O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kraj ere nenormalne zarade? Maersk u minusu, godinu ranije zaradili gotovo 5 milijardi dolara

Dionice AP Moller-Maersk pale su čak 15 % na burzi u Kopenhagenu nakon što je kompanija jučer objavila svoje financijske rezultate za četvrti kvartal. Danski brodar objavio je EBITDA i dao smjernice za 2024., koje nisu ispunile očekivanja analitičara. Dobit kompanije pala je za čak 90 %, a iako je Maersk ostvario svoje smjernice za 2023., cijena dionica je pala.

Maersk je izvijestio o neto gubitku od 456 milijuna dolara u prošlom kvartalu – što je golemi pad u odnosu na dobit od 4,98 milijardi dolara ostvarenu godinu dana ranije.

„Dok je kriza u Crvenom moru uzrokovala neposredna ograničenja u kapacitetima i privremeni porast vozarina, na kraju će prekomjerna ponuda u brodskom kapacitetu dovesti do pritiska na cijene i utjecati na naše rezultate“, rekao je Vincent Clerc, izvršni direktor tvrtke A.P. Moller–Maersk, navodi The Maritime Executive.

Maersk je ranije spomenuo problem prekomjerne ponude, ali sada naglašava značajan utjecaj koji očekuju da će to imati na kontejnerski transport u ovoj i 2025. godini. Clerc je rekao da će problem viška kapaciteta još potrajati, pritom naglašavajući da će količine kontejnera u 2024. rasti od 2,5 do 4,5 %. Međutim, kazao je da će kapacitet globalne flote ove godine porasti za 12 do 13 posto.

Maersk je tako izvijestio da je tijekom 2023. zaradio 9,8 milijardi dolara (EBITDA), što je značajno manje u odnosu na 36,8 milijardi dolara u 2022. godini. Prihodi su pali za gotovo polovicu u segmentu pomorskog prijevoza, na 33,6 milijardi dolara, a u logističkom odjelu prihodi su također bili neznatno niži nego 2022. godine.

Četvrti kvartal bio je „razočaravajuć, s rezultatima slabijima od očekivanih po odjelima“, rekao je analitičar norveškog DNB-a Jorgen Lian, prenosi TradeWindsNews. Prema DNB-u, sve to uzrokovali su uglavnom loši kvartalni rezultati Ocean odjela, ali i Logistics & Services odjela.

Maersk za 2024. predviđa EBITDA od 1 do 6 milijardi dolara, što je puno niže od 7,1 milijardu dolara, koje su predvidjeli analitičari. Procjene analitičara trebale bi pasti nakon objave ovog izvješća, ali još uvijek ostaje puno neizvjesnosti, navodi DNB-u.

Maerskova predviđanja oslanjaju se na povećanju vozarina zbog krize u Crvenom moru, pa tako kompanija niža financijska predviđanja temelji na trajanju krize od jednog kvartala, dok se viši iznosi temelje na predviđanju da će kriza potrajati tijekom cijele godine. Međutim, čak i najoptimističnija predviđanja su ispod očekivanja analitičara, pa tako Maersk predviđa i gubitak od 5 milijardi dolara ako se sukob u Crvenom moru uskoro završi, navodi se u izvješću.

Handelsbanken je rekla da rezultati za četvrtog kvartala 2023. i predviđanja za 2024. naglašavaju utjecaj prekomjerne ponude. Švedska banka je naglašava da zbog „ogromne količine novih kapaciteta koji dolaze na tržište padaju vozarine“.

“Potražnja raste, ali to nije dovoljno za amortizaciju novih kapaciteta. No naravno, ako se situacija na Crvenom moru ne popravi, vozarine bi mogle ostati na visokoj razini.”

Dionice AP Moller-Maersk pale su čak 15 % na burzi u Kopenhagenu nakon što je kompanija jučer objavila svoje financijske rezultate za četvrti kvartal. Danski brodar objavio je EBITDA i dao smjernice za 2024., koje nisu ispunile očekivanja analitičara. Dobit kompanije pala je za čak 90 %, a iako je Maersk ostvario svoje smjernice za 2023., cijena dionica je pala.

Maersk je izvijestio o neto gubitku od 456 milijuna dolara u prošlom kvartalu – što je golemi pad u odnosu na dobit od 4,98 milijardi dolara ostvarenu godinu dana ranije.

„Dok je kriza u Crvenom moru uzrokovala neposredna ograničenja u kapacitetima i privremeni porast vozarina, na kraju će prekomjerna ponuda u brodskom kapacitetu dovesti do pritiska na cijene i utjecati na naše rezultate“, rekao je Vincent Clerc, izvršni direktor tvrtke A.P. Moller–Maersk, navodi The Maritime Executive.

Maersk je ranije spomenuo problem prekomjerne ponude, ali sada naglašava značajan utjecaj koji očekuju da će to imati na kontejnerski transport u ovoj i 2025. godini. Clerc je rekao da će problem viška kapaciteta još potrajati, pritom naglašavajući da će količine kontejnera u 2024. rasti od 2,5 do 4,5 %. Međutim, kazao je da će kapacitet globalne flote ove godine porasti za 12 do 13 posto.

Maersk je tako izvijestio da je tijekom 2023. zaradio 9,8 milijardi dolara (EBITDA), što je značajno manje u odnosu na 36,8 milijardi dolara u 2022. godini. Prihodi su pali za gotovo polovicu u segmentu pomorskog prijevoza, na 33,6 milijardi dolara, a u logističkom odjelu prihodi su također bili neznatno niži nego 2022. godine.

Četvrti kvartal bio je „razočaravajuć, s rezultatima slabijima od očekivanih po odjelima“, rekao je analitičar norveškog DNB-a Jorgen Lian, prenosi TradeWindsNews. Prema DNB-u, sve to uzrokovali su uglavnom loši kvartalni rezultati Ocean odjela, ali i Logistics & Services odjela.

Maersk za 2024. predviđa EBITDA od 1 do 6 milijardi dolara, što je puno niže od 7,1 milijardu dolara, koje su predvidjeli analitičari. Procjene analitičara trebale bi pasti nakon objave ovog izvješća, ali još uvijek ostaje puno neizvjesnosti, navodi DNB-u.

Maerskova predviđanja oslanjaju se na povećanju vozarina zbog krize u Crvenom moru, pa tako kompanija niža financijska predviđanja temelji na trajanju krize od jednog kvartala, dok se viši iznosi temelje na predviđanju da će kriza potrajati tijekom cijele godine. Međutim, čak i najoptimističnija predviđanja su ispod očekivanja analitičara, pa tako Maersk predviđa i gubitak od 5 milijardi dolara ako se sukob u Crvenom moru uskoro završi, navodi se u izvješću.

Handelsbanken je rekla da rezultati za četvrtog kvartala 2023. i predviđanja za 2024. naglašavaju utjecaj prekomjerne ponude. Švedska banka je naglašava da zbog „ogromne količine novih kapaciteta koji dolaze na tržište padaju vozarine“.

“Potražnja raste, ali to nije dovoljno za amortizaciju novih kapaciteta. No naravno, ako se situacija na Crvenom moru ne popravi, vozarine bi mogle ostati na visokoj razini.”

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here