OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Katar preusmjerava svoje LNG brodove iz Crvenog mora: Mnoge tankerske kompanije obustavljaju tranzit tim putem

Katarska državna energetska tvrtka obustavila je isporuke ukapljenog prirodnog plina (LNG) preko Crvenog mora nakon napada SAD-a na pobunjenike Hute u Jemenu, pridruživši se tako drugim tvrtkama koje svoje brodove preusmjeravaju s ove ključne trgovačke rute.

Napadi na brodove od strane Huta, koji kažu da djeluju u znak solidarnosti s Palestincima, poremetili su globalnu trgovinu i uznemirili velike sile u regionalnoj eskalaciji zbog izraelskog rata s Hamasom u Gazi, koji traje već više od tri mjeseca, piše gCaptain.

Kao i mnoštvo drugih tvrtki, drugi najveći svjetski izvoznik LNG-a QatarEnergy zaustavio je najmanje četiri LNG tankera na putu za Crveno more, rekao je viši izvor, dodajući da se proizvodnja i dalje nastavlja.

Ta je odluka uslijedila nakon desetaka američkih i britanskih napada na Hutije u Jemenu.

U posljednjoj akciji, američka vojska rekla je kasno u nedjelju da je njezin borbeni zrakoplov oborio protubrodsku krstareću raketu koju su militanti ispalili prema američkom razaraču. Nema izvješća o ozlijeđenima ili šteti, stoji u priopćenju na X.

Neke su opskrbne linije pogođene nestabilnom situacijom, pa je tako primjerice proizvođač automobila Suzuki kazao da će proizvodnja u njegovoj tvornici u Mađarskoj biti zaustavljena od 15. do 21. siječnja, jer su napadi na Crvenom moru odgodili dolazak pošiljke motora za automobile proizvedenih u Japanu.

Velika Britanija ističe da ne želi biti uključena u sukob na Crvenom moru, ali da je predana zaštiti slobodne plovidbe. “Pričekajmo i vidimo što će se dogoditi”, rekao je ministar obrane Grant Shapps za Sky News u vezi s mogućim daljnjim napadima.

Kina je također zabrinuta zbog implikacija za svoje glavne trgovačke interese duž Sueskog kanala, ističe gCaptain.

LSEG podaci o praćenju brodova pokazali su da su katarski brodovi Al Ghariya, Al Huwaila i Al Nuaman ukrcali LNG u Ras Laffanu i krenuli prema Sueskom kanalu prije nego što su se zaustavili u Omanu 14. siječnja. Al Rekayyat, koji je plovio natrag u Katar, zaustavio se na svojoj ruti 13. siječnja u Crvenom moru.

“Zaustavili smo se i čekamo savjete o sigurnosti, ako prolazak kroz Crveno more bude nesigurano, ići ćemo preko Rta”, rekao je izvor za Reuters.

Sve više tankera za prijevoz nafte izbjegava Crveno more

Od vikenda je najmanje još šest tankera za prijevoz nafte skrenulo s kursa ili se zaustavilo prije ulaska u južno Crveno more, pokazuju podaci praćenja brodova iz LSEG-a i Kplera, navodi gCaptain.

To dovodi do ukupno najmanje 15 prekida u brodskom prometu koje je izbrojao Reuters, od napada pod vodstvom SAD-a na položaje Hutija u Jemenu prošlog tjedna.

Čini se da su tankeri Torm Innovation, Proteus Harvonne i Alfios I skrenuli s rute Sueskog kanala i krenuli dužom rutom oko afričkog Rta Dobre Nade, za putovanja u Europu i Sjedinjene Države. Prema Rtu plove i Pacific Julia i STI Topaz.

A s druge strane Sueskog kanala, Octa Lune je 12. siječnja izvršila U-okret u sjevernom dijelu Crvenog mora i vratila se na Mediteran sa svojim teretom namijenjenim za Tajvan.

Tankeri koje je Reuters pratio u petak nastavili su ploviti dužom rutom oko Rta Dobre Nade ili su se zaustavili u Adenskom zaljevu ili sjevernom Crvenom moru.

Katarska državna energetska tvrtka obustavila je isporuke ukapljenog prirodnog plina (LNG) preko Crvenog mora nakon napada SAD-a na pobunjenike Hute u Jemenu, pridruživši se tako drugim tvrtkama koje svoje brodove preusmjeravaju s ove ključne trgovačke rute.

Napadi na brodove od strane Huta, koji kažu da djeluju u znak solidarnosti s Palestincima, poremetili su globalnu trgovinu i uznemirili velike sile u regionalnoj eskalaciji zbog izraelskog rata s Hamasom u Gazi, koji traje već više od tri mjeseca, piše gCaptain.

Kao i mnoštvo drugih tvrtki, drugi najveći svjetski izvoznik LNG-a QatarEnergy zaustavio je najmanje četiri LNG tankera na putu za Crveno more, rekao je viši izvor, dodajući da se proizvodnja i dalje nastavlja.

Ta je odluka uslijedila nakon desetaka američkih i britanskih napada na Hutije u Jemenu.

U posljednjoj akciji, američka vojska rekla je kasno u nedjelju da je njezin borbeni zrakoplov oborio protubrodsku krstareću raketu koju su militanti ispalili prema američkom razaraču. Nema izvješća o ozlijeđenima ili šteti, stoji u priopćenju na X.

Neke su opskrbne linije pogođene nestabilnom situacijom, pa je tako primjerice proizvođač automobila Suzuki kazao da će proizvodnja u njegovoj tvornici u Mađarskoj biti zaustavljena od 15. do 21. siječnja, jer su napadi na Crvenom moru odgodili dolazak pošiljke motora za automobile proizvedenih u Japanu.

Velika Britanija ističe da ne želi biti uključena u sukob na Crvenom moru, ali da je predana zaštiti slobodne plovidbe. “Pričekajmo i vidimo što će se dogoditi”, rekao je ministar obrane Grant Shapps za Sky News u vezi s mogućim daljnjim napadima.

Kina je također zabrinuta zbog implikacija za svoje glavne trgovačke interese duž Sueskog kanala, ističe gCaptain.

LSEG podaci o praćenju brodova pokazali su da su katarski brodovi Al Ghariya, Al Huwaila i Al Nuaman ukrcali LNG u Ras Laffanu i krenuli prema Sueskom kanalu prije nego što su se zaustavili u Omanu 14. siječnja. Al Rekayyat, koji je plovio natrag u Katar, zaustavio se na svojoj ruti 13. siječnja u Crvenom moru.

“Zaustavili smo se i čekamo savjete o sigurnosti, ako prolazak kroz Crveno more bude nesigurano, ići ćemo preko Rta”, rekao je izvor za Reuters.

Sve više tankera za prijevoz nafte izbjegava Crveno more

Od vikenda je najmanje još šest tankera za prijevoz nafte skrenulo s kursa ili se zaustavilo prije ulaska u južno Crveno more, pokazuju podaci praćenja brodova iz LSEG-a i Kplera, navodi gCaptain.

To dovodi do ukupno najmanje 15 prekida u brodskom prometu koje je izbrojao Reuters, od napada pod vodstvom SAD-a na položaje Hutija u Jemenu prošlog tjedna.

Čini se da su tankeri Torm Innovation, Proteus Harvonne i Alfios I skrenuli s rute Sueskog kanala i krenuli dužom rutom oko afričkog Rta Dobre Nade, za putovanja u Europu i Sjedinjene Države. Prema Rtu plove i Pacific Julia i STI Topaz.

A s druge strane Sueskog kanala, Octa Lune je 12. siječnja izvršila U-okret u sjevernom dijelu Crvenog mora i vratila se na Mediteran sa svojim teretom namijenjenim za Tajvan.

Tankeri koje je Reuters pratio u petak nastavili su ploviti dužom rutom oko Rta Dobre Nade ili su se zaustavili u Adenskom zaljevu ili sjevernom Crvenom moru.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific