O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“AUSONIA”: Bila je najmoderniji, najveći i najbrži putničko-teretni brod na Sredozemlju

U brodogradilištu Cantieri Riunti dell’Adriatico u Trstu izgrađen je 1957. godine putničko-teretni brod Avsonia od 11.880 bruto tona. Bio je dug 160 i širok 21 metara, a mogao je prihvatiti 540 putnika, 215 članova posade i 3.400 tona tereta. Dvije DR parne turbine ukupne snage 12.800 kW su mu preko dvije propele omogućavale ekonomsku brzinu od 21 čvora do maksimalnih 25 čvorova, piše Dubrovački dnevnik.

Za kompaniju Adriatica di Navigazione iz Venecije je zaplovio na bliskoistočnoj redovnoj pruzi u listopadu 1957. godine iz Trsta tičući luke: Venecija, Brindisi, Aleksandrija, Bejrut, Pirej i Bari. Bio je u to doba najmoderniji, najbrži i najveći putničko – teretni brod na Sredozemlju.

Foto: Dubrovački dnevnik

U DUBROVNIKU PRVI PUT 1970. GODINE

Prvi dolazak broda Avsonia u grušku luku je bio 28. ožujka 1970. godine u 11:00 sati kada je i Dubrovnik, nakon Venecije, Barija, Brindisia, Rodosa i Pireja uvršten u njegovu redovnu liniju iz Trsta za Bliski Istok. Te godine uplovljava ukupno 13 puta iz Venecije u 11:00 sati te isplovljava u pravcu Brindisia u 16:00 sati.

Sličan program s devet dolazaka nastavlja i sljedeće godine, s isplovljavanjima prema Beirutu i Rodosu. Nakon dvogodišnje stanke pojavljuje se 20. svibnja 1973. godine i tada Dubrovnik posjećuje ukupno 10 puta s polascima prema Bariju. Isti red plovidbe, s promijenjenim dolaskom u 8:00 sati ujutro i odlaskom u 23:00 sati navečer zadržava i sljedeće četiri godine.

AVSONIA POSTALA AUSONIA

Ime broda Avsonia modificirano je u Ausonia. Ovo novo vrijeme i dulji boravak u Gružu pokazuje da plovidba broda uz linijski prijevoz već preuzima elemente kružnih putovanja. U programu putovanja objavljenom 1976. godine Ausonia na dvotjednoj plovidbi s polaskom 5. i 18. ožujka iz Venecije posjećuje luke: Dubrovnik, Tunis, Casablancu, Tanger i La Vallettu. Nakon toga sve do listopada uplovljava u Dubrovnik, Pirej, Kusadasi, Istanbul, Kos, Rodos, Santorini i Krf naizmjenično tičući luke: Venecija, Brindisi, Aleksandrija, Antalija, Rodos, Izmir, Iraklion, Dubrovnik, Bari, Venecija. Posljednji put iz gruške luke Ausonia odlazi 18. rujna 1977. godine u 23:00 sati s 345 putnika prema Pireju i Tunisu, navodi Dubrovački dnevnik.

Foto: Dubrovački dnevnik

Već dvadeset godina tako uspješno plovi. Kad konačno prestane zanimanje za ovakvim putovanjima i prijevozom odlazi 1978. godine u brodogradilište Arsenal Triestino San Marco na preuređenje u brod za kružna putovanja za smještaj 690 putnika.

BROD ZA KRUŽNA PUTOVANJA

Od sljedeće godine u najmu plovi do 1983. godine kada ga kupuje Ausonia Crociere iz Napulja, u vlasništvu poznatije Grimaldi-Siosa brodarske grupe. Nakon još dva preuređenja u brodogradilištima La Spezia 1984. i u Palermu 1986. godine s novim kapacitetom za 750 putnika uspješno krstari Sredozemljem sve do 1998. kada ga je kupio ciparski Louis Cruise Lines iz Limassola. Ponovo rekonstruiran od tada može prihvatiti do 700 putnika i 280 članova posade te plovi isključivo na kratkim mini krstarenjima oko grčkih otoka i Bliskog Istoka u najmu britanske putničke agencije First Choice Holidays.

U najmu First Choicea Dubrovnik je posjetio 30. listopada 2001. godine, a njegov posljednji dolazak u luku Gruž pod Luisom bio je 16. listopada 2005. godine. Brodarska kompanija Louis Cruise Lines je još jednom preuredila brod i dala mu novo ime pa je tako od kraja 2006. godine ovaj legendarni brod nakon brojnih preinaka imao 12609 bruto tona i novo ime Ivory. Ali samo nakratko, jer je već 2007. godine iznajmljen grčkom brodaru Golden Star Cruises za kojega je iz Pireja započeo ploviti na trodnevnim i četverodnevnim mini kružnim putovanjima Egejskim morem pod privremenim imenom Aegean Two.

BIO JE U ODLIČNOM STANJU, ALI JE IPAK ZAVRŠIO U REZALIŠTU

Nakon završene sezone krstarenja, brod je raspremljen na sidrištu pored Pireja u Grčkoj. U siječnju 2010. godine objavljena je vijest da je indijskim rezalištima brodova za dva milijuna dolara prodan brod Ivory. Iako je brod još bio u odličnom stanju, nadolazeća konvencija SOLAS 2010 (Safety Of Life At Sea) mu je odredila konačnu sudbinu. Ta konvencija nije dozvoljavala brodovima starijim od 40 godina da plove u međunarodnoj plovidbi s putnicima osim pod posebnim uvjetima te se više u njega nije isplatilo ulagati.

Tako je priča o ovome zanimljivom brodu dobila svoj konačan i tužan epilog. Početkom rujna 2010. godine na plažama rezališta brodova Alang, okončano je rezanje broda Winnen 5, pod kojim je imenom nekadašnja Ausonia izrezana.

U brodogradilištu Cantieri Riunti dell’Adriatico u Trstu izgrađen je 1957. godine putničko-teretni brod Avsonia od 11.880 bruto tona. Bio je dug 160 i širok 21 metara, a mogao je prihvatiti 540 putnika, 215 članova posade i 3.400 tona tereta. Dvije DR parne turbine ukupne snage 12.800 kW su mu preko dvije propele omogućavale ekonomsku brzinu od 21 čvora do maksimalnih 25 čvorova, piše Dubrovački dnevnik.

Za kompaniju Adriatica di Navigazione iz Venecije je zaplovio na bliskoistočnoj redovnoj pruzi u listopadu 1957. godine iz Trsta tičući luke: Venecija, Brindisi, Aleksandrija, Bejrut, Pirej i Bari. Bio je u to doba najmoderniji, najbrži i najveći putničko – teretni brod na Sredozemlju.

Foto: Dubrovački dnevnik

U DUBROVNIKU PRVI PUT 1970. GODINE

Prvi dolazak broda Avsonia u grušku luku je bio 28. ožujka 1970. godine u 11:00 sati kada je i Dubrovnik, nakon Venecije, Barija, Brindisia, Rodosa i Pireja uvršten u njegovu redovnu liniju iz Trsta za Bliski Istok. Te godine uplovljava ukupno 13 puta iz Venecije u 11:00 sati te isplovljava u pravcu Brindisia u 16:00 sati.

Sličan program s devet dolazaka nastavlja i sljedeće godine, s isplovljavanjima prema Beirutu i Rodosu. Nakon dvogodišnje stanke pojavljuje se 20. svibnja 1973. godine i tada Dubrovnik posjećuje ukupno 10 puta s polascima prema Bariju. Isti red plovidbe, s promijenjenim dolaskom u 8:00 sati ujutro i odlaskom u 23:00 sati navečer zadržava i sljedeće četiri godine.

AVSONIA POSTALA AUSONIA

Ime broda Avsonia modificirano je u Ausonia. Ovo novo vrijeme i dulji boravak u Gružu pokazuje da plovidba broda uz linijski prijevoz već preuzima elemente kružnih putovanja. U programu putovanja objavljenom 1976. godine Ausonia na dvotjednoj plovidbi s polaskom 5. i 18. ožujka iz Venecije posjećuje luke: Dubrovnik, Tunis, Casablancu, Tanger i La Vallettu. Nakon toga sve do listopada uplovljava u Dubrovnik, Pirej, Kusadasi, Istanbul, Kos, Rodos, Santorini i Krf naizmjenično tičući luke: Venecija, Brindisi, Aleksandrija, Antalija, Rodos, Izmir, Iraklion, Dubrovnik, Bari, Venecija. Posljednji put iz gruške luke Ausonia odlazi 18. rujna 1977. godine u 23:00 sati s 345 putnika prema Pireju i Tunisu, navodi Dubrovački dnevnik.

Foto: Dubrovački dnevnik

Već dvadeset godina tako uspješno plovi. Kad konačno prestane zanimanje za ovakvim putovanjima i prijevozom odlazi 1978. godine u brodogradilište Arsenal Triestino San Marco na preuređenje u brod za kružna putovanja za smještaj 690 putnika.

BROD ZA KRUŽNA PUTOVANJA

Od sljedeće godine u najmu plovi do 1983. godine kada ga kupuje Ausonia Crociere iz Napulja, u vlasništvu poznatije Grimaldi-Siosa brodarske grupe. Nakon još dva preuređenja u brodogradilištima La Spezia 1984. i u Palermu 1986. godine s novim kapacitetom za 750 putnika uspješno krstari Sredozemljem sve do 1998. kada ga je kupio ciparski Louis Cruise Lines iz Limassola. Ponovo rekonstruiran od tada može prihvatiti do 700 putnika i 280 članova posade te plovi isključivo na kratkim mini krstarenjima oko grčkih otoka i Bliskog Istoka u najmu britanske putničke agencije First Choice Holidays.

U najmu First Choicea Dubrovnik je posjetio 30. listopada 2001. godine, a njegov posljednji dolazak u luku Gruž pod Luisom bio je 16. listopada 2005. godine. Brodarska kompanija Louis Cruise Lines je još jednom preuredila brod i dala mu novo ime pa je tako od kraja 2006. godine ovaj legendarni brod nakon brojnih preinaka imao 12609 bruto tona i novo ime Ivory. Ali samo nakratko, jer je već 2007. godine iznajmljen grčkom brodaru Golden Star Cruises za kojega je iz Pireja započeo ploviti na trodnevnim i četverodnevnim mini kružnim putovanjima Egejskim morem pod privremenim imenom Aegean Two.

BIO JE U ODLIČNOM STANJU, ALI JE IPAK ZAVRŠIO U REZALIŠTU

Nakon završene sezone krstarenja, brod je raspremljen na sidrištu pored Pireja u Grčkoj. U siječnju 2010. godine objavljena je vijest da je indijskim rezalištima brodova za dva milijuna dolara prodan brod Ivory. Iako je brod još bio u odličnom stanju, nadolazeća konvencija SOLAS 2010 (Safety Of Life At Sea) mu je odredila konačnu sudbinu. Ta konvencija nije dozvoljavala brodovima starijim od 40 godina da plove u međunarodnoj plovidbi s putnicima osim pod posebnim uvjetima te se više u njega nije isplatilo ulagati.

Tako je priča o ovome zanimljivom brodu dobila svoj konačan i tužan epilog. Početkom rujna 2010. godine na plažama rezališta brodova Alang, okončano je rezanje broda Winnen 5, pod kojim je imenom nekadašnja Ausonia izrezana.