O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kineski brodarski gigant obustavio svoje pomorske usluge za Izrael

Jedna od najvećih svjetskih brodarskih kompanija, China COSCO, obustavila je svoje usluge prijevoza tereta za izraelske luke.

Ovakav razvoj događaja pojavio se u pozadini rastućih napetosti na ključnim pomorskim rutama, osobito na Crvenom moru, gdje se nedavni poremećaji pripisuju aktivnostima Huti militanata koji u znak prosvjeda protiv rata Izraela i Hamasa, napadaju trgovačke brodove povezane s Izraelom, navodi gCaptain.

Do sada nijedan brod povezan s COSCO-om nije pogođen ili otet, za razliku od brodova kompanija Maersk i CMA CGM, koji su više puta bili meta.

Udio kontejnerskih brodova koji prolaze Crvenim morem postupno se smanjio od studenog, a u ovom trenutku većina brodova se preusmjerava oko Rta Dobre Nade, što čini rutu putovanja dužom za 10-ak dana, ističe The Maritime Executive.

Preusmjeravanje prometa na tu rutu dogodilo se jedino kada se kontejnerski brod Ever Given nasukao u Sueskom kanalu, no taj je prekid prometa bio riješen u roku od šest dana.

Izraelski novinski list Globes prvi je izvijestio o odluci China COSCO i istaknuo da će njihov odlazak biti značajan za izraelskog prijevoznika ZIM, koji će izgubiti pristup sporazumima o uslugama u suradnji s COSCO-om od Dalekog istoka do Izraela. ZIM će sada morati napraviti druge aranžmane, što će vjerojatno dovesti do povećanja troškova za izraelske pošiljatelje, navodi The Maritime Executive.

Za razliku od ostalih pet najvećih kontejnerskih prijevoznika, China COSCO također ima potpuno razvijene poslovne interese na tržištima tankera, bulkera i brodova za prijevoz plina. Kada se zbroje brodovi svih vrsta, posjeduje najveću trgovačku flotu na svijetu, a većinu njenih plovila ne čine kontejnerski brodovi. Od nedjelje, nekoliko prepoznatljivih COSCO plovila i dalje je radilo u blizini voda pod kontrolom Hutija.

Dok pojedinosti koje stoje iza odluke COSCO-a ostaju neotkrivene, ovaj potez označava potencijalnu promjenu u međunarodnoj dinamici pomorskog prometa, posebno uzimajući u obzir stratešku važnost Crvenog mora kao globalnog pomorskog puta. Predstavnici COSCO-a u Izraelu suzdržali su se od komentiranja situacije, piše gCaptain.

Kako su vijesti objavljene, izraelske lučke vlasti aktivno istražuju implikacije ove suspenzije.

Jedna od najvećih svjetskih brodarskih kompanija, China COSCO, obustavila je svoje usluge prijevoza tereta za izraelske luke.

Ovakav razvoj događaja pojavio se u pozadini rastućih napetosti na ključnim pomorskim rutama, osobito na Crvenom moru, gdje se nedavni poremećaji pripisuju aktivnostima Huti militanata koji u znak prosvjeda protiv rata Izraela i Hamasa, napadaju trgovačke brodove povezane s Izraelom, navodi gCaptain.

Do sada nijedan brod povezan s COSCO-om nije pogođen ili otet, za razliku od brodova kompanija Maersk i CMA CGM, koji su više puta bili meta.

Udio kontejnerskih brodova koji prolaze Crvenim morem postupno se smanjio od studenog, a u ovom trenutku većina brodova se preusmjerava oko Rta Dobre Nade, što čini rutu putovanja dužom za 10-ak dana, ističe The Maritime Executive.

Preusmjeravanje prometa na tu rutu dogodilo se jedino kada se kontejnerski brod Ever Given nasukao u Sueskom kanalu, no taj je prekid prometa bio riješen u roku od šest dana.

Izraelski novinski list Globes prvi je izvijestio o odluci China COSCO i istaknuo da će njihov odlazak biti značajan za izraelskog prijevoznika ZIM, koji će izgubiti pristup sporazumima o uslugama u suradnji s COSCO-om od Dalekog istoka do Izraela. ZIM će sada morati napraviti druge aranžmane, što će vjerojatno dovesti do povećanja troškova za izraelske pošiljatelje, navodi The Maritime Executive.

Za razliku od ostalih pet najvećih kontejnerskih prijevoznika, China COSCO također ima potpuno razvijene poslovne interese na tržištima tankera, bulkera i brodova za prijevoz plina. Kada se zbroje brodovi svih vrsta, posjeduje najveću trgovačku flotu na svijetu, a većinu njenih plovila ne čine kontejnerski brodovi. Od nedjelje, nekoliko prepoznatljivih COSCO plovila i dalje je radilo u blizini voda pod kontrolom Hutija.

Dok pojedinosti koje stoje iza odluke COSCO-a ostaju neotkrivene, ovaj potez označava potencijalnu promjenu u međunarodnoj dinamici pomorskog prometa, posebno uzimajući u obzir stratešku važnost Crvenog mora kao globalnog pomorskog puta. Predstavnici COSCO-a u Izraelu suzdržali su se od komentiranja situacije, piše gCaptain.

Kako su vijesti objavljene, izraelske lučke vlasti aktivno istražuju implikacije ove suspenzije.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video