentare.”

Plovila se kreću globalnim vodenim rutama, a kontejneri iz cijelog svijeta mogu biti na jednom plovilu kao rezultat različitih luka koje će plovilo posjetiti na svojoj ruti. Stoga, kada brod kasni zbog promjene rute, to znači da su svi pošiljatelji iz mnoštva zemalja koji imaju teret na tom brodu ili čekaju da brod preuzme njihove kontejnere suočeni s kašnjenjima, ističe SEEbiz.

Iako upravitelji logistike nemaju kontrolu nad kontejnerima koji se trenutno nalaze na preusmjerenim brodovima, oni imaju kontrolu nad kontejnerima koji se ne preuzimaju u europskim ili bliskoistočnim lukama i uvoznim kontejnerima u Aziji koji se spremaju za utovar na brodove.

Uz nastavak preusmjeravanja na Crvenom moru od strane brodarskih kompanija, uključujući Maersk, usred rizika od napada Hutija, globalni logistički menadžeri suočeni su s rastom cijena oceanskog i zračnog prijevoza i samog tereta, javlja CNBC, a prenosi Seebiz.

Taj se rast vidi kao prijetnja globalnom opskrbnom lancu nakon tri burne godine inflatornih pritisaka i odgoda uzrokovanih pandemijom Covid-19, za koje se nedavno činilo da su konačno pobijeđeni.

Gornja granica cijena prekooceanskog prijevoza skočila je u četvrtak za nekoliko sati kao rezultat većeg broja brodova koji su skrenuli svoju rutu s Crvenog mora. CNBC je doznao da su menadžeri logistike citirali prekooceansku vozarinu od 10.000 USD po kontejneru od 40 stopa od Šangaja do Ujedinjenog Kraljevstva. Prošlog tjedna cijene su bile 1.900 USD za kontejner od 20 stopa, do 2.400 USD za kontejner od 40 stopa. Cijene kamiona na Bliskom istoku koje se sada navode više su nego dvostruko veće.

Alan Baer, glavni izvršni direktor OL USA, kaže za CNBC da dok se cijene brzo prilagođavaju i prekooceanski prijevoznici rade na nadoknadi dodatnih troškova preusmjeravanja svojih brodova, ove goleme skokove u stopama treba razjasniti jer brodarska zajednica uvoznika i izvoznika, zajedno s državnim regulatorima nastoje bolje razumjeti sveukupne pokretače ovih velikih povećanja.

“Tijekom Covida imali smo sporiji rast cijena prijevoza zbog utjecaja pandemije na globalni lanac opskrbe”, rekao je Baer. “Ovdje doživljavamo da brodovi preusmjeravaju svoje rute, no, bez obzira na to, u određenim trgovačkim pravcima vidite da vozarine rastu između 100 i 300 posto. Čini se da ovo nije u potpunosti potaknuto promjenama u ponudi i potražnji.”

Od četvrtka ujutro, 158 brodova se preusmjerava iz Crvenog mora prevozeći više od 2,1 milijuna teretnih kontejnera, rekao je Kuehne + Nagel za CNBC. Vrijednost ovog tereta na temelju procjena MDS Transmodal od 50.000 USD po kontejneru iznosi 105 milijardi USD.

Napadima se ne nazire skori kraj.

IKEA je među tvrtkama koje su navele da će preusmjeravanje trgovine utjecati na dostupnost proizvoda. Za CNBC je rečeno da, iako ne posjeduje nikakve kontejnerske brodove, surađuje s transportnim partnerima na upravljanju pošiljkama i osiguravanju sigurnosti ljudi koji rade u lancu vrijednosti IKEA-e, navodi SEEbiz.

“Ono što za sada možemo podijeliti jest da će situacija u Sueskom kanalu rezultirati kašnjenjima i može uzrokovati ograničenja dostupnosti određenih IKEA proizvoda”, rekao je glasnogovornik IKEA-e. “Ovo je naš glavni prioritet. U međuvremenu procjenjujemo druge opcije opskrbe kako bismo osigurali dostupnost naših proizvoda i nastavljamo pomno pratiti situaciju u budućnosti.”

Francuska tvrtka za proizvodnju mliječnih i biljnih proizvoda Danone osporava izvješća o utjecajima na njegov opskrbni lanac, a glasnogovornik je CNBC-u poslao e-poruku: “Nije zabilježen značajan kratkoročni utjecaj na aktivnost Danonea. Pomno pratimo situaciju u odnosu s našim dobavljačima i partnerima. Nećemo davati daljnje komentare.”

Plovila se kreću globalnim vodenim rutama, a kontejneri iz cijelog svijeta mogu biti na jednom plovilu kao rezultat različitih luka koje će plovilo posjetiti na svojoj ruti. Stoga, kada brod kasni zbog promjene rute, to znači da su svi pošiljatelji iz mnoštva zemalja koji imaju teret na tom brodu ili čekaju da brod preuzme njihove kontejnere suočeni s kašnjenjima, ističe SEEbiz.

Iako upravitelji logistike nemaju kontrolu nad kontejnerima koji se trenutno nalaze na preusmjerenim brodovima, oni imaju kontrolu nad kontejnerima koji se ne preuzimaju u europskim ili bliskoistočnim lukama i uvoznim kontejnerima u Aziji koji se spremaju za utovar na brodove.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here