O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

SAD na crnu listu stavio vlasnika tankera iz UAE i njegovu flotu od 18 brodova: Kršili ograničenja cijene ruske nafte

Sjedinjene Američke Države pokrenule su četvrti krug sankcija za tankere i brodarske tvrtke koje krše ograničenje cijene ruske nafte. Iako je trenutno veliki dio globalnog fokusa na Crvenom moru, SAD je također obećao provoditi sankcije za kršenje ograničenja nametnutih ruskoj trgovini naftom, piše The Maritime Executive.

“Današnji postupci još jednom pokazuju da će se svatko tko prekrši ograničenje cijena suočiti s posljedicama”, rekao je zamjenik ministra financija Wally Adeyemo. “Nitko ne bi trebao sumnjati u predanost naše koalicije da zaustavi one koji pomažu Kremlju.”

Najnovije radnje temelje se na prethodnom uvrštenju tankera u prosincu na crnu listu za prijevoz ruske nafte iznad gornje granice cijene koju su nametnuli SAD i njegovi saveznici. U travnju 2023. objavili su upozorenje u vezi s mogućim taktikama za izbjegavanje ograničenja cijena i nakon revizije pravila u listopadu, započeli su niz pokušaja provedbe.

SAD je uveo sankcije brodovlasniku sa sjedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Hennesea Holdingsu, i stavio ga na crnu listu zbog kršenja ograničenja cijena za izvoz ruske nafte. Radi se o vlasniku 18 brodova, uključujući aframax HS Atlantica koji je izgrađen 2006. godine, a za koji je već prethodno utvrđeno da je sudjelovao u prijevozu ruske sirove nafte čija je cijena bila iznad gornje granice, navodi Splash247.

Dužnosnici američkog Ministarstva financija tvrde da je Hennesea osnovana krajem 2022. godine, nedugo prije donošenja odluke o ograničenju cijena. Rekli su da je tvrtka kupila 18 starijih tankera koji su više puta pristajali u lukama Ruske Federacije za prijevoz sirove nafte i naftnih proizvoda.

Prvi krug sankcija pokrenut je u listopadu 2023. godine, nakon čega je drugi uslijedio sredinom studenog. U prosincu je SAD dodao više tankera i njihovih upravitelja na listu, uključujući i HS Atlantica, tanker od 115.000 DWT za koji su rekli da je prevozio rusku naftu prodanu iznad gornje granice od 60 dolara, ističe The Maritime Executive.

Hennesea se sada identificira kao vlasnik tankera koji je u proteklih osam godina imao četiri različita imena. OFAC je jučer ponovno identificirao HS Atlanticu kao vlasništvo od interesa i dodao ga na crnu listu, kao i 17 drugih tankera za koje vjeruju da su u stvarnom vlasništvu tvrtke.

Kao rezultat stavljanja na crnu listu, brodovi su blokirani u trgovini i američkim tvrtkama koje trguju s tankerima. S više od 400 prijavljenih tankera koji sudjeluju u trgovini, analitičari kažu da napori imaju mali učinak. Međutim, podaci praćenja pokazali su da su neki od blokiranih brodova vraćeni iz Indije nakon što ih je SAD stavio na listu, a čini se da su drugi bili u stanju mirovanja u raznim lukama u Europi. HS Atlantica je primjerice, nakon što je stavljena na listu, prvu polovicu prosinca je provela na sidrištu kod Malte, a od 19. prosinca čini se da je zadržana na sidrištu u Istanbulu, Turska. Njezin AIS signal trenutno navodi da “nije pod zapovjedništvom”.

Skupina G7 i Australija složile su se 2022. ograničiti izvozne cijene ruske nafte na 60 dolara po barelu. Međutim, sve veća flota takozvanih tankera u sjeni i određeni kupci koji plaćaju više od službeno objavljene cijene nafte, omogućili su Moskvi da izbjegne ograničenja cijena, navodi Splash247.

Sjedinjene Američke Države pokrenule su četvrti krug sankcija za tankere i brodarske tvrtke koje krše ograničenje cijene ruske nafte. Iako je trenutno veliki dio globalnog fokusa na Crvenom moru, SAD je također obećao provoditi sankcije za kršenje ograničenja nametnutih ruskoj trgovini naftom, piše The Maritime Executive.

“Današnji postupci još jednom pokazuju da će se svatko tko prekrši ograničenje cijena suočiti s posljedicama”, rekao je zamjenik ministra financija Wally Adeyemo. “Nitko ne bi trebao sumnjati u predanost naše koalicije da zaustavi one koji pomažu Kremlju.”

Najnovije radnje temelje se na prethodnom uvrštenju tankera u prosincu na crnu listu za prijevoz ruske nafte iznad gornje granice cijene koju su nametnuli SAD i njegovi saveznici. U travnju 2023. objavili su upozorenje u vezi s mogućim taktikama za izbjegavanje ograničenja cijena i nakon revizije pravila u listopadu, započeli su niz pokušaja provedbe.

SAD je uveo sankcije brodovlasniku sa sjedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Hennesea Holdingsu, i stavio ga na crnu listu zbog kršenja ograničenja cijena za izvoz ruske nafte. Radi se o vlasniku 18 brodova, uključujući aframax HS Atlantica koji je izgrađen 2006. godine, a za koji je već prethodno utvrđeno da je sudjelovao u prijevozu ruske sirove nafte čija je cijena bila iznad gornje granice, navodi Splash247.

Dužnosnici američkog Ministarstva financija tvrde da je Hennesea osnovana krajem 2022. godine, nedugo prije donošenja odluke o ograničenju cijena. Rekli su da je tvrtka kupila 18 starijih tankera koji su više puta pristajali u lukama Ruske Federacije za prijevoz sirove nafte i naftnih proizvoda.

Prvi krug sankcija pokrenut je u listopadu 2023. godine, nakon čega je drugi uslijedio sredinom studenog. U prosincu je SAD dodao više tankera i njihovih upravitelja na listu, uključujući i HS Atlantica, tanker od 115.000 DWT za koji su rekli da je prevozio rusku naftu prodanu iznad gornje granice od 60 dolara, ističe The Maritime Executive.

Hennesea se sada identificira kao vlasnik tankera koji je u proteklih osam godina imao četiri različita imena. OFAC je jučer ponovno identificirao HS Atlanticu kao vlasništvo od interesa i dodao ga na crnu listu, kao i 17 drugih tankera za koje vjeruju da su u stvarnom vlasništvu tvrtke.

Kao rezultat stavljanja na crnu listu, brodovi su blokirani u trgovini i američkim tvrtkama koje trguju s tankerima. S više od 400 prijavljenih tankera koji sudjeluju u trgovini, analitičari kažu da napori imaju mali učinak. Međutim, podaci praćenja pokazali su da su neki od blokiranih brodova vraćeni iz Indije nakon što ih je SAD stavio na listu, a čini se da su drugi bili u stanju mirovanja u raznim lukama u Europi. HS Atlantica je primjerice, nakon što je stavljena na listu, prvu polovicu prosinca je provela na sidrištu kod Malte, a od 19. prosinca čini se da je zadržana na sidrištu u Istanbulu, Turska. Njezin AIS signal trenutno navodi da “nije pod zapovjedništvom”.

Skupina G7 i Australija složile su se 2022. ograničiti izvozne cijene ruske nafte na 60 dolara po barelu. Međutim, sve veća flota takozvanih tankera u sjeni i određeni kupci koji plaćaju više od službeno objavljene cijene nafte, omogućili su Moskvi da izbjegne ograničenja cijena, navodi Splash247.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video