Ove godine u riječkoj luci očekuje se pristajanje trideset i jednog kruzera, što je rekordan broj od 2008. godine, kada je započelo pristajanje brodova za kružna putovanja u Rijeci, potvrdio je Rajko Jurman, voditelj komercijalnih poslova Lučke uprave Rijeka.
Očekuje se da će najavljeni kruzeri u Rijeku dovesti 45 tisuća putnika, a zajedno s manjim brodovima koji plove po Jadranu, popularnim turističkim jedrenjacima, ukupno bi kroz riječku luku na brodovima za kružna putovanja ove godine trebalo proći 60 tisuća putnika, što je najviše dosad. Očekivani rezultat bolji je i od onoga u 2019. godini, prije COVID-krize, kada su u Rijeci pristala 24 kruzera, s 41 tisućom putnika, piše Novi list.
“Lani smo imali dvadeset pristajanja velikih kruzera, ove godine očekujemo trideset i jedno, što je povećanje veće od 50 posto, ali možda još zanimljivije od toga je da se sezona pristajanja brodova na kružnim putovanjima produžila na cijelu godinu. Imali smo već pristajanje u siječnju i veljači, a imat ćemo ih kroz svih dvanaest mjeseci ove godine. Dosad uglavnom nije bilo pristajanja brodova za kružna putovanja u hladnijim mjesecima, posebno u listopadu, studenom i prosincu, a ove godine će ih biti i u tim mjesecima”, rekao je Jurman.
Lani 50.000 putnika
U prošloj je godini Rijeku posjetilo nešto više od 50 tisuća putnika na kružnim putovanjima, a kada se tom broju dodaju putnici na brzobrodskim linijama prema Zadru, Rabu, Pagu i cresko-lošinjskom arhipelagu kojih je bilo 138 tisuća, dolazi se do ukupnog broja od 188,6 tisuća putnika u riječkoj luci. U Lučkoj upravi očekuju da će, sukladno najavljenom povećanju broja putnika na kruzerima, rasti i ukupan broj putnika u Rijeci.
U Rijeku će tijekom ove godine uplovljavati kruzeri brodarskih kompanija Grand Circle Cruise Line, MSC Cruises, Marella Cruises, Holland America Line, Oceania Cruises, Norwegian Cruise Lines, TUI Cruises, Regent Seven Seas Cruises i Explora Journeys, a najveći od njih bit će Norwegian Pearl, dug 294 metra, s kapacitetom od gotovo 2.400 putnika. Zanimalo nas je mogu li svi ovi brodovi pristati unutar riječke luke, s obzirom na to da su prošle godine na riječkom lukobranu postavljeni novi pontoni koji omogućuju privez brodova za kružna putovanja s gazom do devet metara.
“U ovoj godini će, prema predviđenom rasporedu, dva puta pristati po dva kruzera u istom danu. Svaki od brodova koji će pristati u Rijeci u ovoj godini može se privezati unutar luke, ali u ta dva dana morat ćemo osmisliti drukčija rješenja, vjerujemo da će biti moguće njihovo pristajanje na kontejnerskom terminalu na Brajdici, odnosno da jedan od dva broda neće morati ostati na sidrištu, ali još je rano o tome govoriti”, kaže Jurman.
Na pitanje Novog lista o projektu novog pristaništa za putničke brodove koje Lučka uprava planira izgraditi na Delti, a što je već izazvalo dosta kontroverzi u javnosti, jer dio građana smatra da bi Delta trebala predstavljati izlaz na more za građane Rijeke, Jurman kaže kako je izrađeno idejno rješenje.
Višestruke koristi
“Pokrenut ćemo inicijativu za izmjene prostornoplanske dokumentacije Grada Rijeke kako bi se omogućila realizacija tog projekta. Osim pristaništa za kruzere, tamo je predviđena i rampa za ro-ro brodove, odnosno trajekte, pa vjerujemo kako bismo mogli osigurati i sufinanciranje iz fondova Europske unije, jer bi u tom slučaju bilo moguće i uspostavljanje ro-ro linija između Rijeke i Italije”, ističe Jurman.
Kako se u riječkoj javnosti već godinama povlači pitanje koliku korist grad i građani imaju od dolazaka kruzera, to je pitanje Novi list postavio i Jurmanu koji kaže kako su koristi višestruke.
“Gotovo sve luke u gradovima na Mediteranu prihvaćaju kruzere, a neke su i specijalizirane za to. Od dolazaka kruzera ne zarađuje samo lučka uprava, nego i brojni drugi gospodarski subjekti, od lučkih pilota, privezivača, pomorskih agencija, dobavljača, do agencija koje organiziraju izlete i ugostitelja i trgovaca u samom gradu. U prosjeku oko 30 posto gostiju koji dolaze kruzerima odlaze na organizirane izlete u Rijeci i okolici, a još toliko ih se odluči na samostalno razgledavanje grada i svi oni potroše određenu svotu novca”, ističe Jurman.