O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

ONE ostvario gubitak od čak 80 milijuna dolara, unatoč 17 % više prevezenih kontejnera

Japanski brodar Ocean Network Express (ONE) zabilježio je značajan pad prihoda u posljednjem kvartalu 2023. godine. Naime, kompanija je izvijestila je da je u posljednja tri mjeseca prošle godine ostvarila čak 248 milijuna USD gubitka od redovitog poslovanja, što su pripisali nižim vozarinama i porastu isporuke novogradnji.

No, japanska brodarska kompanija ipak očekuje pozitivan pomak u prvom kvartalu ove godine, prije svega zbog golemih povećanja stopa uzrokovanih krizom u Crvenom moru.

Unatoč tome što su prevezli čak 3,1 milijuna TEU, odnosno 17 % više nego lani, ONE u trećem kvartalu bilježi pad prihoda od 46 % u usporedbi s istim razdobljem 2022. godine. Riječ je o iznosu od 3,4 milijarde dolara, uz EBIT gubitak od 248 milijuna dolara i neto gubitak od 83 milijuna dolara, navodi The Loadstar.

Slična je situacija i s ONE-ovim partnerom u savezu THE Alliance, njemačkim Hapag-Lloydom, koji je izvijestio o EBIT gubitku od 3 milijuna dolara za ovaj kvartal. Hapag je tijekom tog razdoblja držao prosječnu cijenu od 1.190 USD po TEU, dok je kod ONE-a ona iznosila 1.081 USD po TEU.

“Spor rast potrošnje, sezonsko smanjenje prometa tereta i priljev novih brodova pridonijeli su daljnjem ublažavanju trenda ponude i potražnje te niskim kratkoročnim vozarinama u ovom kvartalu”, navodi ONE.

Za fiskalnu godinu koja se zaključuje 31. ožujka, ONE predviđa neto dobit od 856 milijuna dolara, što je značajno manje u usporedbi s ostvarenih 15 milijardi dolara godinu ranije. U prvom kvartalu 2024. očekuju dobit od 239 milijuna dolara, nedvojbeno uzrokovanu velikim rastom vozarina zbog preusmjeravanja pomorskog prometa iz Sueskog kanala.

CEO Jeremy Nixon nije se osvrnuo na budućnost ONE-a unutar THE Alliance-a nakon najavljenog odlaska Hapag-Lloyda za godinu dana. Članovi saveza su sredinom siječnja objavili kratku zajedničku izjavu u kojoj naglašavaju svoju “predanost održavanju snažne suradnje tijekom 2024.”.

Prema podacima Alphalinera, ONE je šesti brodar po veličini, s flotom od 234 broda i ukupnim kapacitetom od 1,8 milijuna TEU, uključujući šest dugoročno unajmljenih brodova od 24.000 TEU koji su tijekom posljednjeg kvartala zaplovili na rutama između Azije i Sjeverna Europa.

Kompanija također ima knjigu narudžbi od 543.000 TEU, uključujući 12 dual-fuel brodova s pogonom na metanol od 13.000 TEU.

Japanski brodar Ocean Network Express (ONE) zabilježio je značajan pad prihoda u posljednjem kvartalu 2023. godine. Naime, kompanija je izvijestila je da je u posljednja tri mjeseca prošle godine ostvarila čak 248 milijuna USD gubitka od redovitog poslovanja, što su pripisali nižim vozarinama i porastu isporuke novogradnji.

No, japanska brodarska kompanija ipak očekuje pozitivan pomak u prvom kvartalu ove godine, prije svega zbog golemih povećanja stopa uzrokovanih krizom u Crvenom moru.

Unatoč tome što su prevezli čak 3,1 milijuna TEU, odnosno 17 % više nego lani, ONE u trećem kvartalu bilježi pad prihoda od 46 % u usporedbi s istim razdobljem 2022. godine. Riječ je o iznosu od 3,4 milijarde dolara, uz EBIT gubitak od 248 milijuna dolara i neto gubitak od 83 milijuna dolara, navodi The Loadstar.

Slična je situacija i s ONE-ovim partnerom u savezu THE Alliance, njemačkim Hapag-Lloydom, koji je izvijestio o EBIT gubitku od 3 milijuna dolara za ovaj kvartal. Hapag je tijekom tog razdoblja držao prosječnu cijenu od 1.190 USD po TEU, dok je kod ONE-a ona iznosila 1.081 USD po TEU.

“Spor rast potrošnje, sezonsko smanjenje prometa tereta i priljev novih brodova pridonijeli su daljnjem ublažavanju trenda ponude i potražnje te niskim kratkoročnim vozarinama u ovom kvartalu”, navodi ONE.

Za fiskalnu godinu koja se zaključuje 31. ožujka, ONE predviđa neto dobit od 856 milijuna dolara, što je značajno manje u usporedbi s ostvarenih 15 milijardi dolara godinu ranije. U prvom kvartalu 2024. očekuju dobit od 239 milijuna dolara, nedvojbeno uzrokovanu velikim rastom vozarina zbog preusmjeravanja pomorskog prometa iz Sueskog kanala.

CEO Jeremy Nixon nije se osvrnuo na budućnost ONE-a unutar THE Alliance-a nakon najavljenog odlaska Hapag-Lloyda za godinu dana. Članovi saveza su sredinom siječnja objavili kratku zajedničku izjavu u kojoj naglašavaju svoju “predanost održavanju snažne suradnje tijekom 2024.”.

Prema podacima Alphalinera, ONE je šesti brodar po veličini, s flotom od 234 broda i ukupnim kapacitetom od 1,8 milijuna TEU, uključujući šest dugoročno unajmljenih brodova od 24.000 TEU koji su tijekom posljednjeg kvartala zaplovili na rutama između Azije i Sjeverna Europa.

Kompanija također ima knjigu narudžbi od 543.000 TEU, uključujući 12 dual-fuel brodova s pogonom na metanol od 13.000 TEU.

Što nas pokreće