OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Oboren rekord isporučenih kontejnerskih brodova: 2024. će biti još jača, i to za preko 40 %!

Globalna flota kontejnerskih brodova trebala bi u 2024. po prvi put u povijesti prijeći granicu od 30 milijuna TEU.

Flota kontejnerskih brodova prošle je godine porasla za 8 %, s isporučenih 350 novih kontejnerskih brodova rekordnog ukupnog kapaciteta od 2,2 milijuna TEU. Time je oboren prethodni rekord postavljen 2015. godine, kada su porinuti brodovi ukupnog kapaciteta od 1,7 milijuna TEU, izvijestio je BIMCO. Alphaliner procjenjuje da globalna flota kontejnerskih brodova trenutno broji 6.789 brodova, s ukupno 340 milijuna DWT i kapaciteta od 28,6 milijuna TEU.

Međutim, čini se da će 2024. godina postati apsolutni rekorder. Naime, u ovoj godini planira se isporuka nevjerojatnih 478 kontejnerskih brodova ukupnog kapaciteta od 3,1 milijuna TEU. To znači da će se prošlogodišnji rekord oboriti za čak 41 %, a kapacitet globalne kontejnerske flote porast će za čak 10 % u samo godinu dana. U prosjeku će se svakog dana 2024. godine isporučiti 1,31 novi kontejnerski brod, navodi Splash247.

Foto: Splash247

Recikliranja brodova

Naravno, očekuje se i rast recikliranja brodova. No, analitičari procjenjuju da će, unatoč prodaji brodova u rezališta, flota porasti za gotovo 2,8 milijuna TEU, zbog čega bi do kraja godine globalna flota kontejnerskih brodova mogla po prvi put u povijesti premašiti ukupni kapacitet od 30 milijuna TEU, prenosi gCaptain.

BIMCO izvještava da je za neto povećanje flote od 8 % tijekom 2023. zaslužan spor tempo recikliranja. No, Alphaliner naglašava da se tržište ipak oporavilo tijekom 2023., a u rezalištima je završilo ukupno 87 brodova ukupnog kapaciteta od 167.000 TEU. To je značajno povećanje u usporedbi s nešto manje od 11.000 TEU koji su reciklirani u 2022. te 16.500 TEU u 2021. godini. Unatoč tome, Alphalinerova analiza pokazuje da su tijekom 2023. iz službe povučena tek tri broda kapaciteta većeg od 5.000 TEU, dok je 60 od ukupno 87 brodova imalo kapacitet manji od 2.000 TEU, javlja The Maritime Executive.

Foto: Splash247

Apsolutna dominacija kineskih brodogradilišta

Najveći broj novogradnji otpada na brodove preko 15.000 TEU. Prema BIMCO-u, ovaj segment je prošle godine porastao za 28 %, kada je isporučeno 1,3 milijuna TEU. Tijekom 2024. očekuje se isporuka još 83 ultra-velika broda ukupnog kapaciteta od 1,4 milijuna TEU, a BIMCO napominje da je ovaj segment tržišta udvostručio svoj kapacitet u samo četiri godine.

U BIMCO-ovom izvješću također stoji da su kineska brodogradilišta i službeno učvrstila svoju poziciju na vrhu ljestvice najvećih brodogradilišta za kontejnerske brodove. Naime, u kineskim brodogradilištima izgradilo se ili se još uvijek gradi gotovo 55 % svih brodova čija je isporuka planirana 2023. i 2024. godine. Time su nadmašili južnokorejska brodogradilišta, u kojima se gradi oko 38 % kontejnerskih brodova, dok su preostale brodove izgradila japanska brodogradilišta

Smanjenje brzine plovidbe, ali i potražnje

Premda kapacitet flote raste, u 2024. se očekuje manja potražnja za kontejnerskim brodovima u pomorskom prometu, od svega 3 do 4 %.

BIMCO također ističe da se prosječna brzina plovidbe kontejnerskih brodova smanjila sa 14,3 čvorova tijekom 2022. na 13,9 čvorova u 2023., a u ovoj godini potencijalno bi mogla pasti još i više. Time će se smanjiti učinkovitost flote, zbog čega će se stvoriti potražnja za dodatnih 3 do 4 % kapaciteta, kako bi se prilagodilo povećanju kapaciteta flote.

Očekuje se da će se tijekom 2024. povećati nesrazmjer ponude i potražnje, čemu bi dodatno moglo doprinijeti produljivanje situacije u Crvenom moru jer se kontejnerski brodovi preusmjeravanju na duža putovanja oko Rta dobre nade. Time će se višak kapaciteta na tržištu amortizirati. Međutim, ako se situacija u Crvenom moru smiri, najave o isporuci dodatnih 3 milijuna TEU tijekom 2025. i 2026., kao i nedovoljno recikliranje brodova, mogli bi ponovno dovesti do viška kapaciteta.

Globalna flota kontejnerskih brodova trebala bi u 2024. po prvi put u povijesti prijeći granicu od 30 milijuna TEU.

Flota kontejnerskih brodova prošle je godine porasla za 8 %, s isporučenih 350 novih kontejnerskih brodova rekordnog ukupnog kapaciteta od 2,2 milijuna TEU. Time je oboren prethodni rekord postavljen 2015. godine, kada su porinuti brodovi ukupnog kapaciteta od 1,7 milijuna TEU, izvijestio je BIMCO. Alphaliner procjenjuje da globalna flota kontejnerskih brodova trenutno broji 6.789 brodova, s ukupno 340 milijuna DWT i kapaciteta od 28,6 milijuna TEU.

Međutim, čini se da će 2024. godina postati apsolutni rekorder. Naime, u ovoj godini planira se isporuka nevjerojatnih 478 kontejnerskih brodova ukupnog kapaciteta od 3,1 milijuna TEU. To znači da će se prošlogodišnji rekord oboriti za čak 41 %, a kapacitet globalne kontejnerske flote porast će za čak 10 % u samo godinu dana. U prosjeku će se svakog dana 2024. godine isporučiti 1,31 novi kontejnerski brod, navodi Splash247.

Foto: Splash247

Recikliranja brodova

Naravno, očekuje se i rast recikliranja brodova. No, analitičari procjenjuju da će, unatoč prodaji brodova u rezališta, flota porasti za gotovo 2,8 milijuna TEU, zbog čega bi do kraja godine globalna flota kontejnerskih brodova mogla po prvi put u povijesti premašiti ukupni kapacitet od 30 milijuna TEU, prenosi gCaptain.

BIMCO izvještava da je za neto povećanje flote od 8 % tijekom 2023. zaslužan spor tempo recikliranja. No, Alphaliner naglašava da se tržište ipak oporavilo tijekom 2023., a u rezalištima je završilo ukupno 87 brodova ukupnog kapaciteta od 167.000 TEU. To je značajno povećanje u usporedbi s nešto manje od 11.000 TEU koji su reciklirani u 2022. te 16.500 TEU u 2021. godini. Unatoč tome, Alphalinerova analiza pokazuje da su tijekom 2023. iz službe povučena tek tri broda kapaciteta većeg od 5.000 TEU, dok je 60 od ukupno 87 brodova imalo kapacitet manji od 2.000 TEU, javlja The Maritime Executive.

Foto: Splash247

Apsolutna dominacija kineskih brodogradilišta

Najveći broj novogradnji otpada na brodove preko 15.000 TEU. Prema BIMCO-u, ovaj segment je prošle godine porastao za 28 %, kada je isporučeno 1,3 milijuna TEU. Tijekom 2024. očekuje se isporuka još 83 ultra-velika broda ukupnog kapaciteta od 1,4 milijuna TEU, a BIMCO napominje da je ovaj segment tržišta udvostručio svoj kapacitet u samo četiri godine.

U BIMCO-ovom izvješću također stoji da su kineska brodogradilišta i službeno učvrstila svoju poziciju na vrhu ljestvice najvećih brodogradilišta za kontejnerske brodove. Naime, u kineskim brodogradilištima izgradilo se ili se još uvijek gradi gotovo 55 % svih brodova čija je isporuka planirana 2023. i 2024. godine. Time su nadmašili južnokorejska brodogradilišta, u kojima se gradi oko 38 % kontejnerskih brodova, dok su preostale brodove izgradila japanska brodogradilišta

Smanjenje brzine plovidbe, ali i potražnje

Premda kapacitet flote raste, u 2024. se očekuje manja potražnja za kontejnerskim brodovima u pomorskom prometu, od svega 3 do 4 %.

BIMCO također ističe da se prosječna brzina plovidbe kontejnerskih brodova smanjila sa 14,3 čvorova tijekom 2022. na 13,9 čvorova u 2023., a u ovoj godini potencijalno bi mogla pasti još i više. Time će se smanjiti učinkovitost flote, zbog čega će se stvoriti potražnja za dodatnih 3 do 4 % kapaciteta, kako bi se prilagodilo povećanju kapaciteta flote.

Očekuje se da će se tijekom 2024. povećati nesrazmjer ponude i potražnje, čemu bi dodatno moglo doprinijeti produljivanje situacije u Crvenom moru jer se kontejnerski brodovi preusmjeravanju na duža putovanja oko Rta dobre nade. Time će se višak kapaciteta na tržištu amortizirati. Međutim, ako se situacija u Crvenom moru smiri, najave o isporuci dodatnih 3 milijuna TEU tijekom 2025. i 2026., kao i nedovoljno recikliranje brodova, mogli bi ponovno dovesti do viška kapaciteta.

MOŽE VAS ZANIMATI