Unatoč višestrukim uzvratnim udarima na položaje Huta u Jemenu ovog tjedna, njihovi napadi na brodove nisu prestali. Brod za opće terete koji je plovio Adenskim zaljevom jučer je, u 8:30 i 9:45 ujutro, gađan dvama projektilima te je prijavljen požar na brodu.
Pomorske trgovačke operacije UK-a (UKMTO) i Središnje zapovjedništvo SAD-a potvrdili su napad na brod pod nazivom Islander od 26.446 DWT registriran u Palauu. U prvim izvješćima UKMTO-a navodi se da se brod u vrijeme napada nalazio 70 nautičkih milja jugoistočno od Adena u Jemenu, navodi The Maritime Executive. U pomoć im je pristigla obližnja vojna podrška.
UKMTO WARNING INCIDENT 037 UPDATE 002
— United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) (@UK_MTO) February 22, 2024
ATTACKhttps://t.co/L4pem4On0c#MaritimeSecurity #MarSec pic.twitter.com/xTmhuuh2nX
Brod je plovio iz Tajlanda i bio je na putu za Egipat, potvrdila je tvrtka za pomorsku sigurnost Ambrey. Prema posljednjem ažuriranom izvješću UKMTO-a, brod je pretrpio manju štetu, a posada je na sigurnom, piše FleetMon. Vlasništvo nad plovilom još nije potvrđeno, ali mediji navode da je plovilo u vlasništvu Velike Britanije. Izviješteno je da je brod emitirao poruku “Sirijska posada na brodu”.
UKMTO i Središnje zapovjedništvo SAD-a rekli su da se radi o šteti manjeg razmjera i da je brod nastavio svoje putovanje kroz Crveno more, navodi Splash247.
Huti su kasnije izdali priopćenje i preuzeli odgovornost za napad. Njihov glasnogovornik na društvenim mrežama Yahya Saree objavio je poruku u kojoj priznaje tri napada, jedan na brod Islander, drugi usmjeren na izraelsku luku i odmaralište Eilat, a treći na američki razarač u Crvenom moru.
“Operacije u Crvenom i Arapskom moru, tjesnacu Bab al-Mandab i Adenskom zaljevu se nastavljaju i učinkovite su”, rekao je vođa Huta Abdul Malik al-Houthi, u televizijskom govoru, navodi gCaptain.
Brodovima u vlasništvu Izraela, SAD-a i UK-a ili koji plove pod njihovim zastavama, zabranjen je ulazak u Crveno more, Adenski zaljev i Arapsko more, navodi se u obavijesti Huta od četvrtka.
“Operativno središte osnovano je u Sani kako bi se koordinirao siguran i miran prolaz brodova i plovila koji nisu povezani s Izraelom”, rekao je za Reuters visoki dužnosnik Huta.
“Rastuća neizvjesnost i izbjegavanje Sueskog kanala oko Rta dobre nade, ima i ekonomsku i ekološku cijenu, a također predstavlja dodatni pritisak na gospodarstva u razvoju”, navodi se u novom izvješću Konferencije Ujedinjenih naroda za trgovinu i razvoj (UNCTAD). UNCTAD procjenjuje da zbog povećanih brzina plovila, s ciljem održavanje rasporeda, brodovi troše mnogo više goriva, pri čemu bi za povratnu vožnju od Singapura do Rotterdama emisije stakleničkih plinova mogle porasti za čak 70 %.